Announcement

Collapse
No announcement yet.

ett lite spm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ett lite spm.

    Nå har jeg målt opp bagasjerommet mitt alle veier, å funnet maks målene til kassen for at den skal kunne taes inn å ut av bilen,men alikevell fyller ut så mye som mulig av bagasjerommet.

    problemet mitt blir at kassen blir for liten,

    H= 51cm B= 88cm D(nede)=50cm D(oppe)=34cm

    Dette gir meg ca 147liter.

    men trekker man fra 8.6liter per subb, å 2.8liter pr Bassrør. pluss jeg må trekke fra innvendig forsterkninger så sitter jeg igjen med mindre enn

    125.3liter .. Da spør jeg , er det mulig å "lure" elementene for 16 liter, ved å legge noe dempestoff i kassen?

    og hvor viktig er det å være nøyaktig helt ned til minste literen?

  • #2
    Hva slags elementer dreier det seg om?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      du kan jo bygge en såkalt ISOBARIC kasse, denne kan du lese om på linken under

      http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=33&ids=artID
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment


      • #4
        det er 2x12" på 2400w rms stk. Hifonics olympus OLM2412

        Comment


        • #5
          du sier at det er målene for og få kassa inn og ut av bagajerommet.? da er det vel muligens litt større dimensjoner der men da for du ikke inn dobbel kassa?

          bygg 2 stk separate kasse som du setter inn en etter en og utnytter hele plassen baki der og evnentuelt skrur kassene sammen når dem er inni begge 2..:P

          vis det er sånn at det er litt større en dem in og ut med kasse målenen da selvfølgelig:P

          Comment


          • #6
            så mye har ikke dette å si egentlig, så er egentlig bare å gå ut i fra maks antall liter du får, og regne ut portlengde etter det.

            Comment


            • #7
              ingen dum ide tigerbilen. men det blir nok gjort som techpoint sier.

              platen er bestilt å ferdig oppkappa klar til henting fikk jeg telefon om i dag

              Comment


              • #8
                Originally posted by SeatR View Post
                ingen dum ide tigerbilen. men det blir nok gjort som techpoint sier.

                platen er bestilt å ferdig oppkappa klar til henting fikk jeg telefon om i dag
                er en grei løsning det og:P kommer nok til og bli bra lyd selv om kassa blir litt for liten:P skal ikke ha så mye og si nei:P

                Comment

                Working...
                X