Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finne igjen 90 talls BMW E34 ICE prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Finne igjen 90 talls BMW E34 ICE prosjekt

    Husker fra "gamledager" da Internett var noe relativt nymotens greier at jeg fant ett stereo prosjekt som for meg da ihvertfall var sykt rått. Det jeg husker var subber i kickpanel som jeg mener var ett sted mellom 10 og 13", men ikke minst diskanter på dashbordet som senket seg opp og ned ( ala BO anlegg i feks nye Audi / BMW) som var beskyttet med sensor slik at de senket seg om man prøvde å ta på de.
    Mener også å minnes noe om bruk av sølv uten at jeg skal si det sikkert. (Eller om elementene var noe ala "silver series")

    Om minnet også er riktig var den burgunder / rød.
    Tror den var amerikansk (var nå ihvertfall skrevet på engelsk, haha)

    Noen som kan huske denne bilen? Hadde vært skikkelig stas å funnet igjen litt info / bilder etc. Kanskje den bilen inni internettet som har gjort mest inntrykk.
    Googlet masse men finner ikke.

  • #2
    BMWen til Earl Zausmer du tenker på kanskje? Den har vært gjennom endel stadier... masse historikk her

    Det var også en Bilsportartikkel om en sølvfarget (eller var den lilla?), britisk(?) M5 som gjorde stort inntrykk på meg. Ganske forut for sin tid, sett i etterkant; utstrakt bruk av Alcantara, digital utgang fra headuniten til separate DACer, studioEQ (riktignok analog sådan), og mye annet. Virkelig en kompetent konstruksjon. Og 19" felger, i en tid da 17" ble regnet som digert...

    Last edited by epifant; 16-05-2014, 04:28.

    Comment


    • #3
      Husket ikke at det var Seinfeldt men ja, stemmer! Ser jo kjapt at det ser ut som minnet har vridd seg litt, men søkte opp og ned på "B&W silver series" blant annet, ser jo nå at det var silver signature..

      Tusen hjertelig! At jeg ikke tenkte på å spørre før! Skal bli spennende å lese

      Comment


      • #4
        Ser nå at det er 540i utgaven (feb 1995) jeg merket meg... bildet over her blir litt overkill i mine øyne
        Det jeg IKKE hadde merket meg var de 3-ekete design perlene! men det var kanskje for at den gangen var det helt vanlig..
        En annen ting jeg stusser over i dag, jeg tenkte ikke på den bilen som kliss ny dengang.. Var jo bare ett år gammel når systemet var klart..

        Se om du finner bilsport artikkelen

        Comment

        Working...
        X