Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 batterier,skille rele?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 batterier,skille rele?

    skal ha 2 batterier i bilen,1 foran og 1 bak,vil helst ikke at stereon skal tappe begge batteriene mine.
    så da trenger jeg et rele.

    da trenger jeg vel en sånn en?
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/STING...em150215577824

    eller finnes det noe annet som kan brukes?og pris på det?
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

  • #2
    er batteriene like?
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      har ikke kjøpt dem enda,men det blir 2 stk http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=534
      volvo s60
      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
      Member of VW Audi Club Norwegen

      Comment


      • #4
        da er det bare og koble sammen, husk sikring forann BEGGE batteriene..
        sound.vision.soul

        Type R

        Comment


        • #5
          ja,men da vil vel begge batteriene gå tomme,om man spiller uten at bilen er i gang.
          er derfor jeg spør om skille rele,så man ungår det

          er den stinger saken grei nok?eller finnes det noe annet?
          volvo s60
          vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
          Member of VW Audi Club Norwegen

          Comment


          • #6
            er bare å bruke ett helt vanlig rele det da på ca 70-80amp.. trenger ingen fancy stinger sak..
            Mvh Thomas Holmedal

            Comment


            • #7
              Originally posted by phoenix gold View Post
              ja,men da vil vel begge batteriene gå tomme,om man spiller uten at bilen er i gang.
              er derfor jeg spør om skille rele,så man ungår det

              er den stinger saken grei nok?eller finnes det noe annet?
              Med 2 batterier på til sammen 130AH sånn ca, så trenger du ikke relee med mindre du skal drive å burpe flere timer i strekk

              Spiller du på normal volum, så holder dem _veldig_ lenge
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                jeg liker og burpe lenge

                ok,da dropper jeg rele
                volvo s60
                vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                Member of VW Audi Club Norwegen

                Comment


                • #9
                  Hva om man ikke har to like batteri og ikke skal spille lenge... Trenger man rele da?
                  Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

                  Pioneer
                  EarthQuake
                  Hertz
                  Evus
                  Kinetik

                  Comment


                  • #10
                    nepyr: andre som liker å ha på full guffe... ... alltid tjekt med skillerele... hvis du skal bare ha på tenning å spille anlegg så det dundrer i noen minutter for å stille det eller no sånnt

                    lader seg ikke akkurat fort opp igjen med dynamoen... så må kjøre en stund for å få ladet opp 2 batteri igjen... hadde kjøpt ett rele på biltema eller noe på 70-80 amp...
                    Mvh Thomas Holmedal

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Boddiz View Post
                      Hva om man ikke har to like batteri og ikke skal spille lenge... Trenger man rele da?
                      Ja.

                      Ellers vil det ene batteriet tappe det andre for å lade seg opp osv.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        teoretisk skal det være slik neptyr nevner men da skal du bruke et syre batteri og en gele batteri, da disse har 2 helt forkjellige laddespennings behov og indre motstanden har større forskjell...

                        fungerer helt utmerket uten å bruke skille relee/diode. Skal du spille veldig lenge bør du heller satse på større batteri, synes det høres "dumt" å ha skille relee/diode når du liker å spille lenge og allikevel bruker relative små kapasitets batterier -hva er vitsen når du egentlig ikke kan spille noe særlig lenge da?....

                        ellers er jo gang på gang at folk tenker fremdeles i "feil retning" når det gjelder batterier... batterien MÅ HA riktig ladde spenning for å yte/holde ut ellers vil den miste sin kapasitet veldig fort om disse aldri blir optimalt oppladet... ergo er behov for extra dyre duppe ditter for å rette opp et ikke optimal system...
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #13
                          Men med 2 forsjellige gelebatteri går det? har nå ett rødt optima batteri i front.. vurderer å sette ett gult bak i tilleg.. går det bra uten rele?
                          1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                          Comment


                          • #14
                            det går fint det, mest forkjell mellom rød og yellow topp er at yellow tåler flere dypere utladninger i motsetning til red topp self,bruk den røde freme og den yellow bak i bagasjerommet. Husk optimal ladde spenning, dvs minst 14,3 og max 14,9 volt. Mitt Yellow Topp er snart 9 år gammel, sammen med Stinger batt. bak
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                            Comment


                            • #15
                              Har dynamo med regulator på 14V jeg =( dvs ligger på 13,3-13,5V.. helt vanlig på volvo s/v70 97-00 det.. men men.. vurderer ny dynamo etterhvert.. er 80A som står i.. tenkte på å bestille meg en 200A fra USA.. kan da bestemme Volt..
                              1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                              Comment

                              Working...
                              X