Gå tilbake   €€ BILSTEREOFORUMET €€ > Bilstereo > Multimedia

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-07-2016, 11:22
kane kane er offline
Forum avhengig

Medlem siden: Jul 2014
Sted: Ålesund
Meldinger: 135
kane is on a distinguished road
Standard

Jeg har en Dynabel bf 0804 til overs jeg kunne tenke meg en tusenlapp for...
Svar med sitat
Gammel 27-07-2016, 16:02
jfa190 jfa190 er offline
Forum rookie

Medlem siden: Jul 2016
Sted: bergen
Meldinger: 39
jfa190 is on a distinguished road
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av bass-freek Vis post
De to sammen er et greit valg ja.
Ikke voldsom midbass men nok til å holde tritt med en 12" som ikke er ekstrem. Ytelsen på frontsettet vil avhenge mye av monteringen din. Du kan kjøre en tokanaler eller firekanaler. Gjerne på samme forsterker ja, sålenge du får delt dem greit. Hvis budsjett er et issue ville jeg sjekka f.eks dynabel, judysbilstereo samt lydibilen.no .
Eller brukt på Finn evt her inne i kjøp-salg delen da får du klart mest for pengene!
lurte på å kjøpe Harman Kardon Ca 470 å bruke på frontsett og bakhøytalere og en 2 kanals på dørene evnt blir noen heftige 12" ere ila tiden, feks 2x DD 712 eller LIB 1221 eller noe Sundown/B2 av noe slag

Hvordan er det med Lib sine forsterkere ? tenker spesielt på Monoblokker osv, prisene er jo meeeget alright
Svar med sitat
Gammel 27-07-2016, 16:20
jfa190 jfa190 er offline
Forum rookie

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kane Vis post
Jeg har en Dynabel bf 0804 til overs jeg kunne tenke meg en tusenlapp for...
Hva er spesifikasjonene på den? bilder? hvor holder du til?
Svar med sitat
Gammel 27-07-2016, 17:39
kane kane er offline
Forum avhengig

Medlem siden: Jul 2014
Sted: Ålesund
Meldinger: 135
kane is on a distinguished road
Standard

Har ikke noe bilde av den men det kan jeg fikse på fredag. Fant bare dårlige bilder av den jeg har på nettet men om du søker er det 2 utgaver, en med opphøyd midtfelt i aluminium og en med en gullbadge, jeg har den siste.
Specs er 4x80@4ohm, 4x100@2ohm (ble plutselig usikker på hvor mye den gir i 2ohm...)eller 2x160 brokobla.
Bor i Ålesund.

Svar med sitat
Gammel 28-07-2016, 13:15
jfa190 jfa190 er offline
Forum rookie

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kane Vis post
Har ikke noe bilde av den men det kan jeg fikse på fredag. Fant bare dårlige bilder av den jeg har på nettet men om du søker er det 2 utgaver, en med opphøyd midtfelt i aluminium og en med en gullbadge, jeg har den siste.
Specs er 4x80@4ohm, 4x100@2ohm (ble plutselig usikker på hvor mye den gir i 2ohm...)eller 2x160 brokobla.
Bor i Ålesund.

Takk for tilbudet! men tror jeg kjøper Harman Kardon CA470! den var mest attraktiv for meg akkuratt nå ihvertfall!
Svar med sitat
Gammel 28-07-2016, 13:16
jfa190 jfa190 er offline
Forum rookie

Standard

noen erfaringer med http://www.dreamtm.no/? Spesielt SPL Dynamic sine subber og forsterkere?
Svar med sitat
Gammel 07-08-2016, 13:59
jfa190 jfa190 er offline
Forum rookie

Standard

Da har jeg kjøpt med Harman Kardon CA-470 4x85wrms i 4ohm

Også Ground Zero - Radioactive GZRF 42XII Og Ground Zero - Radioactive GZRF 52XII! samt 2x12 Kicker CompS som var på tilbud til 500kr pr stk Så tenkte jeg å monterere Magnat Profection 216 komponentsett i dørene midlertidig til jeg har penger til overs!
Svar med sitat
Gammel 26-01-2017, 09:45
nornordic nornordic er offline
Newbie

Medlem siden: Jan 2017
Sted: Stavanger
Meldinger: 2
nornordic is on a distinguished road
Standard

Yup, I agree with you
Gammel 09-04-2017, 04:46
Bilstereomaniac1977 Bilstereomaniac1977 er offline
Newbie

Medlem siden: Apr 2017
Sted: trondheim
Meldinger: 9
Bilstereomaniac1977 is on a distinguished road
Standard basskasse og monoblokk

Sitat:
Opprinnelig postet av jfa190 Vis post
ja, var planen å ta rundt 80hz, det jeg pleier å ha, er snakk om 1x12" for øyeblikket, trolig kommer det 2x12 en vakker dag! ja, blir mere power! men må ha noe musikk i det heletatt nå ihvertfall så må kjøpe høyttalere først! også oppgradere effekt osv i senere tid! De B2 Elementene virka ekstremt lovende! både pris og att dem har "spiss" i midten istedenfor støvhette gjorde att jeg falt helt for dem! men tviler jeg har plass til noe
mere enn 1x6.5" i hver dør altså! er utrolig begrensa plass i dørene, spesielt siden jeg har sveivevindu istedenfor elektrisk! kan enten støpe i front av døra eller kanskje få plass med minimale mods på baksiden av døra men da ligger jo mellomtonen gaaanske nermt siden av meg og lyden blir vell utrolig dempet av den grunn?

Holder http://xmax.no/produkt/b2-audio-hnt4/ og http://xmax.no/produkt/hn6p/ fint ilag da og vil kunne oppnå veldig høy lyd samt god midbass med dem?

Har du noen anbefalinger til en alright 4kanals forsterker til dette da? eller burde jeg ta diskant og mellomtone på hver sin kanal? til 4kanals forsterker ønsker jeg igrunn ikke å bruke mere enn 1500-2000 i første omgang, blir heelt sikkert noe sykere frem i tid

Tusen takk for hjelp!
Har en veldig billig basskasse med 2 x 12" på 1200watt nax og 600 Watt RMS og den største monoblokka fra ADS toø salgs for 2400 kr, Forsterkeren er aldrig montert og spillt med dvs den er NY og 12"erne er bare innspillte ;-) Med denne i bagasjen pluss et par råe Fronthøytalere montert på spilleren med all bass skrudd helt ned på spilleren slik at du kan spille MYE høyere enn med bass skrudd på hadde vært MERE enn bra nok. Tro meg ;-) Hae også et par 6x9 tommere fra BOSS til 100kr om du tar kassa og forsterkeren. DVS 2500kr for komplett anlegg ninus spiller. Bilstereofreak 1977
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er