Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt bilstereo prosjekt...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt bilstereo prosjekt...?

    Som kansje noen vet sitter jeg inne med en Soundstream stereo som nå ikke er planlagt i bruk til fordel for Audison. Så da har jeg ikke annet å gjøre en å finne en ny bil jeg kan montere dette i...

    Så derfor har jeg nå fått tilslag på en BMW E34 540iA 93mod. Bilen har en "større" stereo installert allerede, men det må jo ut og inn med nytt. Nå er ikke bilen i hus riktig enda, men regner med den er her i løpet av neste uke så snart bankene åpner igjen.

    Så er mitt spm om noen av dere har installert i E34 før? Er der god plass til høytalere i dørene osv på disse bilene?
    Grombil.com
    Modifisert.net
    Drevet av entusiast for entusiaster...

    Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

  • #2
    jeg har hatt noen timer i en slik bil å ja her er det mye mulighter
    bilen er som skapt for et 3veis frontsystem, og bagasjen er heller ikke håpløs

    Comment


    • #3
      Har montert en del i E34 her og. Selvsagt ikke så omfattende som herren over her. Men mer basic anlegg med forsterkere,basser og slikt.
      E34 er bra biler å få god lyd i. Siste jeg monterte anlegg i var faktisk en 540iT. Komplett Alpine. Og d FUNKA!!!
      Mvh
      Stig Johansson

      Comment


      • #4
        Har også montert litt i E34, og den er meget enkel å bygge god lyd i
        Tommy
        2002 LOTUS ELISE S2
        2006 BMW 118d M-SPORT
        1999 YAMAHA YZFR6

        Comment


        • #5
          Originally posted by autod View Post
          jeg har hatt noen timer i en slik bil å ja her er det mye mulighter
          bilen er som skapt for et 3veis frontsystem, og bagasjen er heller ikke håpløs

          Mener du da der er plass ferdig i dørene til 3-veis komp.sett? Hm... Kunne vært greit med Soundstreamen i den da :-)
          Grombil.com
          Modifisert.net
          Drevet av entusiast for entusiaster...

          Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

          Comment


          • #6
            Tommy hadde vel 3-veis i 535en sin. Alt i originalhull.
            Mvh
            Stig Johansson

            Comment


            • #7
              det er fin plass til 6,5" i kickpanel, og en liten mellomtome på dashbordet, og noen modeller har orginalplass i speilhuset til diskant, hvis ikke er det lett å lage

              Comment


              • #8
                Da var 540èn i hus. Denne har faktisk disse diskanthusene på dørstolpen. Så er ikke var plass til svære greiene i dashbordet, så det kommer jeg kansje bare til å hoppe over. Så legger jeg ned noen ok i hattehyllen også, så blir det bra dette :-). Var forøvrig ikke noe i bakdørene, men det er vel i hattehyllen de plasserer det i denne bilen.

                Fulgte med en Magnat The Rock bla bla 1000 amp og en bandpass JBL sak samt Pioneer DEH 7500 CD spiller. Så det var jo ikke så værst egentlig. Røsker ut dette og setter det i konas arbeidsbil :-).

                Så et spm... Tenkte kansje ha sub opp i hattehyllen på bilen i form av bassrefleks? Setene er ikke nedfellbare og jeg tipper det blir veldig tett om jeg legger en sub bare baki og lukker alle hull. Ser de har kjørt med armlenet nede og tatt bort skiposen for å få frem lyden :-). Vet E36 er veldig tett mellom bagasjerom og coupe. Så hvordan løser vi dette Anders :-)... Bassrefleks opp i hattehyllen må vel være en mulig løsning?
                Grombil.com
                Modifisert.net
                Drevet av entusiast for entusiaster...

                Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

                Comment


                • #9
                  Så et spm... Tenkte kansje ha sub opp i hattehyllen på bilen i form av bassrefleks? Setene er ikke nedfellbare og jeg tipper det blir veldig tett om jeg legger en sub bare baki og lukker alle hull. Ser de har kjørt med armlenet nede og tatt bort skiposen for å få frem lyden :-). Vet E36 er veldig tett mellom bagasjerom og coupe. Så hvordan løser vi dette Anders :-)... Bassrefleks opp i hattehyllen må vel være en mulig løsning?[/QUOTE]

                  Jeg har montert subber i flere E34, og der er d uten tvil bånnpass kasse som gjelder.
                  Bassrefleks spiller greit nok med midtarmlene i baksete nedfelt. men med 3 stk i baksetet kommer ikke bassen inn i coupé uten bånnpass.
                  Jon Ola, team dynabel
                  78 mod golf1 db-bil
                  92 mod golf3 bruks bil

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dynabelgolfen View Post
                    Så et spm... Tenkte kansje ha sub opp i hattehyllen på bilen i form av bassrefleks? Setene er ikke nedfellbare og jeg tipper det blir veldig tett om jeg legger en sub bare baki og lukker alle hull. Ser de har kjørt med armlenet nede og tatt bort skiposen for å få frem lyden :-). Vet E36 er veldig tett mellom bagasjerom og coupe. Så hvordan løser vi dette Anders :-)... Bassrefleks opp i hattehyllen må vel være en mulig løsning?
                    Jeg har montert subber i flere E34, og der er d uten tvil bånnpass kasse som gjelder.
                    Bassrefleks spiller greit nok med midtarmlene i baksete nedfelt. men med 3 stk i baksetet kommer ikke bassen inn i coupé uten bånnpass.[/QUOTE]

                    OK? Men om man lager bassrefleksen slik at den kommer opp i hattehyllen så går det vel greit vil jeg tro? Der ligger en JBL båndpass kasse i bilen nå. Har ikke fått testet dette enda, men ville tro at om det skal bygges noe i bilen ville bassrefleks være tingen om man kunne få den opp i hattehyllen?=
                    Grombil.com
                    Modifisert.net
                    Drevet av entusiast for entusiaster...

                    Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

                    Comment

                    Working...
                    X