Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket frontsett vw golf v - må ha 6.5"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket frontsett vw golf v - må ha 6.5"

    Har kjøpt jbl gto. De låter som en katt iferd med å dras vrangveien inn i en kvern. Huff

    Hva anbefales ?

    Har lyst på de i lin, eller burde jeg kjøpe enda dyrere ?

    Musikken min er Shawn Colwin og Eric Clapton. Lytt og lær av Old Sock skiva !


    Ellers
    Pio 3800 spiller, hifonics 8" sub og crunch mono amp

  • #2
    Hvilken prisklasse er vi i? GTO ligger vel under tusenlappen?

    Comment


    • #3
      Gto ca 1500

      Er femtusen nok, mer enn nok eller alt for lite ?

      Comment


      • #4
        Blir aldri noen kjempestor suksess om du skal drive de fra spilleren. Enten det koster 1000, 5000 eller 15000.

        Det du hører av dårlig lyd nå er den bittelille forsterkerdelen i spilleren som presses til å yte mer enn den orker. Begynn å oppgrader med en dedikert forsterker til frontsettet, så får du hørt hva frontsettet du har faktisk er godt for.
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #5
          Hvorfor har ingen sagt d før??

          Jeg har en Crunch monoblokk i skuffa som nå skal monteres sammen med en hifonics 8" sub

          Så d jeg trenger er ikke nye fronter men ny 4 kanals forsterker??

          Hvilken?

          Altså beholde jbl gto i framdører og sette inin de gamle polk coax i bakdører da?

          Comment


          • #6
            Jeg har sagt "d" før (i din første tråd)!
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=20810
            Anbefaler at du setter av noen timer til å lese eller se videoer om temaet da får du et enda bedre grunnlag til å vurdere selv rundt alle de små og store beslutningene i jakten på drømmelyden.
            Bilstereo er ikke lett. Det er ikke billig. Det går ikke fort.
            Mange, holder på i år etter år og blir aldri helt fornøyd med lyden i bilene sine.

            Helt konkret til det du spør om, det stemmer kanskje. Du må som Haakon sier, mate frontsettet med en ordentlig forsterker for å høre hva det yter. Nei ikke firekanal, drit i bakdørene foreløpig. Fokuser på det som er foran deg med mindre du foretrekker å dra på konsert og stille deg med ryggen til scenen.
            never enough!

            Comment


            • #7
              Da har jeg vært ut på byen og kjøpt meg en ground zero GSRA 4.230
              Med 20 kvadrat ledningssett


              Jeg vil altså montere opp dette med mine jbl gto før jeg tenker på andre høyt?

              Jeg bør kanskje brokoble denne gzra når jeg bare har to høyt?

              Ps
              Selgeren ville absolutt selge meg Focal treveis
              PS165F3
              Til kr 5900

              Men d må da finnes noe billigere og like bra?

              Comment


              • #8
                Hei! Hvor holder du til? Vist du skal ha fin lyd slår sjeldent focal feil, trenger ikke kjøpe det dyreste focal komponentsettet heller 😊

                Comment

                Working...
                X