Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetips - BMW E39 Touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggetips - BMW E39 Touring?

    Ønsker gjerne noen byggetips, råd ang denne bil modellen. Noen erfaringer å dele?

    En 2000 modell, her blant annet tenkt å sette inn Polk SR 6.5" i dashbordet. Lett sak på disse bilene? Vel å merke da uten form for kasse under.. Spilles i open air.


    Noen som vet om det sitter noen originale BMW forsterker til sound systemet?

    Sitter en modell av denne typen i bilen:



    Grunnen til spør er pga ønsker bare sånn i imidlertid sette inn 9965R spilleren og koble til ISO kontaktene så lenge til en har planlagt alt. 9965R har ingen forsterker del så.

  • #2
    Hvor skal montere Alpine spilleren?
    Har en kompis med lik bil, som lurer på å gjøre noe lignende. Men vi tror det er for liten plass der cd spilleren er montert...

    Comment


    • #3
      E39 kit

      Skal monteres der originale spilleren sitter, god plass der. Men man trenger en 1-DIN kit for dette fra GS Bildeler eller andre steder.
      Eneste som skjer ang dette er at uoriginale spillere blir montere lenger innover enn det originale er montert.




      Comment


      • #4
        I den bilen jeg har sett på, er det kjørecomp, webastostyring og diverse annet i det panelet under cd spilleren. Hva tenker du om det? Er vel ikke bare å fjerne det panelet?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Slednekk View Post
          I den bilen jeg har sett på, er det kjørecomp, webastostyring og diverse annet i det panelet under cd spilleren. Hva tenker du om det? Er vel ikke bare å fjerne det panelet?
          Hos meg er det cd og radio del. Bare denne som skal tas ut!

          Vis et bilde av den du har sett på. Kjenner dessverre ikke disse bilene godt!

          Comment


          • #6
            Har ikke bilde, og siden det ikke er min bil, må jeg vente med å poste et bilde.

            Comment


            • #7
              Bare finne et bilde på nettet som er lik den?

              Sjekket i manualen, den panelet med displaydelen som sitter sammen med CD spilleren. Viser:

              Klokke,dato, radio innstillinger, liten kjøre computer og noe innstilling for cruise kontrollen. Tror det ikke er noe fare å fjerne den. Cruise kontroller kan styre fra hendelen på rattet.

              Jeg kommer til å gjøre det.. Litt hifi stereo skal jeg ha

              Comment


              • #8
                Vi har ramme og kabel på lager

                Vi har også rattadapter, om du trenger det.

                http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=860
                http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=510
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  For min del, ville gått for mellomtoner i døra og diskanter over dørtrekket der det sitter diskanter fra fabrikk. Mener det er 5.25'' på disse bilene originalt, uten å være 100% sikker på akkurat det. Men for all del, 6.5 i dashen går fint, det krever bare vesentlig mer jobb, og utskjæring i dashen! Og det er en omfattende jobb og demontere dashen på disse bilene.

                  Ellers er E39 et flott utgangspunkt for god lyd, da den er generelt godt lyd isolert og touring modellen har jo høytalerene bak i taket

                  Angående forsterker så sitter det forsterker/cd veksler bak lokket på venstre side i bagasjen. Ikke alle E39 som kom med dette, men du kan jo se etter om du har den utstyrspakka
                  Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

                  Comment


                  • #10
                    Vi har montert 6,5" i orginalplassering i dørene på E39. Det krever ganske omfattende ombygging, men ser orginalt ut når man er ferdig. Ligger en prosjekttråd her med bilder.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Vi har ramme og kabel på lager

                      Vi har også rattadapter, om du trenger det.

                      http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=860
                      http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=510
                      Kult, skal skaffe disse herfra..

                      Er den DIN settet da i sort utgave? Er det bare det selve dekselet/panelet i dette kitet, trenger jeg noe mere?

                      Rattkontrollen virker alle type spillere? f.eks Alpine DVA-9965R?

                      Trenger faktisk Alpine ramme for å montere 9965R spilleren , med følgte ikke den da jeg fikk den.

                      Blir gå for dash løsningen , ja en del jobb. Men sender den bort til noen som KAN dette bedre enn det. Dashbordet demonteringen ikke noe problem da kan demontere dash i MB C180 på 30min

                      Hjelper litt å kjente bilen gjennom 7år
                      Last edited by Soundboy; 23-01-2013, 15:07.

                      Comment


                      • #12
                        Det er sort finish. Det er kun selve ramma og du trenger ikke noe mer enn ramma som følger med spilleren.

                        Selve rattadapteret er likt. Men du må oppgi hvilket merke du har på spilleren, så får du med kabel til det.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                          Vi har montert 6,5" i orginalplassering i dørene på E39. Det krever ganske omfattende ombygging, men ser orginalt ut når man er ferdig. Ligger en prosjekttråd her med bilder.
                          Hva var det som gjorde at ble mye ombygging i dørene?

                          Pga disse "kassene" som 5.25" sitter i bak dør-trekkene?

                          Fått tips om hvorfor ikke prøve ODR 3" ("fulltone" - har et sett) på dashbordet og mid-basser i dørene
                          For disse er ikke store og går nesten rett i der det er slik varmeuttak i hjørne på hver side av dashbordet. Litt små jobb der , så er dem der, (Har ekstra dashbord top klart for ombygging).


                          Skulle det evt bli mangle på mid-bass så kunne puttet inn f.eks 8" eller noe i hanskerommet, støpt ei kasse der.. (har en ubrukt Earthquake sws-8x)!

                          Har et sett med Sony XES-F50 (6") som har disse målene og dem er ikke store syns jeg i forhold til andre 6"-6.5" elementer.

                          F50:
                          Diameter=15,4cm (uten griller)
                          Dybde = 6,4cm
                          Monterings hull=14cm

                          Sett gjennom Bilstereosenteret ang dørene til E39.. Lekkert jobb

                          Var disse Morel Elate Limited Edition 6,5" store??

                          Comment


                          • #14
                            Kanskje litt å overdrive å si det var omfattende ombygging. Men tidkrevende og pirkete var det Kassene lot vi være og kappet masse huller i, så høyttalerne spiller inn i døra også.

                            Elate er ganske kraftig med forholdsvis store magneter.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                              Kanskje litt å overdrive å si det var omfattende ombygging. Men tidkrevende og pirkete var det Kassene lot vi være og kappet masse huller i, så høyttalerne spiller inn i døra også.

                              Elate er ganske kraftig med forholdsvis store magneter.
                              OK..

                              Når ser på XES-F50, så er dem ikke ekstremt oppbygd. Så kanskje de lar seg å så si puttes rett inn uten å gjøre noe særlig.
                              Skal teste dette.

                              Comment

                              Working...
                              X