Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting i hverdagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by J.T. View Post
    Japp, startet i dag på "prosjekt isbane-bil"...
    Bilder sier mer enn tusen ord:


    Det som da er litt artig, er jo at Reodor Felgen har en setning om Il Tempo Gigante, som også passer utmerket til denne bilen:
    "Denna er både forhjulsdreven og bakhjulsdreven"
    Dvs. at det er en Golf 2 Syncro

    Lørdag kveld ble sådan avsluttet med noen runder biljard sammen med gutta, og da er jo følgende et godt tilbehør:
    Du har vel strengt tatt ikke lov å dra den bilhengeren med den focusen
    Last edited by Eirik Aspaas; 20-01-2011, 21:43. Reason: Fjerna de store bildene :P
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • Skal du arrestere meg for det?
      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

      Comment


      • Originally posted by Judys Bilstereo View Post
        Du har vel strengt tatt ikke lov å dra den bilhengeren med den focusen
        Er faktisk ikke så langt unna, hadde de strippa golfen ned innvendig så kunne det nok kanskje gått
        (Og så måtte føreren av bilen hatt BE lappen)
        www.lydtrykk.no
        Facebook

        Comment





        • Noe bedre ble det da vel
          ~Mentalt etterpåklok nybegynner

          Comment


          • Originally posted by dB drag Norge View Post
            Er faktisk ikke så langt unna, hadde de strippa golfen ned innvendig så kunne det nok kanskje gått
            (Og så måtte føreren av bilen hatt BE lappen)
            Huske på at det er totalvekten du kan ha på hengeren de går ut ifra, ikke hva det som står oppå veier

            Skal ikke arrestere noen jeg bare sure 5-10000kr å få i bot.
            Har man ikke BE har man ikke lov å dra en bilhenger what so ever selv om den er tom
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • Det er så mange diffuse tolkninger av de reglene der så jeg går ikke mer inn på den diskusjonen.

              Jeg vet, at jeg har blitt stoppet i kontroll med bil og vanlig henger før, hvor hengeren har hatt en tillatt høyere totalvekt enn det bilen kan dra.
              Dog, lasten jeg hadde gjorde så henger IKKE veide mer enn det bil hadde lov til å dra, dvs. at aktuell totalvekt var innenfor det bilen hadde lov til å dra, samt at alt veide under 3500kg.

              Jeg fikk lov til å kjøre videre.

              Skal vel og sies at det er mange som har blitt stoppet og fått kjøreforbud i samme tilfelle som meg.
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • Jeg vet det er mange diffuse tolkninger. Men begynner etterhvert å ha hørt om ganske mange som har blitt stoppet med tom bilhenger/stor henger som har fått ei saftig bot fordi de regnet total vekt man kunne ha på hengeren. Så var bare ett tips
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • Japp, jeg vet det
                  Tilogmed biltrangsynet er diffuse på tolkning av reglene...
                  Så vi kan ikke forvente annet enn at staten vil tjene penger
                  2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                  Comment


                  • Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                    .
                    Har man ikke BE har man ikke lov å dra en bilhenger what so ever selv om den er tom
                    En sannhet med modifikasjoner.

                    Alle har lov å trekke henger på inntil 750kg, såfremt bilens vognkort tilsier hengervekt på minst 750kg. Også har vi "særnorsk campingvogn regel", der det åpner for ALLE å trekke akkurat den hengeren de vil, kun begrenset av hva bilen har lov å trekke, og begrensningen på 3500kg, som førerkort B tilsier.

                    Ingen skal få bot for å kjøre tilhenger, lovlig lastet og innenfor vektbegrensningene. Politiet vet desverre ikke hvordan de skal tolke og håndheve lovverket, og glemmer helt campingvogn regelen. Blir dere stoppet og får bot, nekt å vedta forelegget. Henvis til særnorsk campingvogn regel.

                    Eks 1, med B førerkort: bil veier 1965kg, den kan trekke 2000 kg. Mao, du kan laste henger og bil til totalvekt 3500 kg.

                    Eks 2, med BE førerkort: bil veier 1965kg, den kan trekke 2500 kg. Mao, du kan lovlig kjøre med total vogntogvekt på 4465 kg. Det er ingen begrensning oppover i vekt med BE. Det er bilen som setter begrensningen.

                    Med dokumentasjon, som finnes tilgjengelig fra Møller, kan bilen min registreres opp til tillat vogntogvekt inntil 5200 kg. Bilen veier 1965 kg.

                    Men nå er det sikkert nok OT
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • Opprinnelig skrevet av Lovdata.no
                      Førerett i klasse B gjelder for:
                      1. Motorvogn med en tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. Gjelder ikke for motorsykkel, beltebil, beltemotorsykkel og tohjuls moped.
                      2. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg.
                      3. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for vogntoget ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognenes egenvekt med fører (75 kg).
                      4. Tre- eller firehjuls motorsykkel.
                      5. Klasse M kode 147.

