Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabelsett og forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kabelsett og forsterker

    Hei!

    Har et spørsmål jeg håper noen med litt peiling kan svare meg på!

    Det har seg sånn at jeg har et kabelsett på 5000watt, og en forsterker på 6000 watt.
    Kan jeg koble disse sammen eller må kabelen "tåle" mer enn forsterkeren?

    Håper noen kan svare meg for vil ha lyd i bilen!

    Takk!

  • #2
    Hva er det du har av utstyr?
    Kabelen(e?) i seg selv er grei så lenge det er sikret riktig, men du vil bli litt begrenset med hvor hardt du kan kjøre forsterkeren.
    Har du nok strøm å gi en så stor forsterker ellers?

    Comment


    • #3
      Hvis forsterkeren din virkelig gir 6000W så bør du vel ha et par ekstra batteri og minst 2stk 50mm. Men til spørsmålet ditt så nei, kabelen må ikke tåle mer enn forsterkeren gir. Sikringen vil sørge for at du ikke kjører for mye strøm gjennom kabelen. Det værste som skjer med for lavt tversnitt er at du får spenningsfall gjennom kabelen, dette kan i værste fall ta livet av forsterkeren om spenningen synker nok.

      Comment


      • #4
        Og kabelen blir glo varm og kan ta fyr. Men for det oppsettet ditt så må du ha myyye strøm. Har selv 3 stk batterier og 245 amp dynamo til en 4kw mono og 2 stk forsterkere til front. Dette holder da akkuratt. Så strøm er viktig, og selvfølgelig sikringer hva slags utstyr har du forresten?

        Mvh Kim

        Comment


        • #5
          Jeg har en poweracoustik D6000 og en tarantula t5.152 fra Soundstream som skal inn i bilen. Kjøpte denne forsterkeren for har planer om å få inn en tarantula t5. 152 til når jeg får lønn 😉

          Ble foresten bra lyd i bilen med denne ene subwooferen så når jeg fårr inn en til blir dette fantastisk!
          Har forøvrig to batterier i bilen og en 50 kvadrats kabel som skal tåle dette (i følge produsenten).

          Takker masse for svar!

          Comment

          Working...
          X