G? tilbake   ?? BILSTEREOFORUMET ?? > Bilstereo > Verkstedet

Svar

Tr?dverkt?y S?k i denne tr?den Visningsmoduser
Gammel 09-04-2017, 06:31
Bilstereomaniac1977 Bilstereomaniac1977 er offline
Newbie

Medlem siden: Apr 2017
Sted: trondheim
Meldinger: 9
Bilstereomaniac1977 is on a distinguished road
Standard Kasse til 2 x 15"

Jeg har to stk oldschool Celestion AD 15-H og skal bygge kassse til disse. Har v?rt inne p? WinLsd og der ligger parameterene til elementene mine inne, s? jeg startet et prosjekt ut ifra de parameterne. Det som er problemet er at disse elementene krever 120 liter kasse hver for ? yte maks og da snakker vi bassrefleks med en tuning p? 25 htz. Men jeg har ikke plass til en kasse p? 240 liter pluss tykkelsen av materialet i bagasjerommet. S? jeg pr?vde deretter med en kasse p? 120 liter med push-pull kobling, if?lge WinLsd s? gav dette godt resultat med minimalt tap i dypbassen men langt ifra det jeg fikk n?r jeg la inn 2 elementer i 240liters kasse. . Mitt sp?rsm?l er : Vil jeg tape mye spl p? ? lage en push -pull kasse, og hvordan blir det med lydkvaliteten og eventuelle andre uforutsette ting ? Det optimale hadde jo v?rt 2 x 120 liters kasser, men har man ikke plass m? man finne noe annet ;-) Vurderte ogs? tette kasser. Tips og Triks mottas med takk, men vil gjerne ha tuningen rundt 25htz

MVH BilstereoManiac1977
Svar med sitat
Svar

Tr?dverkt?y S?k i denne tr?den
S?k i denne tr?den:

Avansert s?k
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tr?der
Du kan ikke svare p? innlegg / tr?der
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine