Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiller i hanskerommet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spiller i hanskerommet.

    Hei, jeg har en datsun bluebird som kommer til å bli bygd opp til en replika av de tidlige touringcar bilene, det betyr masse målere i midtonsollen og cd-spillern må derfor flyttes til hanskerommet(Må ha musikk, hehe)
    Men hvordan får man kontrollert den når den ligger bortgjemt? Er det noen som vet om spillere som har tilkobling til et eksternt IR øye f.eks??

  • #2
    fjernkontroll på rattet?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Jeg vil tro et slikt kit for ekstern IR øye som blir brukt i hjemmekinoinstallasjoner der komponentene står skjult bak tette dører/skap vil gjøre susen?

      Tøft prosjekt da, blir den noe sånn?


      Eller sånn?

      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Originally posted by Legatia View Post
        fjernkontroll på rattet?
        kommer i veien under kjøring og jeg måtte fortsatt hatt fri sikt til spilleren om ikke kontrollen bruker radiokommunikasjon.

        Originally posted by Haakon O
        Jeg vil tro et slikt kit for ekstern IR øye som blir brukt i hjemmekinoinstallasjoner der komponentene står skjult bak tette dører/skap vil gjøre susen?

        Tøft prosjekt da, blir den noe sånn?
        Ja, men finnes det noen spillere som støtter dette eller har det som ekstra utstyr?

        Ja det blir noe sånt som den øverste der ja

        Comment


        • #5
          IR øyen er bare en "repeter" -om det sier deg noe? dvs at den signalen som fanges opp av ir mottakeren blir bare gjenntat og send videre av ir senderen det bør fungere 100%.
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            Originally posted by matador View Post
            IR øyen er bare en "repeter" -om det sier deg noe? dvs at den signalen som fanges opp av ir mottakeren blir bare gjenntat og send videre av ir senderen det bør fungere 100%.
            Sier meg ikke en dritt

            Men om jeg forstår riktig da så har du en mottaker som blir montert i kupeen en plass, og en sender som blir montert i hanskerommet??

            Comment


            • #7
              Originally posted by spiff View Post
              Sier meg ikke en dritt

              Men om jeg forstår riktig da så har du en mottaker som blir montert i kupeen en plass, og en sender som blir montert i hanskerommet??
              Yes, inn på ene sia, ut på andre
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Alternativt finnes det fjernkontroller med ledning enda, gjør det ikke? :P

                Comment


                • #9
                  Originally posted by neptyr View Post
                  Yes, inn på ene sia, ut på andre

                  vet du, eller noen andre, hvor man får tak i en slik en ?

                  Comment


                  • #10
                    BWT/parasound importøren (NMCS??) hadde de før siden de selger mye annet til multimediaroom/dekor/instalasjon holder til utenfor sandvika.


                    self har vi glemt å nevne at det går ann å modifisere original fjernkontrolen også og da ville vært best med en liten fjernkontrol som er lett å plassere i egnet sted for å der etter ta ut selve IR dioden og strekke et par ledninger inn i hanskerommet og lodde dioden i disse kablene igjen -bare husk med å plassere den dioden foran IR motakeren til spilleren.... det er ikke vanskeligere enn det faktisk...
                    Last edited by matador; 01-08-2009, 11:19.
                    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                    Comment


                    • #11
                      hmm, det har jeg ikke tenkt på, ingen dum ide. Men etter det du sier da, så skal det vel gå an å gjøre det andre veien og?
                      Ta IR mottakeren fra spilleren og montere på dassjbordet, f.eks. skjult i en luftekanal eller noe? da kan man jo fortsatt ha fjernkontrollen trådløs og lett å gjemme

                      Comment


                      • #12
                        joda, men mye verre å demontere ir motakkeren da den sender videre en datbuss som kan fort bli påvirket av induskjon på signal kablen som går fra mottakeren til processoren... eller om den mottakeren er montert på selve frontdekselen... som sagt det enkkleste er å demontere sender dioden
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #13
                          skjønner, det blir vel en løsning på det

                          Comment

                          Working...
                          X