Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tror nok det kunne blitt bra ja. Dessuten er det jo som du sier litt morsomt med noe ikke alle har.

    Basselementene så jo litt stilige ut også, med "inverse roll surround" som på eldre Seas 6,5-tommere..

    Comment


    • #17
      Originally posted by NeDD View Post
      Hvilke kabler trenger jeg når oppsettet mitt er som følger:

      Alpine 9855R (ikke optisk om noen trodde det.)
      Alpine DSP + RUX
      2x 4 kanalere
      1x monoblokk

      Har de kablene som følger med DSP og RUX + RCA kabler til hver av forsterkerne.

      Trenger jeg noen kabler som ikke følger med dsp`n for å koble det slik som mitt oppsett er? Fant ingen svar på alpine-europe.. Føler jeg trenger noe som kobler dsp til forsterkerne eller spilleren! Anyone?

      Så strekke alt av kabler på søndag, så det nærmer seg "dead-line".
      Du legger fra spiller til dsp EN stk RCA, En stykk Ai-Net kabel
      Legg også fra RUX'en til dsp (medfølgene kabel).
      Fra DSP til forsterkere legger du et sett RCA kabel pr kanal du har tenkt å bruke og remote.
      tips: jeg ville ha lagt optisk kabel så hvis du bytter ut spilleren ved en senere anledning så slipper du å legge den ned da.
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #18
        husk å slå over bryteren på chassiet på spilleren til eq/div
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #19
          Originally posted by Erik André View Post
          Du legger fra spiller til dsp EN stk RCA, En stykk Ai-Net kabel
          Legg også fra RUX'en til dsp (medfølgene kabel).
          Fra DSP til forsterkere legger du et sett RCA kabel pr kanal du har tenkt å bruke og remote.
          tips: jeg ville ha lagt optisk kabel så hvis du bytter ut spilleren ved en senere anledning så slipper du å legge den ned da.
          Takker. Da er alt i orden. Om noen ikke forsto så:
          - Vanlig 2cha rca kabel fra spiller til dsp.
          - Ai-net kabel fra spiller til dsp. ( kabel medfølger)
          - Remote på vanlig måte (fra spiller til amp+amp+amp).
          - Rux displayet kobles til dsp. (kabel medfølger).
          - Alle amp´ene kobles til dsp´n. Husk Y-legg.
          - (optisk kabel fra spiller til dsp)

          Yeah! Rimelig klar til å ta helg.
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

          Comment


          • #20
            Originally posted by NeDD View Post
            Trenger jeg noen kabler som ikke følger med dsp`n for å koble det slik som mitt oppsett er? Fant ingen svar på alpine-europe.. Føler jeg trenger noe som kobler dsp til forsterkerne eller spilleren! Anyone?
            Som Klovnen sier; du må ha en signalkabel fra spiller til DSP. Og så klart fra DSP til hver av kanalene på forsterkerne. Dette er kabler som ikke følger med.

            Hvis du leser i bruksanvisningen på produktene på Alpine-Europe sine nettsider mener jeg å huske at det skal stå hvilke kabler som følger med i pakken. Altså finner man da ut hvilke kabler man trenger uten om disse.

            Signalkabler er vel alltid noe man må kjøpe uten om utstyret.

            Blir spennende å se bilen din når du er ferdig!

            (EDIT: Jeg må lære meg til å lese hele siden før jeg svarer på innlegg.. )
            Last edited by thomasekeli; 18-01-2008, 14:32.
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

            Comment


            • #21
              Var forresten på alpine-europe og så.. Fant hva kabler som fulgte med, men ikke hvilke jeg trengte utenom.. Derfor jeg spurte liksom

              Heheh, ja du må virkelig lære og lese.
              Da var det avgårde etter siste kabel hos bilradioen (Pål, les: NORGE )
              Last edited by NeDD; 19-01-2008, 11:12.
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

              Comment


              • #22
                Spørsmål:

                Er en 200ampers automatsikring for stor for en 35mm2 kabel??
                Vil helst ikke at ledningen smelter først.. hehe

                Comment


                • #23
                  Det er nok større en jeg anbefaler hvertfall, emma mener nok også at det er altfor stort

                  Comment


                  • #24
                    oki takk..
                    off må kjøpe nye sikringer da

                    Comment


                    • #25
                      Har du ekstremt stort strømtrekk?
                      Maksgrensen for 30mm kabel er jo 150 AMP ifølge EMMA reglene.
                      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                      Comment


                      • #26
                        Subb kasse?

                        Har kjøpt med 2 15" som skal ha 100 liter hver.. etter å ha målt å bannet litt har jeg funnet ut at jeg ikke får en så stor kasse i min bil. blir lyden mye dårligere med feks 80 liter enn 100liter.. leste at man kan kompansere med rockwoll.. kan jeg kampansere 20 liter med det?

                        Noen som har tips på hvor jeg kan kjøpe 2 doble terminaler og 4 4"(100mm) bassporter?
                        1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                        Comment


                        • #27
                          hva sier emma om sikring på 50mm2 ? og ett ganske dumt spm. skal koble 4 forsterkere på en spiller med 2x rca + en det står "rear subwoofer" på er dette også til signalkabler? Letteste måte er vell y-led + skjøtestykker da ?
                          Audi A4 1.8t avant selges http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1831376

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by trebor87 View Post
                            Noen som har tips på hvor jeg kan kjøpe 2 doble terminaler?
                            Drill -> hull i kasseveggen, Gjengestag -> festes med muttre så de sitter fast i kasseveggen, Kabelsko -> skru fast med ny mutter på gjengestaget.

                            Beste terminal - EVER.
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                            Comment


                            • #29
                              http://installbay.no/index.php?cPath=67_79 her har du det meste av terminaler.

                              porter finner du også der

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Meling- View Post
                                hva sier emma om sikring på 50mm2 ? og ett ganske dumt spm. skal koble 4 forsterkere på en spiller med 2x rca + en det står "rear subwoofer" på er dette også til signalkabler? Letteste måte er vell y-led + skjøtestykker da ?
                                Maks 200amp på 50mm2 kabel.

                                Skjøtestykker? Holder med Y-ledd.
                                Hva har du koblet til 4-kanaleren? Kan jo bare bruke de inngangene du har.
                                Hvilken spiller er det du har?
                                "Rear subwoofer" er nok til subben ja.
                                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                                Comment

                                Working...
                                X