Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgifter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avgifter!

    Les:
    http://www.abcnyheter.no/node/44503

    Blir så ufattelig provosert at jeg faktisk ikke finner ord!
    Mvh Stian Kolås
    -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
    - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

  • #2
    Ikke rør el-prisen.

    Bensinprisen kan gjerne settes opp til 25kr literen for meg, om det da ikke lenger er noen årsavgift, omregistreringsavgift og alle bomringer må bort samt at det blir en _markant_ og retroaktiv reduksjon i engangsavgift. Inntenktene via bensin ville kunne fordeles til veiprosjekter i området der bensinen kjøpes.

    Ola Nordmann ville da fått råd til å kjøpe nyere og tryggere biler, man ville tenkt seg om to ganger før man kjørte rundt siden bruken koster mer og avgiftene ville, vertfall for min del, oppleves mye mer rettferdig.

    Sier seg jo nesten selv at Ola-Resiende-Selger med 100.000 km på veien i året forurenser mer i den nå 10 år gamle bilen sin enn Stein-Erik-Rik-Som-Faen med en RS4 i garasjen som brukes 1000km i året. Hvem har betalt mest og hvem forurenser mest?

    Urf.

    Comment


    • #3
      Sett bort fra bilavgifter osv så har de litt rett. Vi kan trolig alle klare oss med betraktelig mye mindre forbruk av strøm. Mangen kjører på uten å offre strømforbruket så mye som en liten tanke.

      MEN jeg mener også at i slike tider som nå bør politikerne tenke seg litt om før de skal straffe oss enda mer med avgifter. Skal vi betale avgifter adressert miljø får de fjerne de avgiftene vi allerede bruker i dag og redusere all den "god will" de viser med pangestøtte til alle andre land.

      Problemet i Norge er at ingen protesterer... Ikke noe som kjennes og høres ihvertfall.

      Jeg blir forøvrig oppgitt av å se all den tullepolitikken som blir gjort i dette landet. Kan begynne å lure på om de som bestemmer i dette landet ikke bor her...?
      Grombil.com
      Modifisert.net
      Drevet av entusiast for entusiaster...

      Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

      Comment


      • #4
        De gjør jo nesten ikke det. Flere av disse folka har jo aldri hatt en "ærlig jobb", de har gått rett fra ungdommspolitiske verv og inn i politikken på heltid.

        Enig hva du sier med strømforbruk, tror dog ikke at å øke prisen er riktig virkemiddel.

        La staten kjøpe tilbake alt av strømselskaper og ha en flat pris på totalt 60 øre kwh med nettleie osv, fjern norpol og den galskapen der. Bruk fortjenesten til å satse litt på alternative kilder, vind, vann, bølger osv osv.

        Lettere sagt enn gjort selvfølgelig men... :P

        Comment


        • #5
          sånne som han burde skytes!!! siden i andre land koster det jo 4 kr for litern på bensin! i norge koster det faen meg nesten 12 kr litern..

          1 gallon i usa er nesten 4 liter for en dollar husker jeg det kosta før når jeg var der... samma prisen for 4 liter som for 1 i norge logisk NEI :P





          vi lager bensin og selger olje bort til andre land billig og selger det i vårt eget land for sinnsykt mye dyrere !!!

          skulle vært omvendt!





          greit vi betaler bompenger for at veien skal bli bedre ! MEN ser vi noe virkning på forbedring av veier i norge NEI !!! betale for noe som man ikke får igjen
          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

          Comment


          • #6
            Når det gjelder bensinpriser er det viktig å huske på at minstelønn i statene ligger på alt fra $3 til $8 per time. Med dagens kurs er det da ca 18-42kr i timen.

            I norge ligger vi vel rundt 90-100kr minstelønn i de dårligst betalte yrkene.

            Dog; Bensinprisene er fortsatt billigere i statene om man regner om, men så slipper vi å gå til krig på alle mulige land rundt i verden for å ha billig bensin også...

            Comment


            • #7
              Synes de sier for mye jeg da. Folk som sitter på stortinget osv som "regerer" Norge har aldri tatt i en spade og svettet litt for salt i suppa.
              Tror de glemmer de som faktisk ikke har så god råd som f.eks enslige mødere som skal ha strøm, bopell, mat,leker, klær,barnehageplass osv osv. Hvordan skal disse klare seg liksom?

              Comment


              • #8
                Nei klart, yrkespolitikere har jo ofte aldri hatt en "ærlig dags arbeid" i hele sitt liv.

                Nå var det for så vidt snakk om et utspill fra Ullstein Moe her, han har nå vertfall tjent seg litt penger men..

                Blir ofte litt teit når folk med flere hundre mill på bok snakker om å gjøre livet til oss litt mer normalt lønnede folk dyrere spør du meg.

                Comment


                • #9
                  Jo, da er enig med at han har jobbet litt mer enn de fleste andre der, men de tenker liksom ikke på de som jobber overtid flere ganger i uka for å faktisk få råd til f.eks hobby, hus osv.
                  Sikkert lett å komme med utsagn om å sette opp bensin + strøm når man ikke merker forskjellen på om den koster 25 eller 50 kr liter/kw

                  Comment


                  • #10
                    Helt sant det ja..

                    Nei de kara der kan vel fint trekke seg rolig tilbake å betale 50kr litern for bensin uten å merke store forskjellen

                    Comment

                    Working...
                    X