Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Valget er fremdeles ikke tatt.

    Står mellom en Passat 2010 modell 2,0TDI 140 eller Passat 2010 modell 2,0TDI 170.
    har nesten det samme utstyret. Skiller ca. 30k.

    Noen synspunkter?

    hvordan er forbruket på en 140 kontra en 170hk?

    Vil jeg merke de 30 ekstra hestene?

    Comment


    • #17
      Originally posted by gooner87 View Post
      Valget er fremdeles ikke tatt.

      Står mellom en Passat 2010 modell 2,0TDI 140 eller Passat 2010 modell 2,0TDI 170.
      har nesten det samme utstyret. Skiller ca. 30k.

      Noen synspunkter?

      hvordan er forbruket på en 140 kontra en 170hk?

      Vil jeg merke de 30 ekstra hestene?
      Ja du vil merke de 30hk ene ekstra, men det du vil merke mest er de ekstra nm og forbruket er så å si det samme, kommer helt ann på hvordan du styrer gassbeinet Så jeg ville nok ha gått for 170hk hva er det som er forskjell på utstyret i disse to du har sett deg ut?

      Comment


      • #18
        sjekk litt ang 2,0tdi motorene først,mener en av de sliter med stemplene,så de må byttes,men husker ikke hvilken utgave og årsmodel det var
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #19
          Originally posted by Nils View Post
          Ja du vil merke de 30hk ene ekstra, men det du vil merke mest er de ekstra nm og forbruket er så å si det samme, kommer helt ann på hvordan du styrer gassbeinet Så jeg ville nok ha gått for 170hk hva er det som er forskjell på utstyret i disse to du har sett deg ut?
          Forskjellen er:

          140 skinnseter, docking for iphone, el soltak, 60000km

          170 har webasto, stoffseter og navi, 85000km

          Comment


          • #20
            fant endelig tråden igjen på vacn forumet,var ikke tdi motoren som har problemer med stemplene,det var tfsi motoren.

            om du kjører lite,så hadde jeg ikke vurdert webasto engang,kjører du lite,med mye start og stopp,så vil brenneren sote igjen,og om du skal fikse dette hos møller,så går tusenlappene raskt,kammerat av meg hadde en passat 130hk tdi,på de 2 årene han hadde bilen,så sotet den igjen brenneren 4 ganger,mener han sa at det koster rundt 10-12k for og skifte brenner
            volvo s60
            vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
            Member of VW Audi Club Norwegen

            Comment


            • #21
              Originally posted by phoenix gold View Post
              fant endelig tråden igjen på vacn forumet,var ikke tdi motoren som har problemer med stemplene,det var tfsi motoren.

              om du kjører lite,så hadde jeg ikke vurdert webasto engang,kjører du lite,med mye start og stopp,så vil brenneren sote igjen,og om du skal fikse dette hos møller,så går tusenlappene raskt,kammerat av meg hadde en passat 130hk tdi,på de 2 årene han hadde bilen,så sotet den igjen brenneren 4 ganger,mener han sa at det koster rundt 10-12k for og skifte brenner
              Man kjøper ikke dieselbil uten webasto, da skal jeg si at bilen blir kald, alle nyere norske diesel vag har webasto, dette er pga det kalde klimaet her i norge, og de nye brennerene skrur seg av de soter ikke igjen for de brenner så reint å magert. Jeg er VAG mekanikker med en viss ærfaring så jeg vil tørre å påstå at jeg veit hva jeg snakker om her, 130hk motoren har en helt annen type brenner enn den som sitter i disse bilene som trådstarter nevner, hvis det ikke sitter brenner i 140hk så hadde jeg sett langt bort i fra den, jeg hadde nok valgt 170hk bare for gøy

              Comment


              • #22
                tror nok disse kan sote igjen også,har nettop skjedd på en forholdsvis ny volvo v50.

                er det timer på alle vag bilene med webasto også?
                volvo s60
                vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                Member of VW Audi Club Norwegen

                Comment


                • #23
                  Originally posted by phoenix gold View Post
                  tror nok disse kan sote igjen også,har nettop skjedd på en forholdsvis ny volvo v50.

                  er det timer på alle vag bilene med webasto også?
                  Volvo er ikke VAG Nei det er ikke timer på alle diesel vag, men det er brenner originalmontert på alle norske, timer kan man ettermontere på alle, hvis man kjører med disse bilene med å uten brenner kjenner man veldig fort forskjell fordi uten brenner klarer ikke motortempen å holde seg oppe så fort det nærmer seg 0 ute.

