Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utbytting av poppanlegg, LiB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Utbytting av poppanlegg, LiB?

    Heisann folkens.
    Snublet over dette forumet idag , og tenkte ,
    Heeer må det være noe med erfaring av LiB.

    Pr dags dato har jeg 2 stk eldre versjon av RF p2 4ohm 12" på en rf 300.1 (eldre versjon.
    Men kunne tenkt meg litt oppgradering.

    Bilen dette står i er en Bmw E39 sedan.
    Spiller brukbart, men vil ha litt mer oomphf :-p

    Snubla over LiB sin hjemmeside for et par dager sia,
    Og var forholdsvis overasket over priser!

    Er LiB 1212 12" en ok basser?
    Ser den veier ett tonn iforhold til tilsvarende bassere (wrms) ?
    Noen spesielle grunner for det?

    Det jeg tenkte var 2 slike på LiB sin 1200.1 blokk.
    Prisen på det samlet var relativt overkommelig igrunn.

    Noen som kan komme med litt feedback på systemet?

    Av headunit så har jeg en Pioneer AVH-3500DAB med høyvolts RCA.

    Blir ikke no handling før okt, da fruen i huset har bursdag nå i aug, og ja, di koster sitt di også ;-)

    Setter stor pris på svar. Mvh
    (Håper jeg posta på rett plass) edit : ser nå at jeg skulle postet på generelt, bare å flytte den :-p
    Last edited by Mrtical; 10-08-2013, 19:30.

  • #2
    Heisann, er vel magnetsystemet og chassiet som gjør vekten på 1212 bassen, forøvrig en bass Dynabel solgte en liknende(om ikke lik) type av i en del år.

    Det er mange her inne som har erfaring med Lib produktene og har enda ikke hørt negativt om hverken forsterkere eller bass element

    Har du skipose, eller hvordan får du lyden inn i coupeen pr i dag?

    Comment


    • #3
      Aha, okei. Ja har igrunn hatt fingrene borti bilstereo siden jeg var 15, så har sett å hørt
      en god del, og ikke minst hatt en god del, men skjeldent jeg har hatt noe over 700-1000wrms.
      Og, kan ikke huske at di var såå tunge?
      Er meget spent på LiB igrunn. Hørt mye bra selv, men som en RF tilhenger(stort sett bare hatt RF)
      så har jeg kanskje høye forventninger? Eller lave? Hehe.

      I fruens tralle installerte jeg Polk mm series frontsett, Polk mm 6x9 (drevet av Harman 4ch)
      Og en søt liten MTX mini jack 10" i sledgehammer kasse, drevet av Harman 1500m?! Monoblokk.
      Det er vel nå lett 5 år siden, og stadig den dag idag, så spiller det som det var nytt.
      (Meget overasket over mini jacken ja) men dette kostet jo forholdsvis skjorta når vi kjøpte det. Rundt 20k inkl spiller og 1f stinger kondis

      Meeeen, så var det mitt igjen, jeg har IKKE lyst å bruke så mye penger på mitt annlegg, hører for det meste på dubstep og hiphop, så SQ
      er jo klein i utganspunktet :-p

      Men over til bilen ja, er sedan uten nedfellbart baksete, så armlene er alltid utslått
      med utkappa hull i veggen bak. Altså fri flyt inn i trunken der.
      Med p2'ene så får jeg igrunn ganske dyp å grei bass (begrenset av 150wrms blokka i 2ohm) :-p

      Tenkte lydisolere hele trunken med matter fra LiB også.

      Edit : forresten, hvordan er Zachry ? Så nettop på ljudia.
      Tenkte på r1500d mono blokka , og evnt 12" bxt12k eller bxp12r ? Var litt billigere enn LiB, men usikker på Q?
      Last edited by Mrtical; 10-08-2013, 20:31.

      Comment


      • #4
        hadde selv en E39 sedan, og prøvde et par forskjellige løsninger. tror det hadde funket bra med 2x 1212 i en kasse med porten i midten, og sette kasse med elementene mot seteryggen. så isolere godt rundt kasse slik at all bassen kun har en vei å gå, nemlig ut i kupeen. og du har sikkert merket at bakluka skrangler som fy, så dempematter der (og i hjulbrønn og ellers i bagasjerommet er en god idé)

        dog skal det sies at en 15" går akkurat i høyden. ville heller gått for en stk 1551-D2. den er rå med samme løsning på kasse osv.

