Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til 2 x 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse til 2 x 15"

    Jeg har to stk oldschool Celestion AD 15-H og skal bygge kassse til disse. Har vært inne på WinLsd og der ligger parameterene til elementene mine inne, så jeg startet et prosjekt ut ifra de parameterne. Det som er problemet er at disse elementene krever 120 liter kasse hver for å yte maks og da snakker vi bassrefleks med en tuning på 25 htz. Men jeg har ikke plass til en kasse på 240 liter pluss tykkelsen av materialet i bagasjerommet. Så jeg prøvde deretter med en kasse på 120 liter med push-pull kobling, ifølge WinLsd så gav dette godt resultat med minimalt tap i dypbassen men langt ifra det jeg fikk når jeg la inn 2 elementer i 240liters kasse. . Mitt spørsmål er : Vil jeg tape mye spl på å lage en push -pull kasse, og hvordan blir det med lydkvaliteten og eventuelle andre uforutsette ting ? Det optimale hadde jo vært 2 x 120 liters kasser, men har man ikke plass må man finne noe annet ;-) Vurderte også tette kasser. Tips og Triks mottas med takk, men vil gjerne ha tuningen rundt 25htz

    MVH BilstereoManiac1977
Working...
X