Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x2 ohm, hvordan ...???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2x2 ohm, hvordan ...???

    HJELP!

    Størrelse 15"
    Watt Max 3000
    Watt RMS 1500
    Impedans 2 x 2 Ohm
    Slaglengde 12,5 mm linær
    Spole 3" 4 Lag
    Magnet 300 Oz
    Membran Carbonforsterket
    Parametere Re 4,0 Ω
    Res 152,7 Ω
    Fms 29,7 Hz
    Qms 4,79
    Qes 0,28
    Qts 0,27
    Rms 8,9 Kg/s
    Cms 0,12 med mm/N
    Mms 229,6 g
    Nref 1,15 %
    BL 24,7 T*M
    SPL 92,6 dB
    VAS 128 L
    Rp 64,6 Ω
    Lp 77,8 Mh
    Cp 464,4
    Le 1,89 mH

    Hmm, 2x2 ohms basser... kan man koble dette i 1 eller 1/2 ohm ?
    Brukes på BOSS PD-4000 2 chan.... Noen som kan hjelpe meg? :S

    Takk for alle svar på forhånd
    Last edited by matsemann1; 18-01-2011, 19:51.

  • #2
    1 ohm kan du koble det til. parallell koble spolene, dvs, koble sammen begge + og begge minus på bassen.
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

    Comment


    • #3
      Hvis det er en 2 kanals forsterker du skal koble dette på, og du har to basser, så kommer du til å kjøre forsterkeren i 1 ohm stereo. Ikke alle forsterkere klarer dette, så sjekk manual først. Ellers så må du koble bassene i 4 ohm.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Originally posted by B2 Audio View Post
        Hvis det er en 2 kanals forsterker du skal koble dette på, og du har to basser, så kommer du til å kjøre forsterkeren i 1 ohm stereo. Ikke alle forsterkere klarer dette, så sjekk manual først. Ellers så må du koble bassene i 4 ohm.
        er 1 subb 15" ja forsterkeren kan kobles i både 1 ohm og 1/2 ohm

        Comment


        • #5
          Originally posted by shammers View Post
          1 ohm kan du koble det til. parallell koble spolene, dvs, koble sammen begge + og begge minus på bassen.
          okei så da blir dette 1 ohm altså? :O trudde det men var ikke sikker :S men takk

          Comment


          • #6
            virker som den ampen skal være stabil 0,5ohm stereo etter ett kjapt søk på google, så det bør ikke være noe problem...
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • #7
              Bare å si en ting da. Strøøøøøøøøøøøøøøøøm
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                Originally posted by shammers View Post
                virker som den ampen skal være stabil 0,5ohm stereo etter ett kjapt søk på google, så det bør ikke være noe problem...
                ja og da er spørsmålet... hvordan skal jeg koble bassern slik at det blir 1/2 ohm da da? :S

                Comment


                • #9
                  Originally posted by B2 Audio View Post
                  Bare å si en ting da. Strøøøøøøøøøøøøøøøøm
                  ha jeg nok av^^

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by matsemann1 View Post
                    ha jeg nok av^^
                    Er du sikker?
                    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Akilles View Post
                      Er du sikker?
                      2 gelebat northstar nsb 120 og 90 ah dynamo.. funker godt nok det :P

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by matsemann1 View Post
                        ja og da er spørsmålet... hvordan skal jeg koble bassern slik at det blir 1/2 ohm da da? :S
                        går ikke, da trenger du en bass til, eller en med dual 1 ohm... men særiøst det finnes ikke mange fornuftige grunner til å ville laste så lavt... og vil trenge dobbelt så mye strøm.... personlig ville jeg kobla 4 ohm først får å se om det gir nok... om ikke kan man prøve 1 ohm

                        regner med du vil brokoble forsterkeren? og ikke bare bruke en kanal? da er det slik at forsterkeren er 0,5ohm stabil i stereo er den "bare" 1 ohm stabil mono/brokoblet
                        Steffen Hammersgård
                        Alpine - Mosconi
                        Min prosjekt tråd

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by shammers View Post
                          går ikke, da trenger du en bass til, eller en med dual 1 ohm... men særiøst det finnes ikke mange fornuftige grunner til å ville laste så lavt... og vil trenge dobbelt så mye strøm.... personlig ville jeg kobla 4 ohm først får å se om det gir nok... om ikke kan man prøve 1 ohm

                          regner med du vil brokoble forsterkeren? og ikke bare bruke en kanal? da er det slik at forsterkeren er 0,5ohm stabil i stereo er den "bare" 1 ohm stabil mono/brokoblet
                          slik å forstå ja skal brokoble forsterkeren ja hmm jeg kobler det bare i 1 ohm, det bør funke godt nok jeger bare redd bassen vil bli dårligere hvis jeg kobler 4 ohm i stedet for 1 ohm så prøver å se hva som er best har fått dag til å lage kasse for meg i allefall så da blir det bra også

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by matsemann1 View Post
                            slik å forstå ja skal brokoble forsterkeren ja hmm jeg kobler det bare i 1 ohm, det bør funke godt nok jeger bare redd bassen vil bli dårligere hvis jeg kobler 4 ohm i stedet for 1 ohm så prøver å se hva som er best har fått dag til å lage kasse for meg i allefall så da blir det bra også
                            det vil nok spille penere 4 ohm men litt høyere i 1 ohm... men det er heller ikke en forsterker det lyser lydkvalitet av, så er vel helst trykk du er ute etter?
                            Steffen Hammersgård
                            Alpine - Mosconi
                            Min prosjekt tråd

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by shammers View Post
                              det vil nok spille penere 4 ohm men litt høyere i 1 ohm... men det er heller ikke en forsterker det lyser lydkvalitet av, så er vel helst trykk du er ute etter?
                              er ute etter mest trykk ja nei ikke den beste forsterkren nei, men har spurt bassdal her på forum om han selger GZ blokka si som er på 2800 rms i 1 ohm og 1900 rms i 2 ohm

                              Comment

                              Working...
                              X