Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tror dele filtrene mine er gått til helvete. Når jeg spiller litt høyt så skurer di med en gang. spess i mellomtonen. men vist jeg skrur av all sub instillinger på spilleren så spiller di like høyt å klart som før. er snakk om hertz esk130. Noen som har vert borti lignende ? må jeg ha nye delefilter?
    Audi A4 1.8t avant selges http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1831376

    Comment


    • Har flere spm

      Hei trenger hjelp til følgende punkter!

      For det første skal jorde 2 stk forsterkere, har festet jordingskabelen til feste på setebeltet(pusset ned til metallet) funker det da bare å sette en splitter på denne 50mm og bare dra ut 2 jordinger fra denne til de to forsterkerne, slik jeg har gjort med strømkablen?

      For det andre, tenkte å bruke glassfiber til å lage en litt custom basskasse. etter jeg er ferdig med å lage formen og trekt med et f.eks fleeceteppe skal det da gjøres slik?
      1. smør på polyester (og herder) blandes først? tørk med en varmlufsovn
      2. slip til med egnet redskap. deretter smør på 6-10 lag glassfiber.
      3. slip til, deretter bruke spakkel (hvilken type???) fil/puss til perfekt shape
      4. spray med grunningslakk og derretter valg lakkfarge (hvilken type lakk bør brukes)
      Kan biltema stå behjelpelig med tingene jeg trenger?

      For det tredje lurer jeg på det med remote kabelen? det sies at det bare skal kobles EN kabel i spilleren. hvordan skal jeg da få koblet til begge forsterkerne?Splitter?

      Hehe ble litt mye, men bare spør hvis noe ble utydelig
      -----------------
      Kicker L7 12"
      Rockford Fosgate 10001bd
      Rockford Fosgate 50mm kabler
      Lightning Audio 4.300
      Mac Audio Gold 6x9
      Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

      Comment


      • powermik:

        Om du skal lakke, vil jeg anbefale at lakkerer legger på fyller og pusser til dette for deg. Biltemapoduktene vil sannsynligvis reagere med lakken.

        Spørs hvor store flater du skal ha, men noe særlig over 5 lag er overkill når du legger glassfiber.

        Og ja, polyester skal blandes med herder først. Hvis ikke, så vil ikke polyesteren blandes tilstrekkelig med herderen. Enkelt og greit.

        Spakkel? Ikke for å være frekk, men det heter da vitterlig sparkel? Mulig jeg er sær men...?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • Blander polyester og herder i en kopp før du dynker fleece`n.
          Glassfiber sparkel og finsparkel trenger du. Så riktig ut den fremgangsmåten du tenker.
          Biltema går greit det, men produktene er litt tyngre og jobbe med, og alle fra forumet her vil fraråde deg å kjøpe sparkel osv. derfra.

          Remote kabelen går fra spilleren til forster forsterker 1, så bare videre fra forsterker 1 til forsterker 2.

          50mm på jording fra forsterkerene? Du kjører uansett bare en jordingskabel fra hver forsterker og inn på samme jordingspunkt. Går fint det. Trenger ikke lage noe Y-punkt om det er det du ser for deg.
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

          Comment


          • Originally posted by Typhon View Post
            powermik:

            Om du skal lakke, vil jeg anbefale at lakkerer legger på fyller og pusser til dette for deg. Biltemapoduktene vil sannsynligvis reagere med lakken.

            Spørs hvor store flater du skal ha, men noe særlig over 5 lag er overkill når du legger glassfiber.

            Og ja, polyester skal blandes med herder først. Hvis ikke, så vil ikke polyesteren blandes tilstrekkelig med herderen. Enkelt og greit.

            Spakkel? Ikke for å være frekk, men det heter da vitterlig sparkel? Mulig jeg er sær men...?
            hehe trodde det het sparkel, mulig jeg tar feil:P Nei hadde hatt lyst å prøve et slikt prosjekt. Men vet de selger slike enkle lakksprayere, blir det helt på tryne å prøve å lakke slikt selv? hvis man kjøper seg lakk og grunningsfarge?
            -----------------
            Kicker L7 12"
            Rockford Fosgate 10001bd
            Rockford Fosgate 50mm kabler
            Lightning Audio 4.300
            Mac Audio Gold 6x9
            Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

            Comment


            • Originally posted by NeDD View Post
              Blander polyester og herder i en kopp før du dynker fleece`n.
              Glassfiber sparkel og finsparkel trenger du. Så riktig ut den fremgangsmåten du tenker.
              Biltema går greit det, men produktene er litt tyngre og jobbe med, og alle fra forumet her vil fraråde deg å kjøpe sparkel osv. derfra.

              Remote kabelen går fra spilleren til forster forsterker 1, så bare videre fra forsterker 1 til forsterker 2.

              50mm på jording fra forsterkerene? Du kjører uansett bare en jordingskabel fra hver forsterker og inn på samme jordingspunkt. Går fint det. Trenger ikke lage noe Y-punkt om det er det du ser for deg.

              da går glassfibersparkelen først så puss, deretter finsparkel (denne tar man over hele kassa?) når alt er gulleglatt så er det fram med lakksprayern?

