Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterkerhjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterkerhjelp

    Hei

    Skal bygge nettbrett som "head unit" i bilen min (Golf mk4 1998)
    Men jeg trenger en forsterker der jeg kan ha utgang til 4 høytalere og utgang til en ny forsterker som går til ett anlegg!

    Noen som har ideer her?

  • #2
    Skal du bruke 3,5mm jack, bt eller usb til overføring av lyden fra nettbtettett til forsterkerne?

    Comment


    • #3
      Å hei forresten og velkommen

      Comment


      • #4
        Originally posted by kane View Post
        Skal du bruke 3,5mm jack, bt eller usb til overføring av lyden fra nettbtettett til forsterkerne?
        var tenkt 3,5mm jack, men kan bruke bt også om det er det som må til!

        Comment


        • #5
          Vil det ikke klare seg med en rca splitter da?

          Comment


          • #6
            Originally posted by kane View Post
            Vil det ikke klare seg med en rca splitter da?
            Hva mener du? Må jo ha forsterker som sende strøm til 4 høytalere, pluss for å sende strøm til forsterker#2 som er til subwooferen

            Comment


            • #7
              Jeg regner med du forstår at du ikke sender strøm til forsterkeren gjennom signalkabelen og dermed er vi tilbake ved : holder det ikke med en rca splitter? Jec regner også med at du skjønner at å fade mellom front og bakhøyttalere ikke er mulig med et nettbrett så 3.5mm jack til 2 rca, 2 rca til 4 rca, 2 rca inn på forsterker 1 og 2 inn på nr 2. Må du bruke 4 innganger på forsterker 1 for å få lyd i 4 høyttalere må du bruke en splitt til.
              Fortell gjerne hva slags utstyr du har eller har planer om så blir det så mye enklere å gi gode svar

              Comment


              • #8
                Og ja, alt er strøm i en eller annen form men for å ikke skape forvirring er det greit å si at i dagligtale er strøm pluss og minus, remote er styrestrøm, alt lavnivå, altså det du sender fra kilde til prosessor/forsterker er signal og det du sender til høytalere er lyd.
                Du må mao trekke strøm fra batteriet til forsterkerne, styrestrøm fra bryter og signalkabel fra nettbrettet.
                Jeg holder på med akkurat samme løsning i min bil nå men jeg har gått for bt overføring av signalet.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kane View Post
                  Jeg regner med du forstår at du ikke sender strøm til forsterkeren gjennom signalkabelen og dermed er vi tilbake ved : holder det ikke med en rca splitter? Jec regner også med at du skjønner at å fade mellom front og bakhøyttalere ikke er mulig med et nettbrett så 3.5mm jack til 2 rca, 2 rca til 4 rca, 2 rca inn på forsterker 1 og 2 inn på nr 2. Må du bruke 4 innganger på forsterker 1 for å få lyd i 4 høyttalere må du bruke en splitt til.
                  Fortell gjerne hva slags utstyr du har eller har planer om så blir det så mye enklere å gi gode svar
                  Er det mulig da å ha 2 forsterkere? hvis jeg har 1 4-kanals forsterker (der jeg kobler 4/6 rca kabler i) og 1 forsterker (der jeg kobler 2/6 rca kabler i)? hadde dette vært en mulighet?

                  Comment


                  • #10
                    Du sparer deg for mye trøbbel og "jallamekk" med å kjøpe noe som kan justere volum, og har nok utganger til alle forsterkerene du ønsker. Et nettbrett har som regel også et veldig lavt utgangsnivå på hodetelefonutgangen (0,3-0,5 volt) noe som gjør at du må skru gain veldig høyt på forsterkere = stor sjanse for støy.

                    Jeg kjøpte en sånn for det samme formålet:
                    http://www.sonicelectronix.com/pictu...cture_id=47828

                    Da har man utganger til 4 forsterkerkanaler + subwoofer(e), totalt 6 kanaler output. Med fader mellom foran/bak, og egen justering til sub, både nivå og delefilter. Samt hovedvolumkontroll som er mye mer praktisk enn å knote innpå nettbrettet for å justere volum. Den har også opp til 7 volt utgangsnivå.

                    Endret planene (til 2DIN spiller) før nettbrettet kom på plass, så den ligger her forsåvidt ny i eske ennå om det er interesse (så slipper man å importere selv, kjøpte min fra den butikken i usa. Fant ingenting tilsvarende her hjemme).
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Haakon O View Post
                      Du sparer deg for mye trøbbel og "jallamekk" med å kjøpe noe som kan justere volum, og har nok utganger til alle forsterkerene du ønsker. Et nettbrett har som regel også et veldig lavt utgangsnivå på hodetelefonutgangen (0,3-0,5 volt) noe som gjør at du må skru gain veldig høyt på forsterkere = stor sjanse for støy.

                      Jeg kjøpte en sånn for det samme formålet:
                      http://www.sonicelectronix.com/pictu...cture_id=47828

                      Da har man utganger til 4 forsterkerkanaler + subwoofer(e), totalt 6 kanaler output. Med fader mellom foran/bak, og egen justering til sub, både nivå og delefilter. Samt hovedvolumkontroll som er mye mer praktisk enn å knote innpå nettbrettet for å justere volum. Den har også opp til 7 volt utgangsnivå.

                      Endret planene (til 2DIN spiller) før nettbrettet kom på plass, så den ligger her forsåvidt ny i eske ennå om det er interesse (så slipper man å importere selv, kjøpte min fra den butikken i usa. Fant ingenting tilsvarende her hjemme).
                      Kan jeg nå deg på facebook? eller skype? eller hva enn du måtte eie :P

                      Comment


                      • #12
                        Kjøp den av Haakon du hvis prisen er god!!
                        Eller ring f.eks til
                        E l u t s t y r Dot No (sikkert andre som selger tilsvarende også).
                        De har en rimelig og knallgod løsning til ditt problem, de fleste som kjører pad i bilen her til lands bruker Blåtann slik som den butikken selger.
                        never enough!

                        Comment


                        • #13
                          De på ******** var jo snasne. Sikkert noe av samme innmaten som i min.



                          Comment


                          • #14
                            Oi, det går faktisk ikke an å skrive ********, selv uten .no...

                            Comment


                            • #15
                              Elutstyyr da, går det an?

                              Comment

                              Working...
                              X