Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av sub for bandpass-konstruksjon (fjerde ordens)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av sub for bandpass-konstruksjon (fjerde ordens)

    Heisann!

    Er det noen som har anbefaling til 8" eller 10" sub'er som gjør seg bra i en fjerdeordens bandpass-konstruksjon?

    Mvh Lars
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

  • #2
    JL Audio sin W7 serie er knall

    Comment


    • #3
      Er vel både dyrt og vanskelig å få tak i her i Norge, er det ikke? :P

      Førstnevnte var forsåvidt ikke en del av spørsmålet ^^
      Alpine 137BTi
      B² Audio = Lyd


      '97 E39 528

      Comment


      • #4
        Hvorfor bandpass? Sedan og røra inn i kupee?

        Comment


        • #5
          Yup. Sedan og lite lyd som kommer gjennom. Ikke med den kvaliteten jeg ønsker.

          Derfor har jeg litt planer om å gå i den eneste ideelle retning og det blir i grunn bandpass.

          Men det krever trolig litt mer finesse og jeg føler at det å ta utgangspunkt i et velegnet element er en god start Jeg har lyd per tidspunkt og portlengden kommer til å bli lekt med, men jeg har meget gode erfaringer med båndpass fra tidligere lydopplevelser, så jeg har lyst til å prøve i BMW'en :P
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd


          '97 E39 528

          Comment


          • #6
            Alpine type R har jeg god erfaring med å få god lyd ut av i fourth order og sixth order kasser.
            MVH Mats S. Erdal

            Comment


            • #7
              Har du vurdert å bygge en lukket kasse og åpne opp hatthylle med stofftrekk eller griller? Skal ikke legge meg for mye opp i bandpass, har kun ett bygg bak meg med den type konstruksjon. Har god erfaring med å åpne opp hattehylla men du bør ha kontroll på fase/tid på subsignalet.

              Comment

              Working...
              X