Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det som skjedde med EMMA Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det som skjedde med EMMA Norge

    Jeg vil bare si noen ting før jeg starter:
    -Dette er ikke for å være slem mot noen.
    -Jeg har ikke pratet med bedriftene/importørene om det er greit at jeg skriver om samtalene våres, så de blir å være anonym.
    -Noen har sagt at det er de som sponser EMMA som har valgt at det er slik ting skal være, men hvorfor sier da bedriftene til meg at de er blitt presset?!
    -Jeg gidder ikke å skrive alt som har skjedd pga. jeg er ikke den som klager, jeg er ikke den som skal ødelegge for andre, er det noen som lurer på noe, så kan de spørre meg.



    Noen har sagt at det jeg gjør er ”personlig trakassering”, ”personangrep, som er straffbart”, ”personangrep mot de som ikke vil støtte meg”, ”hvis jeg ikke slutter, så blir det ikke flere konkurranser i nord” osv. Men ingen vet hva som egentlig har skjedd. Jeg har måttet gått igjennom tom trusler, seriøse trusler og så mye mer. Jeg har fått høre det ene etter det andre.
    Bare for at jeg har nevnt den ene hoveddommeren mer enn de andre, så er dette ”personangrep”, jeg sier bare de tingen andre har sagt til meg, det er ikke min feil at folk har nevnt den ene hoveddommeren mer enn andre.

    Noe som har blitt sagt:
    ”Enkelte bilstereo importører ikke ønsker å støtte opp uten å bli tvunget.”

    ”Jeg gir meg i EMMA før jeg i det hele tatt har startet der skikkelig.”

    ”Kan ikke bytte ut halve bilen med utstyr for og være med i Norge.”

    ”Blir litt som ødeleggende for oss som vil begynne i det små å konkurrere imot de store.”

    ”Noen må jo betale for at de skal drive med det, men at de skal tjene gode lønninger blir vel feil, og at de skal ta inn på hotell osv. På vår regning.”

    ”Sponsorene får jo latterlig lite igjen for pengene.”

    ”At folk gidder å sponse EMMA fatter jeg ikke.”

    ”Slik jeg ser det, er EMMA interessert i at sponsorene skal betale for at de sitter på skinka.”

    ”Jeg synes det er litt barnslig, slik EMMA velger å kjøre det.”


    Bedriftene sa:
    ”Hadde ikke så mye valg, nei”

    ”Vi er blitt utsatt for EMMA sine mafia-tendenser.”

    ”Når jeg har en dialog med Ketil vedrørende hva får jeg igjen for å sponse EMMA, og vil se regnskap for organisasjonen så vil han ikke vise frem noe fra regnskapet til EMMA 2014/2015. Det hadde jeg ikke noe med mente han.”

    ”Det går ikke mange timer før det begynner å tikke inn om frustrerte kunder, som da tilsynelatende må betale 1500 kr pr konkurranse siden importør ikke er villig å betale 5000 kr til noe de ikke har interesse av. Det ble kommentert fra Ketil på EMMA sine sider på facebook at det ”Bestemmer ikke han utfallet på, og ber kunde ta kontakt med importør”. Sånn jeg velger og se dette er: Siden jeg ikke klarer melke dere for 5000 kr, så får kundene deres melke dere for 5000 kr. Det å vende kunder opp mot sin importør er dårlig forretningsskikk og strider imot all etikk og moral. Vi ble pent se oss nød til å sponse denne organisasjonen mot vår vilje. Synes EMMA Norge ved Ketil Skjei i spissen har gjort dette usportslig å er meget useriøst av noe som skal være ”noe av det bedre” i Norge.”


    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=20795

    Takk for meg!

  • #2
    Et lite tips, er dette en registrert norsk organisasjon så er det faktisk presens for at vanlige kan få innsyn i regnskap......
    Remi Lilleng

    Comment


    • #3
      Er det lov til å spørre om hvorfor du fyrer opp denne vendettaen ? Nylig oppstartet profil på forumet og aldri sett navnet ditt i noe konkurranse-sammenheng, så lurer forferdelig på hva drivkraften bak dette er.
      Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
      | Gladen 75c6 - DD m4a |
      | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

      Comment


      • #4
        vel er vel ikke og fyre oppunder noe som helst, men og informere vist det er viktig for dem. Og ikke vet jeg heller om det er noen vendetta ettersom jeg ikke har fått med meg så mye av dette, men nå er det vel i all offentlighet lov og stille spørsmål dersom man lurer på noe.
        Remi Lilleng

        Comment


        • #5
          Hærregud.....
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment


          • #6
            Sandvik???? Trodde du hadde gitt deg helt.

