Announcement

Collapse
No announcement yet.

mic. tuning av EQ med P88RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mic. tuning av EQ med P88RS

    Jeg skal inn med P88RS nå snart, og lurer da på erfaringene folk har med dette systemet..

    Følger jo med en mic.. Er det gode greier, eller bare gimmick?
    Bør jeg montere denne fast noen steder, eller montere/holde den ved div justering bare?

    Funker den til å rette opp EQ til noenlunde riktig?
    Tidskomp?

    Jeg vet hva som står i bruksanvisning, men jeg vil heller få mere konkret input av brukere som faktisk driver med bilstereo i normale biler, enn perfekte forklaringer fra selgere/produsenter ang dette
    02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
    01` Seat leon R 4x4 turbo
    Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

  • #2
    Kun tidskomp tror jeg
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ola View Post
      Jeg skal inn med P88RS nå snart, og lurer da på erfaringene folk har med dette systemet..

      Følger jo med en mic.. Er det gode greier, eller bare gimmick?
      Bør jeg montere denne fast noen steder, eller montere/holde den ved div justering bare?

      Funker den til å rette opp EQ til noenlunde riktig?
      Tidskomp?

      Jeg vet hva som står i bruksanvisning, men jeg vil heller få mere konkret input av brukere som faktisk driver med bilstereo i normale biler, enn perfekte forklaringer fra selgere/produsenter ang dette
      Nå vet jeg ikke hvordan p88rs sitt mic system fungerer, men vet de fleste sånna system setter mer riktig tidskomp enn de fleste gjør på å skru det selv. En svakhet med alle slike system er at den har en mic og du har to ører!

      Skal du bruke den skal du ikke montere den fast noen sted, men holde den i nærheten av mitt imellom øra dine der du sitter å kjører bil. Blir litt feil om du monterer den i hanskerommet f.esk. Da for hanskerommet ditt riktig tidskomp!
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        EQ'n blir etter min erfaring temmelig bra med mic'n som følger med, men tidskompen var skikkelig på bææærtur i min bil.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          Originally posted by Legatia View Post
          EQ'n blir etter min erfaring temmelig bra med mic'n som følger med, men tidskompen var skikkelig på bææærtur i min bil.

          åh var ikke senter dratt?
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #6
            Originally posted by Erik André View Post
            åh var ikke senter dratt?
            stygge fasefeil og null senter var tilfelle.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              I min ble EQ'en ræva og.

              Comment


              • #8
                trodde mik´en var til karaokin EA??

                husk at du skal ikke sitte og holde i miken men den skal helst monteres på en bløtt underlag eller i nakkestøtten i ørehøyden men jeg synes de varierer veldig på kvaliteten av det de justerer men self det er fort gjørt å prøve og høre etter om det faller i smaken. Som EA nevner det er gjerne 2 ører vi har -selv om noen har vakum mellom dem... og du skal heller du ikke sitte i bilen mens justeringen pågår.
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #9
                  Har hatt P88RS og syns mikken fungerer veldig bra. Løfter lyden veldig bra, også kan du justere i ettertid på eq'en om du vil ha mere diskant etc.

                  Når det gjelder tidskompen, så er den så som så. Når jeg hadde høytalere påkoblet bake i bilen. Så fikk jeg senter i lydbildet på rattet og et veldig smalt lydbilde. Når jeg ikke hadde høytalere påkoblet bake ble det rimelig bra.
                  Mvh Morten
                  - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                  Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                  Bad Sound Kills Good Music!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Morty00 View Post
                    (...)Når jeg hadde høytalere påkoblet bake i bilen. Så fikk jeg senter i lydbildet på rattet og et veldig smalt lydbilde. Når jeg ikke hadde høytalere påkoblet bake ble det rimelig bra.
                    Bake, bake? Ble det boller på deg, eller gikk du for sjokoladekake?

                    Comment


                    • #11
                      Testa dette i dag da jeg tilfeldigvis fant igjen micen, stroppa den fast i nakkestøtta.
                      Synes det funka helt glimrende til å lage ett utgangspunkt
                      VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                      Comment


                      • #12
                        fungerte helt greitt dette på min gamle 8600mp(ellr no sånt) fikset både eq og tidskorrigering... helt greitt resultat

                        Comment


                        • #13
                          Får teste ut dette litt da takker for svar.
                          02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
                          01` Seat leon R 4x4 turbo
                          Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

                          Comment


                          • #14
                            dette funket veldig bra i min bil og
                            Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                            Comment


                            • #15
                              Testet det i bilen kun med org høyttalere koblet til spilleren, bare for morro skyld..

                              Snakker 100% skivebom der gitt :P

                              De stakkars org høyttalerne ble forsøkt tvunget til ting de absolutt ikke var intresserte i å gøre
                              Blir nok bedre med sub/frontsett montert..
                              02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
                              01` Seat leon R 4x4 turbo
                              Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

                              Comment

                              Working...
                              X