              Ja det løste remote spm men funker det emd et slikt yledd på jording? gidder ikke skru opp igjen bolten:P var så herk å komme til. Har hørt man kan få støy hvis man jorder flere ting på samme plass? men hvis man har samme jordledningen bør vell ikke det være et problem hvis den er skikkelig jordet i utgangspunktet?
              -----------------
              Kicker L7 12"
              Rockford Fosgate 10001bd
              Rockford Fosgate 50mm kabler
              Lightning Audio 4.300
              Mac Audio Gold 6x9
              Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

              Comment


              • Lurte også på om det er mulig hvis jeg f.eks velger åfjerne en dekal fra bilen, vil dette la seg gjøre uten å skade lakken. tenkte på noe fra bildekaler.no?

                Noen som har kjenskap til dette..?
                -----------------
                Kicker L7 12"
                Rockford Fosgate 10001bd
                Rockford Fosgate 50mm kabler
                Lightning Audio 4.300
                Mac Audio Gold 6x9
                Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

                Comment


                • jeg brukte polyester fra biltema. men sparkel kjøper jeg andre steder. sist jeg sparklet noe datt det av store flak bare jeg så vist var borti noe... føler den ikke fester seg på samme måte som annen sparkel... jeg kjøpe gjerne ting fra biltema og prøver EN gang. funker det ikke kjøper jeg det et annet sted neste gang... hehe
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • Har et spm. ang. montering av 6x9" og en 12" sub.
                    Er det noen fasit på hvordan 6x9" skal plasseres osv.?
                    Suben som skal plasseres i bagasjerommet, må den festes til gulvet?

                    Comment


                    • Originally posted by Foxtrot-1 View Post
                      Har et spm. ang. montering av 6x9" og en 12" sub.
                      Er det noen fasit på hvordan 6x9" skal plasseres osv.?
                      Suben som skal plasseres i bagasjerommet, må den festes til gulvet?
                      Må og må, er vell ikke så kult at den leker pingpong mens du kjører? det beste er vell å feste den trygt, har jo også noe med sikkerhet, en løs bass på 20-50kg er ikke noe man vil ha kommende igjennom setene hvis man kolliderer. Det er jo også en sjangs for at elementet kan skades hvis den slir omkring baki bagasjerommet
                      -----------------
                      Kicker L7 12"
                      Rockford Fosgate 10001bd
                      Rockford Fosgate 50mm kabler
                      Lightning Audio 4.300
                      Mac Audio Gold 6x9
                      Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

                      Comment


                      • Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg.

                        Jeg har en 12" med to 4ohm spoler på og på forsterkeren står det 4ohm speaker. Det er bare en utgang på forsterkeren. Hvordan skal jeg kobble høylateren? Skal jeg kobble den i 8ohm eller 2ohm?

                        Takk for svar
                        Kjører VW Passat 2003
                        Vw Caddy 2012 (jobb)

                        Comment


                        • Originally posted by Meling- View Post
                          tror dele filtrene mine er gått til helvete. Når jeg spiller litt høyt så skurer di med en gang. spess i mellomtonen. men vist jeg skrur av all sub instillinger på spilleren så spiller di like høyt å klart som før. er snakk om hertz esk130. Noen som har vert borti lignende ? må jeg ha nye delefilter?
                          anyone `??
                          Audi A4 1.8t avant selges http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1831376

                          Comment


                          • Originally posted by powermik View Post
                            Må og må, er vell ikke så kult at den leker pingpong mens du kjører?
                            Nei det er sant

                            Comment


                            • Originally posted by powermik View Post
                              Lurte også på om det er mulig hvis jeg f.eks velger åfjerne en dekal fra bilen, vil dette la seg gjøre uten å skade lakken. tenkte på noe fra bildekaler.no?
                              Noen som har kjenskap til dette..?
                              Dekal skader ikke lakken. Når du skal fjerne et dekal eller klister fra lakken, så bruker du bare varmepistol FORSIKTIG for å få løsnet det. Start i et hjørne og jobb deg innover. Når hele dekoret er fjernet så bør du gå over med en rens for å få bort limrestene som er på lakken. 3M Sitrus rens f.eks er kanon. Har brukt den flere ganger selv. Vær obs på at når du vasker en bil x antall ganger, så slites lakket, og når du fjerner et dekor på en bil som det har vært montert i flere år, så må du våtslipe bort høydeforskjellen.

                              Jording: Y-ledd fungerer så lenge jordingspunktet er godt.
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                              Comment


                              • takkar

                                Originally posted by NeDD View Post
                                Dekal skader ikke lakken. Når du skal fjerne et dekal eller klister fra lakken, så bruker du bare varmepistol FORSIKTIG for å få løsnet det. Start i et hjørne og jobb deg innover. Når hele dekoret er fjernet så bør du gå over med en rens for å få bort limrestene som er på lakken. 3M Sitrus rens f.eks er kanon. Har brukt den flere ganger selv. Vær obs på at når du vasker en bil x antall ganger, så slites lakket, og når du fjerner et dekor på en bil som det har vært montert i flere år, så må du våtslipe bort høydeforskjellen.

                                Jording: Y-ledd fungerer så lenge jordingspunktet er godt.
                                Thanks løste de gåtene!
                                Tenkte om jeg har på dekaler på den no, så er det ikke sikkert en evt senere kjøper vil juble over no bilstereodekaler på siden:P iallefall ikke når det er på en 84mod saab 900
                                -----------------
                                Kicker L7 12"
                                Rockford Fosgate 10001bd
                                Rockford Fosgate 50mm kabler
                                Lightning Audio 4.300
                                Mac Audio Gold 6x9
                                Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

                                Comment

                                Working...
                                X