Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heisann! Fersking her!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heisann! Fersking her!

    Heisann!
    Jeg er en 19 år gammel gutt, og kommer fra Flatanger i Nord-Trøndelag.
    Jeg har bestandig hatt lyst på et brukbart annlegg som gir fra seg litt "trøkk", men som samtidig spiller ganske rent om man vil det.

    Til nå har jeg kun hatt en 300W Zachry 12'' og en jallaforsterker i en Vectra jeg hadde.
    Mine planer for bilen jeg har nå, en '98 Caravelle, er å få montert inn 4stk Kicker L3 i tillegg til noen mellom-toner og tweetere.
    Planen min var å dra kabler bak i bagasjerommet hvor jeg har automat-sikringer som ligger inne i veggen, og å ha muligheten til å skjule kablene om jeg evt. må ut med annlegget.
    Jeg har i tillegg tenkt å bygge 2 kasser, istedet for 1 stor, med tanke på at det blir litt enklere å løfte ut/sette inn om jeg trenger litt ekstra bagasjeplass.

    Da vet dere litt om meg
    Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

  • #2
    Velkommen til forumet Husk sikringen skal være max 30cm fra batteriet

    Comment


    • #3
      Slik jeg har forstått det av en kompis, så er det ikke nødvendig for meg å ha sikring ved batteriet i fronten, da jeg skal ha 1 ekstra batteri på hver forsterker i bagasjerommet, og dermed en sikring mellom disse to.
      Vet ikke om det er helt feil..?
      Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

      Comment


      • #4
        sikring forran v batteri,sikring v batteri bak parallel koble batteriene bak og sikring fra batteri til forsterker


        mvh kim

        Comment


        • #5
          Noen som har peiling på hvor stor kasse jeg bør ha på hver av subbene i volum og hvor stor porten bør være?
          Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

          Comment


          • #6
            du MÅ/SKAL ha sikring på hver kabel som går ut fra en plusspol på et batteri no matter where batteriet er kasse kan jeg regne ut til deg stikk inn på Sandviksbassogbongel på facebook så kan vi prates der
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by lordmango View Post
              Slik jeg har forstått det av en kompis, så er det ikke nødvendig for meg å ha sikring ved batteriet i fronten, da jeg skal ha 1 ekstra batteri på hver forsterker i bagasjerommet, og dermed en sikring mellom disse to.
              Vet ikke om det er helt feil..?
              Bare for å svare litt mer detaljert på dette.

              Man har sikring 30 cm (eller kortere) fra batteriets pluss pol for å sikre seg at det ikke blir brann dersom kabelen skulle tære mot metall.
              Hvis du velger å høre på kompisen din, og kabelen gnager seg til metallet er et ingen sikring mellom batteri foran og brannpunktet.
              Sikringen bak vil ryke, og kutte av strømforsyningen til batteriene bak. Men foran vil det ikke være noe som kan kutte strømforsyningen.
              B2 A U D I O

              Comment


              • #8
                Ok, da ga det litt mer mening med å ha batteri foran.
                Takk for alle svar!
                Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

                Comment

                Working...
                X