Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feilposting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feilposting

    Noen løse tanker, forhåpentligvis uten å fremstå som forumpoliti eller en pirkete grinebiter; det later til at stadig flere poster i feil kategori. Det er mulig man burde sett over kategorinavnene, selv om jeg synes de virker helt fint slik de er. For å tenke litt høyt kunne det kanskje også vært en idé å simpelthen slette feilpostede tråder istedetfor at en av moderatorene flytter den og brukeren kanskje ikke tenker like mye over feilpostingen? Det blir jo flyttet uansett...

  • #2
    Enig der epifant, ser at det er en lei tendens her nå mht feilposting.

    Håper også kompetansenivået holder seg slik det tidligere har vært, så ikke dette forumet blir bare en stereo-versjon av det kompetansemanglende www.bilforumet.no
    Terje Lie
    99 53 66 00
    terje_lie@yahoo.no

    Comment


    • #3
      Vel, akkurat nå ligger vi ann til å bli hit'n'run for 1 postbrukere som er for late til å tenke i 2sekunder.

      "Hvordan basser skal jeg ha" "jeg har 2bassere trenger kasse" "HJELP!!111" "hvordan firma selgårh di bæste basseran!" osv!
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Håper moderatorene fokuserer på å holde et visst standar-nivå fremover.

        Selvfølgelig skal det være rom for spørsmål, men for at ikke forumet skal bli uoversiktelig og rotete bør det passes på at "den store spørsmålstråden" benyttes til dette.
        Terje Lie
        99 53 66 00
        terje_lie@yahoo.no

        Comment


        • #5
          Har ingen retningslinjer/regler som dekker slikt, så kan egentlig ikke gjøre så mye, folk vil ikke ha noen enkle regler jeg kan forholde meg til så.

          Jeg tar det grøvste, men mesteparten får bare la gå.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            en måte å hindre litt av dette på er om nye medlemmer ikke får starte tråder før det er gått f.eks 3 dager. De kan svare på innlegg, men ikke lage nye tråder?
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Heller at de 5-6 første postene må igjennom moderator / admin.

              Så kan vi heller avvise de første postene med en forklarende begrunnelse om dem er helt på trynet.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Blir litt tungvindt for nye brukere da, hva med å lage en slags sticky de MÅ lese imellom , samt svare på et par enkle spørsmål?

                Har sett noe sånt på andre forum
                1993 BMW 318is coupe

                Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                Comment


                • #9
                  jeg tror at den feil postinga som er i "underforumene" til "bilstereo" her på bilstereoforumet, kunne hvert ungått om det hadde vært mere synlig at det er noe under den ruta med alle "underforumene"..Når man åpner "Bilstereo" delen ser man ikke umiddelbart at det er noe under.. så lag den ruta med "underforumene" mindre så blir det bedre tror jeg.

                  ELLER, Ta og lage den forum delen som ligger under "underforumene" og lage en post i "underforumene" som heter sjenerell bilstereo eller noe i den duren..

                  grunnen til at jeg skriver dette er at inntryket mitt er at de fleste feilpostinger skulle vært i den sjenerelle delen av forumet..
                  Last edited by LLH; 20-04-2008, 17:18.
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #10
                    tok en stund før jeg fant ut at det var noe under der. gikk liksom inn på de div underforumene via hovedsiden i starten jeg...
                    www.mitsubishi-klubben.no

                    Comment


                    • #11
                      Støtter dette her. Er ganske drit lei feilposting, dårlig forklarende topics og mye jåss.

                      Og syns det er rart at ikke Moderatorer/admins tar et tak her. F.eks flytte postene i rett seksjon, endre topics til mer forklarende, om den er dårlig forklarende. Ala "??", "HJELP!", "Hvilken?" osv osv....

                      Syns ikke det er noe høy standard på forumet. Litt rotete iforskjell til mange andre forums mtp all feilpostingene, og dårlig forklarende topics.

                      Og kan komme med et forslag. Når noen skal starte en ny tråd. Så må den person krysse av en "check" rute for at de har brukt søkefunksjon, og finner ikke noen emner på det den person lurer på.

                      Er bedre og vekke til live en eldre tråd, enn at det skal være overflod av tråder med samme emne.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #12
                        Stepper gjerne inn som moderator for å rydde litt og jeg da...
                        Av en eller annen merkelig grunn så liker jeg å sitte å rydde i forumer
                        Bare for å heve nivået opp et par hakk, får sove så mye bedre om natta av det
                        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                        Comment


                        • #13
                          Bruk rapporteringsfunksjonen da, den er der for en grunn, da får jeg mail insta.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rapporeterings greiern
                            Merk: Denne skal BARE brukes for å rapportere: spam, reklame, problematiske (støtende, krangling eller uønsket oppførsel) i meldinger.
                            Jeg har tenkt og sende rapporteringer før, men er tydligvis ikke lovt og rapportere feil poster osv.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #15
                              En feilpost er jo spam/støtende/problematisk..
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X