Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger CD-spiller og Frontsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger CD-spiller og Frontsett

    Hei, jeg har ei venninne som skal ha litt mer lyd i bilen. Problemet er et stramt budskjett på ca 3000. Dette skal dekke frontsett og cd-spiller. Resten får komme senere.. jeg har en basskasse stående hun får når dette er oppe og går. Det veit hun ikke.. Da blir det høyst sannsynlig en god 4-kanaler som tar seg av fronsettet og bass.
    Bassen jeg har stående er en Hertz noe, 10" 350w i porta kasse.

    Bilen det skal inn i er en Chrysler Neon, svart 2,0 liter 16ventiler. fin førstebil
    Det blir plass til 6,5 toms i døra.



    Jg har sett litt rundt om kring og funnet Focal sin Access serie hos:
    http://iceaudio.no/index.php?func=va...964bb6e8c74f3f

    Det er vel min personlige anbefaling, siden jeg hører mye på Mine JM lab Focal Chorus 165 hjemme. Men hun syns det ble litt dyrt........

    Cd-spiller som ga mest for pengene var Alpine, og pioneer. Alpine hadde HPF men venninna mi likte ikke utseende........

    Så da falt valget mer eller mindre på Pioneer sin:
    http://pioneer.no/no/products/25/121...0MP/index.html

    lang post....

    På installbay fant jeg følgende, og til prisen kunne ikke Pål anbefale noe bedre så per dags dato ser det ut til å falle på følgende:

    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=819

    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=707


    I første omgang skal høyttallerne kobles på spiller, i tillegg til bakhøyttallere som står i bilen nå.. hun liker bassen i dem.
    Etterhvert som jeg får ordnet forsterker, faller bakhøyttallerne bort, og fronsett og en Hertz sub kobles på denne.




    Virker dette greit til en budskjett på 3000,-?
    kan jeg få mer spilleglede fra andre hold?

    Mvh
    Kim
    Attached Files
    Last edited by diamantsvartE30; 14-03-2007, 17:42.
    90A/14,5V Ladereg, Stinger SP1000 batteri, Oelbach 25kvadrat strømkabel -
    Pioneer DEH77MP, Seas Lotus Performance 6,5 komponentsett på Velocity VR450 koblet til 2x150w, 2x DY 9410 10" bass på Phonocar PH5200
    sigpic

  • #2
    Denne er vell posta feil. Her inne er det kun anbefalinger og tester av produkter som er blitt testet, skal testes eller noe folk anbefaler andre å handle..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Syns den er posta riktig. Jeg spør etter produkter som andre har testa, og anbefaler meg og venninna mi og handle.'

      Har du lest alt?
      90A/14,5V Ladereg, Stinger SP1000 batteri, Oelbach 25kvadrat strømkabel -
      Pioneer DEH77MP, Seas Lotus Performance 6,5 komponentsett på Velocity VR450 koblet til 2x150w, 2x DY 9410 10" bass på Phonocar PH5200
      sigpic

      Comment


      • #4
        Har det frontsette selv i 13 cm... Spiller bra i forhold til prisen og kjører det rett på en pioneer 5900mp..

        Prisen til sammen er rett over 3000 kr og da er alle kalbler fra høyttalere til spiller med..

        Comment


        • #5
          Takk Bjørneseth

          Godt å høre at noen er fornøyd. Det er tross alt en billig høyttaller.

          Hvordan er kickbassen i den? Oppsettet blir først kjørt uten sub.. og uten delefilter også..
          90A/14,5V Ladereg, Stinger SP1000 batteri, Oelbach 25kvadrat strømkabel -
          Pioneer DEH77MP, Seas Lotus Performance 6,5 komponentsett på Velocity VR450 koblet til 2x150w, 2x DY 9410 10" bass på Phonocar PH5200
          sigpic

          Comment


          • #6
            kompsett uten delefilter....
            66 Chevrolet El Camino

            Comment


            • #7
              you compfused?

              let me.

              Delefilteret mellom diskant og mellomtone blir selvfølgelig brukt.
              Men frontsettet (og bak) må spille helt ned til bånn.

              Om de blir kobla på forsterker, eller om det hadde vært HøypassFilter i cd-spilleren, trenger dem ikke det.
              90A/14,5V Ladereg, Stinger SP1000 batteri, Oelbach 25kvadrat strømkabel -
              Pioneer DEH77MP, Seas Lotus Performance 6,5 komponentsett på Velocity VR450 koblet til 2x150w, 2x DY 9410 10" bass på Phonocar PH5200
              sigpic

              Comment


              • #8
                Frontsettet og spilleren til bjørneseth var det jeg som monterte, kickbassen var god, men jeg hørte ikke så mye på det. men er enig med bjørneseth det er svært gode høytalere til en billig penge! Pioneer 5900mp, er en svært god spiller til den lave prisen synes jeg også. Den ser ikke billig ut heller, og den gjør nytten sin, og mye mer! Selv kjører jeg med fusion encounter serien rundt om i min E30, da denne bilen blir ferdig fra oppussinga. Lykke til til deg og vennina di : ) håper dere finner noe som passer.
                Retteråsen Powered BY:
                Kenwood
                Installbay HAMAR

                Comment


                • #9
                  Det er bra. Tror ikke hertz er så ille.
                  Stor sannsynlighet for at det blir noe dyrere i hertz.. Så jeg lager en test når det er installert.
                  90A/14,5V Ladereg, Stinger SP1000 batteri, Oelbach 25kvadrat strømkabel -
                  Pioneer DEH77MP, Seas Lotus Performance 6,5 komponentsett på Velocity VR450 koblet til 2x150w, 2x DY 9410 10" bass på Phonocar PH5200
                  sigpic

                  Comment

                  Working...
                  X