                      Altså det hjelper ikke om du bare har 1000kg på hengeren hvis den har en tillatt totalvekt på 1600kg. Og bilen du drar med veier 2 tonn. Da kan du lovlige ha en totalvekt på 3600kg som er 100kg mer enn man kan kjøre på klasse b Og hengeren må ikke ha større totalevekt lastet enn bilen man drar med, uansett om du kjører den tom.

                      Er mange eksempler på folk som har fått saftig bøter for å kjøre med store hengere med bare klasse B sertifikat.

                      http://www.vg.no/bil-og-motor/artikk...artid=10033914
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                      Comment


                      • Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                        Opprinnelig skrevet av Lovdata.no
                        Førerett i klasse B gjelder for:
                        1. Motorvogn med en tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. Gjelder ikke for motorsykkel, beltebil, beltemotorsykkel og tohjuls moped.
                        2. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg.
                        3. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for vogntoget ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognenes egenvekt med fører (75 kg).
                        4. Tre- eller firehjuls motorsykkel.
                        5. Klasse M kode 147.

                        Altså det hjelper ikke om du bare har 1000kg på hengeren hvis den har en tillatt totalvekt på 1600kg. Og bilen du drar med veier 2 tonn. Da kan du lovlige ha en totalvekt på 3600kg som er 100kg mer enn man kan kjøre på klasse b Og hengeren må ikke ha større totalevekt lastet enn bilen man drar med, uansett om du kjører den tom.

                        Er mange eksempler på folk som har fått saftig bøter for å kjøre med store hengere med bare klasse B sertifikat.

                        http://www.vg.no/bil-og-motor/artikk...artid=10033914
                        Må presisere her litt at det er bilens tillatte totalvekt som gjelder da, og ikke hvor mye den veier..
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • Det er tilatt totalvekt som gjelder.
                          Har selv blitt stoppet med en bil som veier 1500kg, men med tillat totalvekt på 2500kg. Med ei campingvogn med egenvekt 800kg, men med tilatt totalvekt på 1100kg, altså da blir den tilatte totalvekta på vogntoget 3600kg, 100 kg over grensa. Måtte sette igjen vogna, men var heldig og slapp bot. Selve bilen hadde lov til å dra 2000kg, men det er kun med BE man får utnytta det.
                          Thomas RS - Absolut A4

                          Team dynaBel

                          Comment


                          • Originally posted by RusTy^One View Post
                            Det er tilatt totalvekt som gjelder.
                            Har selv blitt stoppet med en bil som veier 1500kg, men med tillat totalvekt på 2500kg. Med ei campingvogn med egenvekt 800kg, men med tilatt totalvekt på 1100kg, altså da blir den tilatte totalvekta på vogntoget 3600kg, 100 kg over grensa. Måtte sette igjen vogna, men var heldig og slapp bot. Selve bilen hadde lov til å dra 2000kg, men det er kun med BE man får utnytta det.
                            Hjelper og spille dum vettu.. var ikke så langt unna der vi skulle gudskjelov.. :P
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                            Comment


                            • Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                              Huske på at det er totalvekten du kan ha på hengeren de går ut ifra, ikke hva det som står oppå veier

                              Skal ikke arrestere noen jeg bare sure 5-10000kr å få i bot.
                              Har man ikke BE har man ikke lov å dra en bilhenger what so ever selv om den er tom
                              Nå har du vel egentlig svart litt på deg selv, men for å unngå misforståelser.

                              på B førerkort kan den focusen der trekke 1490kg (mener jeg på er egenvekta på bilen)

                              på BE kan den focusen trekke 1500kg (maks i vognkortet)

                              Forskjellen på disse to førerkortene er uansett at på B så er det tillatt totalvekt som gjelder, mens på BE så er det aktuell last.

                              Man kan altså på BE ha en tilhenger bak som har tillatt totalvekt på f.eks 2 tonn bak, så lenge den aktuelle lasten ikke overstiger 1500kg.


                              Ellers som nevnt på klasse B, tillat vogntogvekt skal ikke overstige 3500kg (om den overstiger det er det kun tillatt med tilhenger på 750kg)
                              Tilhengers tillatte totaltvekt skal heller ikke overstige bilens egenvekt.
                              www.lydtrykk.no
                              Facebook

                              Comment


                              • Det er nødt å bli mye styr for kontrollorgan langs veien, når de skal hånheve vektregelen for BE. Da må de veie bil og henger. B kan man bare se i vognkortet for å konstantere om det er overvekt eller ikke.
                                Mvh
                                Pål Andréas Bryng
                                Bilstereosenteret.no
                                Vi forhandler bl.a.:
                                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                                Følg oss på Facebook
                                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                                Comment

                                Working...
                                X