Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av 15" SQ-sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dag Johansen View Post
    ..Alt i alt er det mange variabler, det beste er å bruke elimineringsmetoden.
    Hvor stor kasse? Dette luker ut mange elementer!
    Hvor mye effekt? Har man en monoblokk på 500watt bør man finne noe som spiller effektivt i et gitt volum.
    osv sv...
    Jeg har stasjonsvogn, det er godt med plass til kasse Men jeg vil jo gjerne prøve å begrense størrelsen slik at ikke kassa tar all plassen. Kommer langt med 100 liter vel?

    Det har kommet mange gode forslag til element i denne tråden nå, hvilket skal jeg velge? Jeg er ute etter mest mulig hi-fi lyd, og det skal spille så dypt og linjært som mulig. Det er kanskje kassa som blir avgjørende her har jeg skjønt, men det er vel forskjell på elementene i forhold til om de er konstruert til å klare å spille dypt og pent? Det er vel ikke bare å kjøpe et billig element på biltema?

    Comment


    • #17
      Se på effekten du har tilgjengelig
      Sjekk følsomheten på elementet (noen liker å oppgi reklame verdier som ikke henger på greip)
      effekthåndteringen er ok å se på i forhold til forsterker etc, men har i realiteten ikke så mye å si om elementet er ordentlig bygd av deler som bør holde mål (reklame oppgivelser her også)

      Avhenging av elementets parametre så kan det egne seg i ulike kasser, og derfor kan feil kasse gjøre at et element ikke presterer som det bør skulle.

      100 liter funker bra i de fleste fall både i lukka og porta til elementer som jeg har testet, men igjen lyd er subjektivt.
      En anen sak som er verdt å tenke på er volum i øra, liker du å spille høyt og lenge, så kan det være bra å se på hvordan elementet er bygd opp i forhold til kjøling, talespole, oppheng med tanke på hva som kan skje over tid.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #18
        Originally posted by B2 Audio View Post
        En anen sak som er verdt å tenke på er volum i øra, liker du å spille høyt og lenge, så kan det være bra å se på hvordan elementet er bygd opp i forhold til kjøling, talespole, oppheng med tanke på hva som kan skje over tid.
        Jeg spiller nok ikke så høyt og lenge at det vil bli et problem for et 15" element uansett tror jeg Det er 20 år siden jeg rånet rundt i byen med vinduene nede og volumet på fullt hele kvelden
        Last edited by Ronny M; 28-07-2012, 11:01.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Ronny M View Post
          Jeg har stasjonsvogn, det er godt med plass til kasse Men jeg vil jo gjerne prøve å begrense størrelsen slik at ikke kassa tar all plassen. Kommer langt med 100 liter vel?

          Det har kommet mange gode forslag til element i denne tråden nå, hvilket skal jeg velge? Jeg er ute etter mest mulig hi-fi lyd, og det skal spille så dypt og linjært som mulig. Det er kanskje kassa som blir avgjørende her har jeg skjønt, men det er vel forskjell på elementene i forhold til om de er konstruert til å klare å spille dypt og pent? Det er vel ikke bare å kjøpe et billig element på biltema?
          Sjekk litt rundt og link gjerne til elementet her så kan vi se på det.
          Det er du som vet hvor mye penger du vil bruke på det.

          B2, DD, GZ, Gladen +++ har alle elementer som vil fungere bra i 100 liter kasse.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #20
            Originally posted by Ronny M View Post
            Det er vel ikke bare å kjøpe et billig element på biltema?
            Challengde?!

            Edit: buu, de har ikke løse basselementer lenger
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #21
              Jay, jo det eneste jeg har å bassere svaret på er volvoen som har øket drastisk i frekvensrespons kontra slik den var. Hvorfor dette skjer er pga lettere spidere, lettere oppheng og stort sett bedre konstruert element enn focus elementene. Hvordan B2 ES15 vil oppføre seg vet jeg ikke
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #22
                Originally posted by Tor Ølberg View Post
                ... øket drastisk i frekvensrespons...
                Øket frekvensrespons?

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment


                • #23
                  Originally posted by ugn View Post
                  Challengde?!

                  Edit: buu, de har ikke løse basselementer lenger
                  Meeeeeeeen........tror jeg har liggende ett løst et........

                  Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
                  Remi Lilleng

                  Comment


                  • #24
                    Du vet hva jeg mener Dag.

                    Volvoen spiller høyere på flerne frekvenser enn det den gjorde før. Altså den spiller ikke bare 34hz på bånn gass men istedenfor så har vi fått en bil som kan spille anna musikk enn bare negerbass....
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #25
                      Hmm, så all in the box gjelder ikke i forhold til volvoen eller?
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #26
                        Tydeligvis ikke... Men nå må du se til å roe deg ned. Han spurte etter et element som funker til sq til 4000. Jeg ga han et element jeg mener spiller rått. Jeg har testa DD i flerne kasser og har stort sett hatt bare positiv erfaring og hente.
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by B2 Audio View Post
                          Hmm, så all in the box gjelder ikke i forhold til volvoen eller?
                          Unnskyld meg, men hva F er det du driver med her nå? Er det ikke lov å anbefale produkter som du ikke representerer uten å sammenligne de med "dine" merker?

                          Kan også lett anbefale 2515 til det trådstarter er på jakt etter, og drister meg til å gjøre det uten å ha testa alle subbene fra B2
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #28
                            Er vel mye man kan annbefale, men smaken er som baken, alle har en:-D, tror nesten det beste er og prøve seg fram, lytte på forskjellige ellementer og finne hva du synes er best......det er ikke sikkert at det jeg mener låter bra høres bra ut i dine ører

                            Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
                            Remi Lilleng

                            Comment


                            • #29
                              har jo mye med kassa å gjøre koss ein subb spiller men nå har jo B2 revolosjonert bilstereoverdenen med sine copycat overprisede produkter o så me får vell bare høre på han då
                              øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Tor Ølberg View Post
                                Du vet hva jeg mener Dag.

                                Volvoen spiller høyere på flerne frekvenser enn det den gjorde før. Altså den spiller ikke bare 34hz på bånn gass men istedenfor så har vi fått en bil som kan spille anna musikk enn bare negerbass....
                                Jeg skjønte hva du mente!
                                Det er da et eksempel på at de nye elementene passer bedre i kassa enn de gamle.
                                Høy Q-verdi = kraftig peak i for liten kasse. (evt. ekstremt stor kasse for lavere peak)

                                Mvh
                                Dag Johansen
                                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                                Comment

                                Working...
                                X