Announcement

Collapse
No announcement yet.

grønn på iphone,trenger tips.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • grønn på iphone,trenger tips.

    jeg fikk en iphone3gs og ønsker å bruke denne i bilen, koblet til min Alpine 9887r. Jeg ønsker å ha en holder med ladefunksjon og best mulig tilkobling for lyd. Noen som kan litt om dette ? Hva kjøper jeg og hvor. ?

  • #2
    Jeg kjøpte faktisk en holder på en shell bensinstasjon en gang, funker fjell

    vetike om di har det andre plasser i landet, men det er verdt å skjekke ut.
    fulgte med holder, lader og ledning

    skal du bruke sånn ledning med kontakt, eller skal du bruke aux ingangen?

    Comment


    • #3
      Lader ikke telefonen når du har koblet den til spilleren din? Det bør den gjøre. 3G og 3GS lader på alle Pioneer og Kenwood modellene
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        3GS lader på min 9887. Er bare plug and play
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          Har ikke noe å koble den til med.

          Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
          Lader ikke telefonen når du har koblet den til spilleren din? Det bør den gjøre. 3G og 3GS lader på alle Pioneer og Kenwood modellene
          Jeg har ikke kjøpt noe å koble den til spilleren med ennå og vet ikke om den blir ladet når den er koblet til spiller . den blir sikkert det.. Jeg vil gjerne kjøpe en holder for telefonen og vil at holderen skal ha alle tilkoblinger i bunn av holderen. Jeg var på dynabel sine sider og så kun løse ledninger uten holder for alpine/iphone.

          Jeg vil helst slippe å bruke aux minijack inngangen.

          Comment


          • #6
            ebay bør ha noe. Du må finne deg en holder med sigarettenner og usb ut.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              ..eller så kjøper du Apple sin orginale docking for innebruk og kobler den "KCE-4xx" kabelen inn i dockingen og får alt på en gang.
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                utgang i bunnen bedre enn minijack ?

                Originally posted by Joakim View Post
                ..eller så kjøper du Apple sin orginale docking for innebruk og kobler den "KCE-4xx" kabelen inn i dockingen og får alt på en gang.
                Jeg lurer på om den utgangen i bunnen av iphonen er bedre lydmessig enn 3,5 minijack på toppen av telephonen. jeg tenker da på impedanse tilpasning. minijack er sikkert impedanse tilpasset til headsett. Hører man forskjell eller er det samme utgang i topp og bunn av telefonen ? Noen som vet, eller er flinkere enn meg til å google ?

                Comment


                • #9
                  Skal du bruke den som "datalagringsenhet"?
                  Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                  Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Gandulf View Post
                    Skal du bruke den som "datalagringsenhet"?
                    Jeg vet ikke om det kalles "datalagringsenhet", men jeg skal bruke den som lydkilde og Alpine 9887r har ikke noen digital inngang og jeg må derfor tappe analogt signal enten fra minijack eller fra datakontakt i bunnen av telefonen. Hvis jeg tar lyd fra bunnen så tror jeg at alpine spilleren betjener telefonen. Hvis jeg bruker minijack så kan jeg bruke telefonen som en vanlig mp3 spiller. Jeg tror jeg syntes at telefonen er bedre å styre med touchskjermen enn å styre alt fra alpine sine knapper. Men, lydkvalitet går føre betjeningskomfort, så jeg trenger svar på hva som låter best før jeg går til innkjøp av noe som helst.

                    Comment


                    • #11
                      Positivt med aux: Kan bruke spotify og nettradio
                      Negativt med aux: Må betjenes fra telefon. Lader ikke telefon.
                      Positivt med dataplugg: Kan betejene telefonen enkelt fra spilleren. Lader telefon.
                      Negativt: Kan kun spille av musikken som ligger på telefon.

                      Av hva som låter best, så foreslår jeg cd
                      www.eirikaspaas.com

                      Comment


                      • #12
                        Er det noe som kun gjelder Alpine sine modeller? På min spiller så kan jeg få spotify og alt av lyd på iPhonen gjennom datakabelen.
                        Ford Mondeo '04
                        B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jan-Erik123 View Post
                          Er det noe som kun gjelder Alpine sine modeller? På min spiller så kan jeg få spotify og alt av lyd på iPhonen gjennom datakabelen.
                          Men du styrer Spotify via tlf og ikke spilleren?
                          Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                          Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                          Comment


                          • #14
                            iPhone i bil

                            Jeg har fått med meg at CDA-9887R har en Full Speed-kontakt, som lar deg koble til ymse tilbehør, inkludert iPod-kabel KCE-4xx,
                            som lar deg bla i spillelister, skifte spor, etc. fra frontpanelet (og evt. rattfjernkontroll om du har adapter for dette montert).
                            Lyden som overføres med denne kabelen er – etter det jeg forstår fra diverse fora – analog
                            (i motsetning til de modellene der iPhone kobles til med USB).

                            Når det gjelder de analoge signalene på en iPhone/iPods 30-pins dock-kontakt, er dette en helt vanlig linjeutgang,
                            mens hodetelefonutgangen er volumregulert fra iPhone.

                            Slik jeg forstår det på Alpine, vil ikke denne kabelen lade iPhone/iPod over USB (5V), men kun over FireWire (12V).
                            Det vil altså si iPhone 3G eller iPod-er lansert rundt samme tiden eller senere.
                            Etter å ha lest foregående svar, ser det riktignok ut som om GENEXXA har fått det til likevel.

                            Skal du benytte iPhone i bil, kan det også være lurt å skaffe et skikkelig frihåndsbetjeningssett,
                            som f.eks. KCE-400BT:
                            http://www.alpine-electronics.co.uk/...kce-400bt.html

                            Dermed slipper du å snakke med en propp i øret, eller å måtte lade opp en evt. Bluetooth-høyttaler som måtte sitte på solskjermen,
                            samt at du får telefonsamtalen ut på anlegget, og musikken dempes også om du hører på en annen kilde enn iPhone.

                            En holder jeg selv bruker, og anbefaler med glede, heter G2 Cradle, og er produsert av Dice Electronics:
                            http://diceelectronics.com/g2-cradle-specifications

                            Før du velger modell, plugg KCE-4xx rett inn i din iPhone, og sjekk om den lader eller ikke.
                            Hvis telefonen lader, er DCR-50 den holderen du behøver. Hvis ikke, blir det DCR-300 i stedet,
                            da den har en innebygget 12V til 5V ladeadapter.

                            Trenger du en konsoll å feste den på, ta en titt på http://www.kuda-phonebase.de/
                            Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
                            Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

                            Comment


                            • #15
                              Bruker kabelen KCE-422i. Og det fungerer bare gull.

                              Men må ikke 4G ha 5v for og lade? Ser det ligger KCE-422i med omformer til 5v på eBay.
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X