G? tilbake   ?? BILSTEREOFORUMET ?? > Bilstereo > Verkstedet

Svar

Tr?dverkt?y S?k i denne tr?den Visningsmoduser
Gammel 06-02-2017, 11:45
Elg Elg er offline
Newbie

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Sofiemyr
Meldinger: 10
Elg is on a distinguished road
Standard ?resus

Jeg har et Gladen Zero 165 frontsett som jeg bruker med delefilterene som fulgte med, men jeg synes det l?ter helt forferdelig "oppi frekvenzene". Jeg har pr?vd ? dempe diskantene og ?vre mellomtone det jeg kan med de passive delefilterene, jeg har pr?vd ? bytte forsterker fra en RF punch450.4 til en Gladen Xl250c2 men det skj?rer forsatt i ?rene.
S? n? lurer jeg p? om jeg skal pr?ve en ny HU (Alpine UTE-93Dab) der jeg kan dele i spilleren og f? dempet diskantene der, men jeg har jo ikke v?rt borti aktiv deling f?r, s? jeg er litt redd for at jeg skal ta knekken p? diskantene hvis jeg ikke deler riktig.
Kan jeg benytte meg av fs til dette? feks i databladet er fs p? diskantene opgitt til 1580hz. Kan jeg bruke denne informasjonen til ? finne ut hvor lavt jeg kan dele ved 6db/12db?
Eventuelt er det noen som har erfaringer med disse h?yttalerene ? dele?
Svar med sitat
Gammel 19-02-2017, 15:24
Elg Elg er offline
Newbie

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Sofiemyr
Meldinger: 10
Elg is on a distinguished road
Standard

Da har jeg f?tt ordnet lyden igjennom delefilterene ved ? senke delebrattheten og ?ke niv? i ?vre mellomtone...
Det gir ingen mening for meg, men det l?ter ganske bra. Fikk ogs? h?re fra Gladen at diskanten deles ved 4k p? 12db, men ettersom jeg har satt inn en fin to kanaler istedet for den gamle 4 kanaleren s? dr?yer jeg dette med aktiv deling.

Ny HU er p? plass og muligheten for tidskorrigering gir meg nye sp?rsm?l som noen kansje har lyst til ? hjelpe meg med?
Jeg tok frem m?leb?ndet og kom frem til at jeg m?tte forsinke venstre siden (diskanter og mellomtoner er like langt unna) med 3.5ms (119cm). Det som skjedde da var at den venstre h?yttalleren spillte mye lavere enn den andre som jeg antar er faseforskyvning?
Vil det da hjelpe ? snu om + og - p? mellomtonen?
Svar med sitat
Svar

Tr?dverkt?y S?k i denne tr?den
S?k i denne tr?den:

Avansert s?k
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tr?der
Du kan ikke svare p? innlegg / tr?der
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P?