Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips og triks rundt basskasse bygging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    spon fungerer bra til kasser, samma hvor mye det "puster" så kommer den vanelige mann i gata ikke til å høre forskjellen.
    er en målbar forskjell, mdf er stivere og tåler større belastning/trykk.

    har du spon så er det bare å bruke det, har gjort det i mange kasser selv , funker som f
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #32
      Skal man spille høyest mulig så bør både mdf og spon males på innsiden for å tette. Begge deler slipper gjennom luft som gjør at det forstyrrer luftstrømningene til porten på liknende måte som kassevegger som vibrerer. Høres sikkert drøyt ut, men dette er blitt målt av flere personer
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #33
        Originally posted by Hifonic View Post
        Skal man spille høyest mulig så bør både mdf og spon males på innsiden for å tette. Begge deler slipper gjennom luft som gjør at det forstyrrer luftstrømningene til porten på liknende måte som kassevegger som vibrerer. Høres sikkert drøyt ut, men dette er blitt målt av flere personer
        Males på innsiden med hva? Sånn "Fiberglass resin"? Noen som kan gi meg et direkte svar på hva dette er og hvordan man bruker det?
        You know, Im all about that bass...

        Comment


        • #34
          Funker med vanlig maling av noe slag så det blir lufttett.
          Fiberglass resin er polyester man bruker når man legger glassfiber. Kan også brukes til å smøre innsiden av kassa med.
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #35
            Originally posted by Hifonic View Post
            Funker med vanlig maling av noe slag så det blir lufttett.
            Fiberglass resin er polyester man bruker når man legger glassfiber. Kan også brukes til å smøre innsiden av kassa med.
            Må da polyestern blandes med herder?
            You know, Im all about that bass...

            Comment


            • #36
              Er nok lurt skal du få det til å herde
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #37
                Originally posted by Hifonic View Post
                Er nok lurt skal du få det til å herde
                Nå var jeg virkelig glup!

                Takk for rettelsen!
                You know, Im all about that bass...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Skal man spille høyest mulig så bør både mdf og spon males på innsiden for å tette. Begge deler slipper gjennom luft som gjør at det forstyrrer luftstrømningene til porten på liknende måte som kassevegger som vibrerer. Høres sikkert drøyt ut, men dette er blitt målt av flere personer
                  Dette var nyttig lesning! Da skal det males på innsiden av kassa her.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #39
                    Kjøpte emalje lakk, satsa på at det er greit til dette?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #40
                      Hei! veldig mye nytting og intr her =) lurer på om noen kan gi noen råd for å bygge kasse mn å bruke hjulbrønnen til ekstra volum? hvordan e det greiest/best og fikse detta når man ska bygge en kasse over? + lite med plass pga Sedan (feil bil for stor stereo....) takk =)

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Newa View Post
                        Hei! veldig mye nytting og intr her =) lurer på om noen kan gi noen råd for å bygge kasse mn å bruke hjulbrønnen til ekstra volum? hvordan e det greiest/best og fikse detta når man ska bygge en kasse over? + lite med plass pga Sedan (feil bil for stor stereo....) takk =)
                        Har ingen erfaring med dette selv.. Men går jo sikkert og støype glassfiber formet etter hjulbrønn som en kasse, og montere denne på undersiden av kassen som blir over..

                        Han her har vel gjort noe lignende: http://bilstereoforumet.no/showthrea...=11794&page=11

                        Comment


                        • #42
                          Reservehjulskasse i sedan høres litt ut som mye jobb for et halvgodt resultat? Tror jeg ville sett på muligheter for å gjøre noe i/under hattehylla istedet. Finnes endel grunne elementer som klarer seg med små kasser

                          Comment


                          • #43
                            Heisann, jeg holder på med en kasse nå og skal til å lage hull til element og port.. Har en håndoverfres jeg kjøpte på europris for noen år siden, men mangler fresestål til den. Jeg har aldri brukt en fres før så jeg har ingen anelse om hvilket fresestål jeg må ha. Eneste jeg vet er at hullet stålet festes i, er 8mm

                            Comment

                            Working...
                            X