Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høyttalersignal til RCA signal, dårlig løsning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høyttalersignal til RCA signal, dårlig løsning?

    Grunnen til at jeg vil prøve er at dette er fordi det går veldig mye kjappere enn å trekke opp 2 signalkabler fra spiller, og det blir vel muligens billigere og.

    Har 2 forsterkere, en Dynabel BF7501 og en Hertz EP4. Har sett på denne her :

    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...10875&katid=78

    Biltema har også en til 100,- men jeg vet ikke om den er såpass. Uansett, kan jeg uten problemer koble en 4-kanaler på en slik sak? Og er det noen negative argumenter mot det?

    Kan jeg bruke ett y-ledd og kjøre signal til begge ampene fra denne boksen eller bør jeg kjøpe 2 slike? Ser på noen at de er oppgitt max watt, dette er vel max watt på kilden denne boksen henter signal fra, så hvis man tar signal fra spilleren er ikke dette noe problem?

    EDIT : Denne så heller ikke dum ut, da kan jeg vel gi signal til begge ampene uten y-ledd :

    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...katid=1390&id=
    Last edited by Jobbe88; 02-12-2014, 20:56.

  • #2
    Bruker selv et høy-til-lavnivåadapter i bilen min, men da til bass. Det funker det, men er ikke garantert støyfritt Kan fint splitte utsignalet til hver sin amp.

    Hva skal du hente signal ut fra? I noen biler ligger det et høypassfilter i OEM-spilleren som ødelegger for en del moro.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tony View Post
      Bruker selv et høy-til-lavnivåadapter i bilen min, men da til bass. Det funker det, men er ikke garantert støyfritt Kan fint splitte utsignalet til hver sin amp.

      Hva skal du hente signal ut fra? I noen biler ligger det et høypassfilter i OEM-spilleren som ødelegger for en del moro.
      Jeg henter signal fra en Clarion spiller. Kommer en prosjekt-tråd etterhvert, kunne sikkert laga den for lenge siden men vil gjøre ferdig mest mulig før jeg begynner og poste.

      EDIT : Husker ikke modellen, men skal sjekke opp det der ang. filter. Takk for tips Spiller det noen rolle hvilket merke den høy til lav nivåadapteret er? For blir egentlig litt omvei hvis jeg skal kjøpe den jeg linka til, så de hadde en på biltema. Tror du den er grei nok?
      Last edited by Jobbe88; 03-12-2014, 01:17.

      Comment


      • #4
        Ikke nødvendig at caliber er bedre en Biltema sin. Har selv i mange år brukt en connection sli4, men sliter med noe sus, selv med skjerpede kabler inn som er jordet i ene enden

        Comment


        • #5
          Greit og vite! Har kjøpt meg en på biltema nå, og 2stk rimelige signalkabler, så lydkvaliteten blir vel kanskje ikke all verden, så får se om det duger

          Hvordan er det med justering av disse? Har lest at man ikke bør ha justert på noe særlig gain på disse og at folk har ødelagt ampene sine med slike adapter :S

          Comment


          • #6
            Pleier generelt være forsiktig med gain men ikke slitt med slike problemer om jeg har guffet å heller

            Comment


            • #7
              Helix sin adapter er så langt den beste vi har prøvd. Den har vesentlig mindre støy enn Connection SLI

              http://bilstereosenteret.no/products...lavniv-adapter
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Takker for mye bra info! Jeg kjøpte en på Biltema til 100,- for å utelokke at det er forsterkeren det er noe galt med. Den skal testes en dag jeg får tid (ikke veldig høy pri da jeg driver å støper kasser i dørene nå).

                Når jeg har funnet ut om en sånn boks løser problemet kan jeg jo bare kjøpe en med litt bedre kvalitet på f.eks bilstereosenteret

                Comment


                • #9
                  Helix sin eller mosconi sin?
                  Skal i en relativt ny bil med aktivt høyttalersystem.
                  Skal "bare" drive subbene.
                  http://www.dynabel.no/Shop/Product/M...adapter/AS9210
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment

                  Working...
                  X