Announcement

Collapse
No announcement yet.

polyester herder ikke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • polyester herder ikke

    hei
    jeg holder på og ordner meg nye høytaler kasser fram ved dørene. og jeg holder på i en garasje der tempteratueren er lik den som er ute, ca rundt 0 grader. jeg har brukte fleece pleed og smurt på et lag med polyester på det. dette gjorde jeg tidlig igår, og d har stått over natta uten og herde.
    så jeg lurer på herder ikke polyester når temperaturen er rundt null?
    og må man legge polyester og glassfiberen samtidlig for at det skal herde?

    takker for svar

  • #2
    hei.har du blandet i herder i polyesteren?det burde vel være noen varme grader tror jeg.prøv å sparkle i 0 grader.hehe.tror nokk at du må fram med varmr pistolen gitt.mvh kim

    Comment


    • #3
      kor mye herder du hadde oppi blandinga di ? 2- 4% eller meir ?

      går lengre tid med null grader. eg har støpt i minus 20. so ingen problem.

      hugs litt meir herder neste gang

      vist du har GLØMT? herder. bland ei ny bøtte, ta extra mye herder oppi å smør på ingenproblem.

      Comment


      • #4
        jeg har blanda ca 2 % herder pr 1 desiliter polyester.
        så du tror problemet er at jeg har brukt for lite herder?
        Last edited by TrQst; 28-03-2011, 10:25.

        Comment


        • #5
          er nok det ja
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            da skal jeg prøve og blande litt mer herder i når jeg kommer hjem

            Comment


            • #7
              sett på en vifte som kan blåse varm luft på den delen du har laget nå. Bruk f.eks. kupé varmer til bil, eller en vifteovn. Og 4% med herder hadde nok passa bedre hvis jeg husker riktig, skal stå på beholderen mener jeg.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Det der kan være farlig, snakker av erfaring ..

                Jeg blandet en gang litt for lite herder i et prosjekt og dritten ville ikke herde. Jeg hadde lagt flere lag med glassfiber og var veldig fortvilet over at blandingsforholdet var feil. Først prøvde jeg å tilføre varme, men ingenting sjedde. Jeg tok så prosjektet inn i stua for å få en ennå bedre luft temperatur.Jeg prøvde så å gni inn ren herder i den våte polyster glassfiber blandingen. Ganske mye, trolig for mye i etterpåklokskapensnavn. Lite hendte da også ,men nå luktet det iallefall som om opplegget herdet, da det gasset friskt. , men det tørket ikke, så da satte jeg hele kassa på et stativ over en oljefyllt ovn på svak varme, og håpet at ennå mer varme skulle få igang herdeprosessen. For å si det mildt , jeg tok ikke feil. plutselig var kassa grisevarm. Når herdingen først startet og jeg stadig tilførte varme så ble det rene kjedereaksjonen. Plutselig begynnte det å ryke og renne tynntflytende grisevarm polyester av kassa. jeg var livredd for at alt skulle antenne. Gassen og røyken som kom fra "kjedereaksjonen" var helt usannsynlig vond å puste , men jeg prøvde å holde pusten og få dritten ut av stua og ut på verandaen. Jeg fikk tilslutt rullet stativet ut og vinter kulda fikk etter verdt kontroll på varmeutviklingen. Kassa overlevde misshandlingen.

                Comment


                • #9
                  nå herder det som bare F... og jeg bruker ikke varmeovn. blandet bare i mer herder og smøret på : )

                  Comment

                  Working...
                  X