            Jeg synes denne saken er kjempebra. Ikke fordi jeg er enig med Elly. Ikke fordi jeg er så veldig fornøyd med EMMAs praksis. Men fordi jeg ser at dette engasjerer folk. Det viser at det er en god del entusiaster der ute som har meninger og vil noe med denne hobbyen. Fra tid til annen kommer det utsagn fra de eldste her inne om at bilstereoscenen i Norge er død.... Jeg mener denne engasjerte debatten viser at det ikke stemmer. Folk som blir forbanna, de bryr seg. Jeg håper dette kan være med på å lede til mer utvikling av arrangementer, treff og konkurranser, fremfor at alle bare skal tenke likt og akseptere "ting som de er".
            Jeg mener også at selv om det kommer ganske god forklaring på bakgrunnen for EMMAs praksis i år så viser all debatten at ikke alle er helt fornøyde. Det må vel EMMA bare ta til etterretning så enkelt er det.
            never enough!

            Comment


            • #7
              er grei nok det med "pengene" ...
              men at regler å praksis ikke er I orden LENGE før første konk er Dårlig..


              og at man må tildekke "ikke sponsorenes navn" for at "sponsor bedriftene" er redde for litt konk på markedet er bare tull
              vil jo til si at HLS-Bilstereo må tildekkes ved konk.. jeg har ikke 5k å bruke på det "tjener" ikke det I året engang på navne mitt! :P hah..
              Last edited by HLS; 29-05-2016, 11:24.
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #8
                Men bruker du merker som Importørene har betalt for er du innafor
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #9
                  Svaret jeg fikk etter å ha gitt trådstarter min mening om saken over messenger:

                  "For å si d sånn Vidar forstår, så prate kun med han ikke dåkker fjellfinn pusekattan."
                  Hun spør om folks mening, men når svaret ikke er helt det hun håper på så svarer hun på denne måten. Skikkelig seriøs frøken!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bpgarasjen View Post
                    Svaret jeg fikk etter å ha gitt trådstarter min mening om saken over messenger:

                    "For å si d sånn Vidar forstår, så prate kun med han ikke dåkker fjellfinn pusekattan."
                    Hun spør om folks mening, men når svaret ikke er helt det hun håper på så svarer hun på denne måten. Skikkelig seriøs frøken!
                    Svaret jeg fikk etter jeg prøvde forklare hva ting kostet, om ildsjeler osv og at jeg personlig hadde brukt 10 år av mitt liv for å få til et miljø slik at vi kan ha det moro å konkurere og endel summer av egen lomme var: "du ødelegg. vi fikse"

                    Uten EMMA, AltaBilstereo, venner og ildsjeler hadde det ikke vært noe miljø i Nord Norge. Hva skulle dere da ha gjort?

                    Vær heller glad noen orker å stå på for å gi dere et tilbud
                    Last edited by Alta Bilstereo; 05-06-2016, 03:35.
                    Bjørn M Wilhelmsen
                    Team Alta Bilstereo
                    www.emmanorway.com

                    Comment


                    • #11
                      Gjøre som her i sør å lage ett miljø. Ser ikke noe til Emma miljøet her. All kudos for innsats men å si at det skal bli lettere for alle for så å sette de prisene er rart. Også når jeg har snakket med ene importørene som ikke hadde hørt noe om pris i det hele tatt og skjønte egentlig ikke hvorfor deltakelsen var så laber på Emma konkurransene. (Generelt er importørene tilbakeholdne når det gjelder spons og referere da til hva de egentlig har igjen for pengene de har lagt inn i Emma) Personlig hadde jeg ett håp om å få til ett Emma miljø her på sør/østlandet før sesongen. Så smalt de nye retningslinjene ned og de man hadde klart og overbevise om å bli med trakk seg... Det er jo egentlig tvunget spons. som er innført. Betaler ikke importøren så er demmes merker ekskludert. Ingen betaler 900kr for å være med i en konkurranse. Og 300kr er faktisk 100kr mer enn det kostet å delta ifjor. Så alt blir dyrere men alikevel skal det bli enklere å delta... Hjelp meg gjerne men hvor er logikken i dette?
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                      Comment


