Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hybrid Audio Legatia L8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hybrid Audio Legatia L8

    Da fikk jeg montert mine nye Hybrid Audio Legatia L8 midbasser i bilen.
    Dette er 8"(8,5) midbasser, som vel er helt ukjent for de alle fleste her i Norge.
    De er poluære i Usa, men har liksom ikke tatt helt av i Europa enda.

    Iallefall så fikk jeg mine i helgen og skyntet meg å putte dem i bilen! Byggekvaliteten virker utrolig bra og forseggjort.
    De er ikke skikkelig spilt inn enda, men allerede nå låter de bra nok i mine ører til å skrive en liten test av dem.
    Jeg har mine delt ved 40hz hp og 200hz lp. Disse har en utrolig fin dynamikk og har gir masse snert til midbassen og nedre mellomtone. Instrumenter låter tightere og de spiller utrolig (tilsynelatende) flatt uten noe eq.
    Kan anbefale disse til alle som har plass, og vil ha mye dynamikk og god midbass!




    Takk til importøren Stian Johansen, for disse!
    Prosjekt SQ Audi A3

  • #2
    åh...hadde tenkt til å kjøpe et 3vies hybrid audio før jeg bestemme meg før hertz. bra at du hva fornøyd med det
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

    Comment


    • #3
      jeg ville valgt hybrid over hertz glatt, bare fordi hertz er noe "alle" har.
      Har aldri hørt mille eller så veldig mye hertz, så skal ikke påstå noe, men tror nok hybrid er en liten klasse over resten av hertz elementene, men detter er helt ut i fra personlig syn.. så er sikkert noen som blir sure fordi jeg kommer med slike groteske påstander
      Prosjekt SQ Audi A3

      Comment


      • #4
        Hertz er det nye focal i mine øyne, alle skal ha det...

        Men det er vel eneste grunnen til at jeg har lyst på noe annet
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Hertz er det nye focal i mine øyne, alle skal ha det...

          Men det er vel eneste grunnen til at jeg har lyst på noe annet
          Helt enig der. Det er så mye annet som er minst like bra og mye bedre som blir slukt i mengden hertz på dette forumet, men sånn må man jo regne med..
          Prosjekt SQ Audi A3

          Comment


          • #6
            Hertz vs. Legatia

            La meg starte med å si at jeg ikke har hørt Legatia L8 og at jeg ikke tviler på at det er et godt element.
            MEN, siden det er så mye snakk om sammeligning med Hertz her synes jeg det er viktig å belyse ett par punkter.
            Det Hertz elementet som det er mest nærliggende å sammeligne med er HV200. Sammenlignet med det har Legatia L8 mindre magnet, er mer tungdreven, fordi den har lavere kraftfaktor (BL).
            Legatia L8 har høyere bevegelig masse, mindre svingspole og lavere effektålighet.
            Jeg sier IKKE at dette gjør HV200 til et mye bedre element, men jeg kan ikke se hva det er med Legatia L8 som gjør det til "...en liten klasse over resten av hertz elementene".
            Jeg kan i det hele tatt ikke se noe ved det elementet som gjør det så fantastisk.
            Jepp, jeg er fullstendig klar over at tekniske data ikke sier hele sannheten om et element, men når det gjelder de nederste oktavene så sier det faktisk mye.
            Det er noe jeg har lært etter å ha fiklet med høyttalere i over 30 år.
            Som sagt; det er ikke min mening å sette spørsmålstegn ved din opplevelse av det elementet, det er sikkert et bra element, men påstandene og sammeligningen med Hertz kan jeg ikke la være uimotsagt.

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #7
              Når jeg sa en klasse over, mente jeg i størst grad L3 noe jeg burde ha poengtert.
              Sier heller ikke at hertz er dårlig, men liker å provosere litt for å få folk til å se at det er andre bra merker der ute, og ikke bare hertz..
              Og lavere følsomhet pga større membramasse tilsier jo bare at man trenger mer effekt... det er jo ikke noe problem
              Last edited by hc_tk; 04-02-2008, 22:59.
              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment


              • #8
                Originally posted by hc_tk View Post
                Og lavere følsomhet pga større membramasse tilsier jo bare at man trenger mer effekt... det er jo ikke noe problem
                Vel, når det tåler mindre effekt kan det fort bli et problem da.

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment


                • #9
                  At dere ønsker å være "sære" og ikke bruke brødvarer er jo bra og med på å skape det mangfoldet og variasjonen vi ønsker her inne. Er også derfor dette forumet er åpent for alle importører og forandlere i Norge
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dag Johansen View Post
                    Vel, når det tåler mindre effekt kan det fort bli et problem da.

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    og ser man på l8 som har 8.5mm xmax mot hertz som har 5mm.. og l8 som spiller flatt ned til 60 mot hv som begynner å rulle av fra 100.. Så L8 har høyere følssomhet ved lavere frekvenser igjen.. så er mye som spiller inn og kan ikke ses på papiret som du sier
                    Noen må jo spise nystekte baguetter :P
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hc_tk View Post
                      og ser man på l8 som har 8.5mm xmax mot hertz som har 5mm.. og l8 som spiller flatt ned til 60 mot hv som begynner å rulle av fra 100.. Så L8 har høyere følssomhet ved lavere frekvenser igjen.. så er mye som spiller inn og kan ikke ses på papiret som du sier
                      Noen må jo spise nystekte baguetter :P
                      Joda, slaglengden kommer man nok ikke utenom.
                      Men legg frekvensgrafene oppå hverandre du så får du deg en overraskelse.
                      L8 har ikke høyere følsomhet ved 60Hz.
                      L8 har en høyere Q-verdi som kan komme til nytte ved montering i stor dør, man får en lettere imponatoreffekt i bassen.
                      Men det er ikke mulig i noen som helst type kasse/dør å få lavere Qtc enn 0,765.
                      Til opplysning er max-flat Qtc 0,707, hvilket mange anser som et minimum for god transientrask bass.

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #12
                        (TalkAudio) Test av hybrid audio

                        En liten test for de som tror hybrid er noe møkk.
                        Man skal jo selvfølgelig ta alle tester med en klype salt, men kan gi en liten pekepinne på om produktet er noe..
                        http://www.talkaudio.co.uk/index.php...sk=view&id=308
                        Prosjekt SQ Audi A3

                        Comment

                        Working...
                        X