Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få igang vifte til audison vrx ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få igang vifte til audison vrx ?

    Jeg har en vrx 500 som jeg laster i 1,33 ohm. Jeg syntes den blir farlig varm til tider, og ønsker å få igang et par vrx vifter jeg har liggende. Jeg trodde det bare var å plugge inn i mac hullet på forsterkeren, men lite skjer. Har tynt forsterkeren så mye at det gjør vondt å holde hånda på den , men vifte systemet funker ikke. Har prøvd flere så det er trolig ikke viftene som er problemet.

    Noen som kan dette ? Takk for all hjelp få forhånd.
    Last edited by melancool; 06-06-2011, 20:21.

  • #2
    husker ikke helt men vifte utgangen er positiv drivet mener jeg å huske... så det vil si at den andre enden på vifte spenning skal tilkobles til jord -om det er negativ drivet så skal self plus kabelen kobles til +12v. mens den negative ledningen til vifte utgangen -det er bare de 2 mulighetene

    Tittet på bruksanvisningen og der står om en "TFC" modul som skal være der for at viftene skal/kan brukes... mulig driveren er i den tfc modul? MEN den ampen blir uansett varm på den belastninge -selv om du ikke spiller musikk regner jeg med- sett viftene til å blåse konstant isteden... et relee styrt av rem funker fint og

    regner med at du bruker begge kontaktene inne i den "mac" pluggen? den ene er self + og den andre - (pluss er pinnen i midten som regel) ellers prøv som jeg skrev i begynnelsen

    lykke til
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Skylder vel deg en six pack med øl snart...

      Originally posted by matador View Post
      husker ikke helt men vifte utgangen er positiv drivet mener jeg å huske... så det vil si at den andre enden på vifte spenning skal tilkobles til jord -om det er negativ drivet så skal self plus kabelen kobles til +12v. mens den negative ledningen til vifte utgangen -det er bare de 2 mulighetene

      Tittet på bruksanvisningen og der står om en "TFC" modul som skal være der for at viftene skal/kan brukes... mulig driveren er i den tfc modul? MEN den ampen blir uansett varm på den belastninge -selv om du ikke spiller musikk regner jeg med- sett viftene til å blåse konstant isteden... et relee styrt av rem funker fint og

      regner med at du bruker begge kontaktene inne i den "mac" pluggen? den ene er self + og den andre - (pluss er pinnen i midten som regel) ellers prøv som jeg skrev i begynnelsen

      lykke til
      Takk for svar. Jeg har også lest om denne tfc modulen , men ble ikke klok av bruksanvisningen. Jeg tror jeg gjør som du sier og kobler den med et rele koblet til remot/antenna out på spilleren. Da kan jeg vel like så godt koble alle remotene til forsterkerne til dette releet.

      Comment

      Working...
      X