                  Comment


                  • #24
                    Det sitter webasto kjørevarmer i begge de bilene. Men parkeringsvarmer var tilbehør. Kit for å bygge om fra kjørevarmer til programerbar parkeringsvarmer koster ca 1600 kr på ebay, med orginalt Webasto ur.

                    Jeg ville valgt 140Hk. Jeg har hatt både 140 og 170 og syns 140 var langt bedre å kjøre og forbruket var merkbart lavere. 170 føles hysterisk og urolig ut. Jeg hadde DSG på begge mine og det er liten tvil om at girkassa er programert aneledes på 170 enn 140. Disse to motorene er identiske. Det er bare en programeringssak som utgjør forskjellen.

                    Utstyr jeg ville verdsatt på en Passat er DSG, 4M, el-åpning av bagasjeluke, skinn/delskinn, xenonlys, hengerfeste.

                    Uansett, kjøp en Highline. Og finner du en R-line er jo det topp
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Nils View Post
                      Volvo er ikke VAG Nei det er ikke timer på alle diesel vag, men det er brenner originalmontert på alle norske, timer kan man ettermontere på alle, hvis man kjører med disse bilene med å uten brenner kjenner man veldig fort forskjell fordi uten brenner klarer ikke motortempen å holde seg oppe så fort det nærmer seg 0 ute.
                      nei,volvo er ikke vag,men webastoen er det nok ikke noe særlig forskjell på uansett.

                      har webasto med timer selv på volvoen min,er ikke så ofte jeg bruker parerkeringsvarmeren,pga jeg ikke kjører så mye,så vil ikke tappe batteriet,skal ettermontere defa batterilader.
                      volvo s60
                      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                      Member of VW Audi Club Norwegen

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                        Disse to motorene er identiske. Det er bare en programeringssak som utgjør forskjellen.
                        Det er betydelige forskjeller på disse to motorene, her er en liste på hva som er oppgradert på 170hk i forhold til 140hk:

                        VNT1749VC turbo with improved impeller and inlet housing with more precise vane control
                        Top mounted to allow for DPF over 140 without
                        Improved water jacket around uprated Siemens pizeo injectors and exhaust ports
                        Ceramic glow plugs
                        CTC toothed belt sprocket on the camshaft - it's oval to reduce belt tensions
                        Improved head gasket to both strengthen head and improve combustion chamber
                        Valves recessed flat into head allowing removal of valve pockets in pistons, improving swirl and compression
                        Improved oil separation system in cam cover
                        Uprated "hotdog" style EGR cooler
                        Forged and lightened crank with 4 counterweights instead of 8
                        Swirl flaps in the inlet manifold, improving swirl and flow across the rev range
                        A new electric EGR valve
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Haakon O View Post
                          Det er betydelige forskjeller på disse to motorene, her er en liste på hva som er oppgradert på 170hk i forhold til 140hk:
                          Ifølge delekatalogen og tekniker hos Møller har 2,0Tdi i 2010 Touran samme innmat.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #28
                            Da ønsker jeg å takke alle dere som har bidratt i denne tråden

                            Har kjøpt ny bil nå.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by gooner87 View Post
                              Da ønsker jeg å takke alle dere som har bidratt i denne tråden

                              Har kjøpt ny bil nå.
                              Gratulerer med ny bil! Tør jeg spørre hvilken?
                              ?

                              Comment


                              • #30
                                Takk. Det ble en Passat CC

                                Comment

                                Working...
                                X