Announcement

Collapse
No announcement yet.

Russebil batteri!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Russebil batteri!

    Hey!
    Har en GMC Vandura G30 som russebil, og det er jo to batterier på denne bilen

    Bilen har dårlig batteri, så må lades hele tiden, derfor velger vi å bytte batteri.

    Har funnet ut at det er 60AH batteri foran i motorrommet, problemet er, vi aner ikke hvordan det er med batteriet under bilen?

    Er det koblet sammen med det i motorrommet?
    Og hvordan er batteriet, Ampere og hvor polene sitter, om + er til venstre eller høyre på batteriet.

    Alle svar settes utrolig pris på!!

    Mvh. Premium2012

  • #2
    Du kan bruke Optima med sidepoler

    http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=447
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Disse batteriene er koblet sammen ja. + polen er som regel på høyre side, men skal stå på batteriet også. Hvis det ikke står noe kan du lett se hva som er + og - ved at +polen som oftest har mange kabler tilkoblet og - kun har en kabel som jordes i karosseriet.

      Regner med at dere skal ha anlegg, og jeg kan absolutt anbefale biltemas nye AGM batterier!
      Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

      Comment


      • #4
        Var akkurat i samme situasjon for noen mnd tilbake, og vi har samme bil

        Batteriet under er parallellkoblet sammen, og det er ett 60 AH batteri, samme som forran. Husk at begge plassene har ikke plass til mer enn ett 60 AH, da det er ganske trangt. Jeg/vi valgte å ha ett fram (60AH), og skøtet på kablen under bilen og stakk den igjennom ett hull og monterte 3 batterier (to 60 og en 70) under soffaen :-) Funket fjell, men må sikkert lades på nattetid under russetiden da dynamoen er original (?)

        Comment


        • #5
          Finni ut av det

          Takk for bidrag!!

          Jeg fant ut av det, + polen var på venstre side, og la meg under bilen og måla opp og styra etter vi var innom et verksted og hørte også,

          Gunner på med 62AH batterier ett i motorrom og ett under bilen

          Og 3*110AH "marinebatteri" sånn gel/AGM batteri til anlegget

          Kommer til å dundre dette!!

          Comment

          Working...
          X