Announcement

Collapse
No announcement yet.

MDF Plater, GRATIS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MDF Plater, GRATIS

    I dag var jeg på jobb, Byggmakker. Sjekket endel MDF plater fra leverandører (da her jeg bor nå, er det ikke mulig å skaffe). 260,- ordinært, 150 med personalrabatten. Frakten kom på uutholdelige 500,-

    Gikk noen runder på anlegget, og fant noen embalasjeplater av Smartpanel (disse er gratis for alle som spør) og tenkte å lime disse sammen, så de ble omtrent 18-24mm. Greit nok. Fikk en tur nedenfor gulvavdelingen, og der så jeg noe som skinte som gull, jeg fikk ett stort smil over ansiktet :-) Alloc (parkett/laminat leverandør) bruker 19 MM MDF plater som embalasje. omtrent 80x120cm. Midt i blinken! To plater holder for meg, så tok med disse.

    Tar man en tur innom diverse forretninger som selger smartpanel/alloc, finner man mest sannsynlig noe slikt. De må betale for å kaste de, så de gir de gladelig vekk Smartpanel lagde også noen paller av 19MM MDF plater á 60x240.

    Har erfart at bilstereo er dyrt, selve utstyret er greit nok, men alt tilbehøret som man ikke tenker over. Skruer, lim, stoff, kabler, kabelsko, klemmer, deksler, vinkler, koblinger, adaptere +++ Så det og spare mange hundre kroner på MDF er toppers
    BMW E46 - 320i 1999
    Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

  • #2
    genialt !! skal undersøkes så fort som mulig : DD
    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
    | Gladen 75c6 - DD m4a |
    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

    Comment


    • #3
      Takk for tipset. Slike tips er gull

      Comment


      • #4
        Gulltips ja!

        Var å hørte i 2 av 3 byggevareforhandlere om emballasjeplatene, og Xl bygg førte ikke alloc og lignende produkter var pakket i plast på paller...
        Så for jeg til byggmaker og der fant de ikke noe særlig, før en annen som jobber der (som hørte samtalen) kom bort og sa de hadde noen emballasjeplater som kanskje var det jeg lette etter. Og det var det jammen meg! 4stk 19 eller 21 mm mdf plater (husker ikke lengden)

        Har nok til å lage litt småpytterier

        Comment


        • #5
          Ut å jakte ja

          Er jo perfekt til å lage ringer og annet små knask med

          Comment


          • #6
            husker du hva slags produkt det var pakket i cruze?

            Comment


            • #7
              Gratis MDF plater hadde jo ikke gjort noe, takker for tipset
              Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

              Comment


              • #8
                Husker ikke om det var smartpanelen eller alloc som hadde den, er bare å spør om begge så tar du det du vil ha

                Comment


                • #9
                  Takker for tipset Fredrik
                  Dette har jeg aldri tenkt på faktisk.
                  Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

                  Comment


                  • #10
                    gjorde det samme mens jeg jobbet på byggmakker, men vi hadde bare 12mm embalasje mdf... men fikk embalasje-spon billig
                    FI SP4
                    LIB
                    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                    DD4LIFE

                    Comment


                    • #11
                      weeey takk for tipset
                      øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                      Comment


                      • #12
                        Iallefall, de fleste som selger MDF veggplater har garantert slette platet av 12mm (gratis embalasje). Noen ganger 16/19/22, alt etter hva leverandøren har der og da. Kjøper man sponplate lim, 20-30 kr for 0.33 liter på tube, presser ut strenger og bruker eksempel en fjøl ol. til å skrape dette jevnt og klemmer platen (la en 48x148 planke på toppen og kjørte bilen på denne) blir dette som gull :-) la oss si man bruker 1-1.5 tube pr plate, og trenger 2-3 plater á 24mm (2x12mm embalasje) koster dette deg 100-150 kroner.
                        BMW E46 - 320i 1999
                        Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

                        Comment


                        • #13
                          Var innom Byggmakker på Tiller i dag, men der var det kun tynne plater igjen i dag.

                          Men så at de hadde 22mm til 459.- og 16mm til 379.- pr. plate.

                          Greit å vite siden det er få byggvarehus som har MDF på lager som ikke er profilerte veggplater..

                          Comment


                          • #14
                            Har slitt med å få tak i mdf-plater i all tid her hjemme (siden jeg begynte med snekring av høyttalere rundt 1995), men har nå en monter-butikk som har inn på bestilling, og fine priser er det også. 303kr for en 19mm plate på 122x244cm, gratis frakt (de tar den med på neste varelevering fra du bestiller, og de får varer 2 ganger i uka. Så maks en halv uke venting ca.

                            Hvilken dimensjon var det på platene Sonus?
                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • #15
                              De var 122x244 om jeg ikke husker helt feil.

                              Comment

                              Working...
                              X