Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte til bedre elementer i kicker kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte til bedre elementer i kicker kasse

    Lurte på om jeg kan ha noe å hente på å bytte til noen andre elementer? Få mer trykk og/eller bedre lydkvalitet?
    Har 2x12" kicker cvr i orginal kasse
    Har en dynabel bf7501 -1400w2ohm -2500w1ohm

  • #2
    Klart at du kan hente endel med og bytte til noen andre elementer og få mere lydtrykk og lydkvalitet. Sikkert mange elementer som fungerer i den ferdigkassa der. dynaBel BF7501 er jo en ordentlig kraftplugg så lenge du kan gi den nok strøm.
    Det du må finne ut av om kassen du har er litervolumet og tuningen den har om den er portet. Så er det bare og lete etter elementer som er sånn nogenlunde innefor så bør det blir bra det
    Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

    Comment


    • #3
      Originally posted by Finnmarken View Post
      Det du må finne ut av om kassen du har er litervolumet og tuningen den har om den er portet. Så er det bare og lete etter elementer som er sånn nogenlunde innefor så bør det blir bra det
      Hvorfor ikke gjøre omvendt, beholde komponentene og bare bytte kassa?

      Har prøvd flere kickerkasser og de sutter like hardt alle sammen.
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jørgen View Post
        Hvorfor ikke gjøre omvendt, beholde komponentene og bare bytte kassa?
        Helt klart et godt alternativ
        Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

        Comment


        • #5
          Da bytter han like gjerne alt ?

          Comment


          • #6
            Hva bør jeg gjøre?
            Kan godt bytte alt om det er det som må til. Men vil beholde forsterkeren.
            Har ikke lyst å bygge kasse selv, og bør ikke være mye større en den kicker kassen som står i nå. Var litt trangt å få den inn pga utformingen på bagasjerommet bak.
            Budsjettet er stramt så helst under 3000kr. Ønsker billigst mulig under dette.
            Har en Mercedes W202 sedan
            Last edited by aleks5412; 06-01-2013, 04:37.

            Comment


            • #7
              Hør med Hifonic her på forumet. Han kan det med å bygge kasser, og få masse lyd ut av elementene dine.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

              Comment


              • #8
                Har du funnet ut noe?

                Siden du har Mercedes så tipper jeg bagasjerommet er nesten isolert fra kupe, så der ligger mye av problemet.
                Man kan godt bygge stort inni der, men man får nesten mer risting og skrangling enn lyd inni bilen.

                En god løsning kan være bandpasskasse med port(er) opp gjennom hattehylla, men da må det bygges selv og man må ha "riktige" elementer med "riktig" kasse til disse.

                Comment


                • #9
                  Noen som har forslag til elementer som jeg kan bytte dem ut med?
                  Er det mye å hente på dette, eller blir det bare dumt å bruke den orginale kicker kassen?
                  Originally posted by zxsonnyxz View Post
                  Har du funnet ut noe?

                  Siden du har Mercedes så tipper jeg bagasjerommet er nesten isolert fra kupe, så der ligger mye av problemet.
                  Man kan godt bygge stort inni der, men man får nesten mer risting og skrangling enn lyd inni bilen.

                  En god løsning kan være bandpasskasse med port(er) opp gjennom hattehylla, men da må det bygges selv og man må ha "riktige" elementer med "riktig" kasse til disse.
                  Har åpen skiluke så vil tro det skal gå greit.

                  Comment


                  • #10
                    Er vel kasse og plassering som har mest å si. Hadde sett på hvilken kasseløsning som passer bilen best, og hva jeg får til av kasse, også valgt elementer etter det..
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment


                    • #11
                      Hva bør jeg se etter brukt som spiller bedre en det jeg har, og kan drives av Dynabel BF7501?
                      Helst under 4000kr
                      Er Kicker 2x12" L5 eller L7 noe jeg bør se etter?
                      Last edited by aleks5412; 10-02-2013, 04:08.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by aleks5412 View Post
                        Hva bør jeg se etter brukt som spiller bedre en det jeg har, og kan drives av Dynabel BF7501?
                        Helst under 4000kr
                        Er Kicker 2x12" L5 eller L7 noe jeg bør se etter?
                        Har 2Pioneer 12" i kasse som spiller helt perfekt til denne forsterker som selges om du er intr?

                        Sent from my LT25i using Tapatalk 2

                        Comment


                        • #13
                          Om du ikke har skiluke burde du gå for bandpass kasse, med elementer som liker dette..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by matsemann1 View Post
                            Har 2Pioneer 12" i kasse som spiller helt perfekt til denne forsterker som selges om du er intr?

                            Sent from my LT25i using Tapatalk 2
                            Takk for svar, men bør være på en avstand som jeg kan hente

                            Originally posted by golfnos View Post
                            Om du ikke har skiluke burde du gå for bandpass kasse, med elementer som liker dette..
                            Har skiluke, men er ikke så mye forskjell å ha den oppe eller igjen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by aleks5412 View Post
                              Takk for svar, men bør være på en avstand som jeg kan hente


                              Har skiluke, men er ikke så mye forskjell å ha den oppe eller igjen
                              Skjønner det kan sendes, men koster litt ha en fin dag videre

                              Sent from my LT25i using Tapatalk 2

                              Comment

                              Working...
                              X