        Comment


        • #5
          Halloen Mr.Esso. Ja merker den skrangler som fy.
          Ja kasseplanen var akkurat slik du sikta til, og isolere hatthylle og seteryggen.
          Planen er å isolere alt rundt kassa ja :-)
          Erfaring med 1212?
          Nja må ha større amp til 1551'n vel. Mtp den er 1500rms. Mulig gå for en annen amp som er 1500wrms i 1ohm.
          Tror du jeg vil få bedre trøkk med en 15" (1551) enn 2stk 1212?

          Så zachry hadde en blokk på 1500rms i 1ohm. Eller tror du LiB sin 1200.1 vil gå greit?

          Har sett folk ha 15" i e39, men da bakovervendt element grunnet høyden :-/ det vil jeg IKKE ha!! :-p

          Comment


          • #6
            tror nok Lib blokka klarer den 1551 bassen og Hadde vært morro å se/høre når du får lyd i kjerra, er støtt forbi arendal både privat og i jobb sammenheng

            Comment


            • #7
              Det kan vi selvsagt få til ;-) det blir somsagt ikke oppstart før i okt(forhåpentligvis sept)

              Såååh, altså 15" er tingen å gå for? Hmm. Må vel ta noen målinger for å forsikre meg om at det går.
              Er så lite hull fra trunklokket, at kasser er vriene å få inn.
              Spørs med 15" da. Må vel montere i bil?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mrtical View Post
                Halloen Mr.Esso. Ja merker den skrangler som fy.
                Ja kasseplanen var akkurat slik du sikta til, og isolere hatthylle og seteryggen.
                Planen er å isolere alt rundt kassa ja :-)
                Erfaring med 1212?
                Nja må ha større amp til 1551'n vel. Mtp den er 1500rms. Mulig gå for en annen amp som er 1500wrms i 1ohm.
                Tror du jeg vil få bedre trøkk med en 15" (1551) enn 2stk 1212?

                Så zachry hadde en blokk på 1500rms i 1ohm. Eller tror du LiB sin 1200.1 vil gå greit?

                Har sett folk ha 15" i e39, men da bakovervendt element grunnet høyden :-/ det vil jeg IKKE ha!! :-p
                Haha, kjenner jeg deg? la ikke merke til at du var fra arendal gitt.

                har kun erfaring med 1551, og den spiller BRA selv på kun 1200w rms. I min E39 hadde jeg en GZ 15", og det fungerte veldig bra det og. LiB blokka på 1200w rms funker fint på 1551

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mrtical View Post
                  Det kan vi selvsagt få til ;-) det blir somsagt ikke oppstart før i okt(forhåpentligvis sept)

                  Såååh, altså 15" er tingen å gå for? Hmm. Må vel ta noen målinger for å forsikre meg om at det går.
                  Er så lite hull fra trunklokket, at kasser er vriene å få inn.
                  Spørs med 15" da. Må vel montere i bil?
                  kassa mi på rett over 100 liter var et lite helvete å få inn, men det gikk akkurat. og min 15" var vendt forover

                  Comment


                  • #10
                    Nja, egentlig ikke. Kjøpte e36'n din i fjor :-)

                    Okai, så du hadde grei plass til 15" i e39'n?

                    Comment


                    • #11
                      aah hehe da så nei, absolutt ikke grei plass, men den gikk inn til slutt :P absolutt verdt det

                      Comment


                      • #12
                        Hmm, det var kanskje noe å heller vurdere da ja. ;-) takk for tips.
                        Slot port eller rund?

                        Comment


                        • #13
                          det må nesten noen andre uttale seg om, men om du går for slisseport er det ganske viktig å bruke litt tid på å avrunde den i endene for å ikke få blåselyder. er ikke noen spesielle fordeler/ulemper med hva slags type port du velger, men til min kasse den 15" sto i var det en 4" port på hver side av elementet. fungerte veldig bra

                          Comment


                          • #14
                            Okai, den er grei.
                            Hadde akk en samtale med hop audio, og anbefalte 1 1551 istede for 2 1212 :-)
                            Da var jo det ganske avgjort :-p

                            Comment


                            • #15
                              du blir ikke skuffet må få høre når det er montert

                              Comment

                              Working...
                              X