                      • #12
                        EMMA igjen

                        Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                        Gjøre som her i sør å lage ett miljø. Ser ikke noe til Emma miljøet her. All kudos for innsats men å si at det skal bli lettere for alle for så å sette de prisene er rart. Også når jeg har snakket med ene importørene som ikke hadde hørt noe om pris i det hele tatt og skjønte egentlig ikke hvorfor deltakelsen var så laber på Emma konkurransene. (Generelt er importørene tilbakeholdne når det gjelder spons og referere da til hva de egentlig har igjen for pengene de har lagt inn i Emma) Personlig hadde jeg ett håp om å få til ett Emma miljø her på sør/østlandet før sesongen. Så smalt de nye retningslinjene ned og de man hadde klart og overbevise om å bli med trakk seg... Det er jo egentlig tvunget spons. som er innført. Betaler ikke importøren så er demmes merker ekskludert. Ingen betaler 900kr for å være med i en konkurranse. Og 300kr er faktisk 100kr mer enn det kostet å delta ifjor. Så alt blir dyrere men alikevel skal det bli enklere å delta... Hjelp meg gjerne men hvor er logikken i dette?
                        Jeg synes dette var litt merkelig av deg. Vi hadde et godt samarbeid både i Porsgrunn og i Lillesand. Som dommer i EMMA fant jeg ingen biler som kvalifiserte til 900. Deltagelse begge steder ble da 300, ingen klaget på det. Du tok også 300 for din konkurranse i Lillesand, alt i din lomme. I ESPL ble det 100 til deg (Term Lab), 100 til oss som dommere og 100 til EMMA. Dette er faktisk det første året det blir noe til oss som dommere. I mange år har vi reist land og strand rundt, ofte med overnatting, og betalt alt av egen lomme. Da kostet en konkurranse i EMMA 500 kroner. Bortsett fra i fjor er prisen faktisk redusert. Hva er problemet?
                        Eivind Henriksen

                        Comment


                        • #13
                          Nei vi tok ikke 300 kr men 200 kr. Vi har ei heller noen sponsorer så det vi får inn går ikke i egen lomme nei, det har gått til pokaler. Vi har kr0 i lomma for dette. Vi har prøvd å få noen sponsorer vi og, men da spes en bemerket at de følte de hadde veldig lite igjen for sponsen de hadde til Emma. Og var da veldig usikre på om de hadde noe gevinst på å sponse mer. Hvis du leser på Facebook så har jeg lignende innlegg.
                          Som det nok er sagt ganske ofte før lille Norge er for lite til at man skal kjøre mange opplegg separat.
                          Samarbeidet er fint det. Er jo derfor vi prøver å få til ting samlet.
                          Prisen i seg selv kan man leve med men måte dette ble lagt ut på skremte/gjør at mange ikke deltar rett å slett i protest.
                          Og fra personlig syn som gjør at jeg velger å ikke delta er rett å slett for at NM er lagt til Alta (og for all del det har dem fortjent ). At det med dagens teknologi ikke kan kjøres 2 steder i dette landet (Livestream ) er dumt.
                          Jeg har ikke den muligheten til å ta fri ei uke for å kjøre opp dit å være med.
                          Ole Petter Holelien
                          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                          Comment


                          • #14
                            Nei vi tok ikke 300 kr men 200 kr. Vi har ei heller noen sponsorer så det vi får inn går ikke i egen lomme nei, det har gått til pokaler. Vi har kr0 i lomma for dette. Vi har prøvd å få noen sponsorer vi og, men da spes en bemerket at de følte de hadde veldig lite igjen for sponsen de hadde til Emma. Og var da veldig usikre på om de hadde noe gevinst på å sponse mer. Hvis du leser på Facebook så har jeg lignende innlegg.
                            Som det nok er sagt ganske ofte før lille Norge er for lite til at man skal kjøre mange opplegg separat.
                            Samarbeidet er fint det. Er jo derfor vi prøver å få til ting samlet.
                            Prisen i seg selv kan man leve med men måte dette ble lagt ut på skremte/gjør at mange ikke deltar rett å slett i protest.
                            Og fra personlig syn som gjør at jeg velger å ikke delta er rett å slett for at NM er lagt til Alta (og for all del det har dem fortjent ). At det med dagens teknologi ikke kan kjøres 2 steder i dette landet (Livestream ) er dumt.
                            Jeg har ikke den muligheten til å ta fri ei uke for å kjøre opp dit å være med.
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Elly.Svendsen
                              Nå må du også forstå at livestream er ikke en så bra løsning da man ikke kan møtes eller se andre biler, også blir det forskjellige dommere som dømmer.
                              Forskjellige dommere er det uansett. Er da vel ikke samme dommeren som dømmer samtlige biler?
                              Ser jo at ikke man kan møtes men når alternativet er at halvparten ikke er med i det hele tatt pga avstand så er det vel bedre å få med flest mulig biler?
                              Last edited by Judys Bilstereo; 07-06-2016, 23:12.
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                              Comment

                              Working...
                              X