Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skurring i element, dårlig lyd, finner ikke problemet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skurring i element, dårlig lyd, finner ikke problemet.

    Hei folkens

    Har lenge hatt ett helt ok anlegg med ein Rockford Fosgate Punch 1 12" med en 2 kanals JVC forsterker på 400W. Men igår kjøpte jeg en annen brukt forsterker med 800W. Jeg testet den før jeg skulle gjøre alt skikkelig og lyden den var bra. Men etter jeg hadde gjort alt ryddig å fint, så testet jeg anlegget og det kommer masse skurr i fra bassen, skikkelig sjenerende! Er mer støy når bilen er på.

    Kan nevne at jeg tuklet litt med den originale subben som fulgte med bilen (har en innebygget sub ifra Audi som ligger i siden på bagasjerommet. Prøvde å få plass til forsterkeren der, men den var for stor. )

    Jeg har prøvd å skifte til den gamle forsterkeren, og er det samme med den. Strøm og signalkabler er godt adskilt og jeg har god kontakt med jord.

    Det som også er merkelig nå er at når jeg velger å ikke ha subben på med hovudenheten så skrur fortsatt ikke subben seg av. Og elementet beveger seg mye mer enn det den har gjort noen gang.

    Noen som har noen ideèr?

  • #2
    Høres ut som en dårlig kobling et eller annet sted. Ville begynt inni kassen og sjekket alle koblinger mot forsterker. Etter det du forklarer så har du mest sannsynlig kommet borti noe mens du har ryddet i kablene.

    Ang sub som ikke slår seg av, sjekk remoten.

    Comment

    Working...
    X