Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy i anlegget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy i anlegget

    Er det noen som har none smart ideer når det gjelder støy i anlegget? følger turtallet som en "turbolyd".
    skjønner ikke hva det kommer av nå.. strømkabel ligger på venstre side, signalkablene ligger på høyre.

    kan det være dynamoen?

  • #2
    Dårlig jording til cd spiller er ofte en god mulighet, etterfulgt av resten av jordngspunktene. Prøv å legg opp en ny jording rett til batteriet.
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      rett fra spiller til batteriet?

      Comment


      • #4
        Gjerne det.

        Søk på støy, så finner du flere tråder om emnet
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          da får vi prøve det da takker!

          Comment


          • #6
            nå har jeg prøvd å ta jording rett fra spiller til minuspolen på batteriet.. samme lyden fremdeles. har spilleren min gått til helvete?

            Comment


            • #7
              du kan prøve å jorde signalkablene, minus blir den kappa rundt om du skjønner.
              Du kan og prøve å jorde selve chassiet på spilleren.

              hvilken spiller har du, vet pioneer har hatt noen problemer med svake jordingsbaner inni spilleren...

              Comment


              • #8
                Hepp. Trenger et tips. HAr bytte til en RF 1001 monoblokk, (hadde en lanzar før til subbene). Men nå når jeg skifter sanger etc, så lager subbene rare dunkelyder, dvs alt som skjer på spillern (når jeg trykker på den etc) så dunker det litt baki. HVa kan være feilen? fungerte smertefritt med Lanzaren.

                Comment


                • #9
                  Høres ut som du har problemer med jording ett eller annet sted
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

                  Comment


                  • #10
                    Kan nok stemme .. får utbedre det om litt. Ble iallefall veldig bra lyd med RF'en .

                    Comment


                    • #11
                      legg jording direkte fra batteriet til forsterker. har aldri fått noe støy eller susing når jeg har gjordet slik vertfall.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kimmen View Post
                        legg jording direkte fra batteriet til forsterker. har aldri fått noe støy eller susing når jeg har gjordet slik vertfall.
                        Har du da et ekstra batteri baki? eller kjører du jordkabel ifra bak, helt frem til motoren igjen?!

                        Comment


                        • #13
                          Hele veien fra batteri framme ved motoren, til forsterkeren baki
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

                          Comment


                          • #14
                            har ekstra batteri bak også, men har strukket jord fra batteriet framme i motoren.

                            Comment


                            • #15
                              Jøss.. heh.. lurer litt på hvor jeg skal få plass til den kabelen :P. Jaja... tror jeg først skal se om jeg får noe bedre jord baki .

                              Comment

                              Working...
                              X