Announcement

Collapse
No announcement yet.

dårlig signalinngang DLS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dårlig signalinngang DLS?

    Har akkuratt kjøpt meg en megret pent brukt DLS A4 fra sverige som det virker å være et problem med. Da jeg startet bilen så hørte jeg svak dynamostøy noe jeg aldrig hørte med den gamle genesisen i bruk. Har prøvd å ta ut signalkabler fra forsterkeren og da ble støyen borte når jeg dro ut "rear kontaktene". Disse går til midbassene i sparkepanelene framme. Noen som vet om dette er noe jeg kan fikse selv, eller hvem som evt tar på seg å fikse dette?
    Last edited by volvo2før; 08-07-2014, 18:26.
    Volvo 240Turbo 82"
    Volvo 760Turbo 89"
    Mazda 626GLX 86"
    BMW 525TDS E34 Touring 95"

  • #2
    Originally posted by volvo2før View Post
    Har akkuratt kjøpt meg en megret pent brukt DLS A4 fra sverige som det virker å være et problem med. Da jeg startet bilen så hørte jeg svak dynamostøy noe jeg aldrig hørte med den gamle genesisen i bruk. Har prøvd å ta ut signalkabler fra forsterkeren og da ble støyen borte når jeg dro ut "rear kontaktene". Disse går til midbassene i sparkepanelene framme. Noen som vet om dette er noe jeg kan fikse selv, eller hvem som evt tar på seg å fikse dette?
    Ingen?? Har søkt over forumet her før jeg la ut tråden og fann en kar som kaller seg "Matador" som høres veldig flink ut. Men siden jeg hverken finner mobil eller e-post på han, og han har full inboks så prøver jeg dette her.
    Volvo 240Turbo 82"
    Volvo 760Turbo 89"
    Mazda 626GLX 86"
    BMW 525TDS E34 Touring 95"

    Comment


    • #3
      Matador brukte tidligere å fikse slike ting vet jeg, har dessverre ikke hørt mye til han på dette forumet i senere tid.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Han er innom her og han reparerer fortsatt, men hvis støyen blir borte når du kobler signalkablene i fra forsterkeren er det liten sannsynlighet for at det er forsterkeren som er synderen, det er noe annet som er støy kilden, du får jobbe deg fremover, koble i fra signalkablene i andre enden se om støyen er der eller ikke, osv

        Comment


        • #5
          Okei. Hvordan få tak i han? Har prøvd å koble til en annen fotsterker, da ble støyen helt borte. I tillegg har det begynt å komme en pipelyd fra forsterkeren, en høyfrekvent lyd som ikke blir borte før jeg kutter strømmen fra den.
          Volvo 240Turbo 82"
          Volvo 760Turbo 89"
          Mazda 626GLX 86"
          BMW 525TDS E34 Touring 95"

          Comment


          • #6
            han tar nok kontakt hvis/når han får tid

            Comment


            • #7
              Okei. Da får vi vente å se:-)
              Volvo 240Turbo 82"
              Volvo 760Turbo 89"
              Mazda 626GLX 86"
              BMW 525TDS E34 Touring 95"

              Comment

              Working...
              X