Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lime kunstlær til glassfiber?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lime kunstlær til glassfiber?

    Hei, jeg har prøvd flere ganger å lime kunstlær til glassfiber, uten hell. Det kan se ut som om gassen som 3M 90 spraylimet produserer, lager luftlommer som igjen fører til at kunstlæret ikke fester seg.
    Det står på boksen at flatene skal kunne limes sammen når limet er lett klebrig. Det har jeg gjort, men det løsner igjen kort tid etter. Så spørsmålet mitt er jo da om det finnes et bedre alternativ? Hva bruker andre til dette?

    Limet løsner da i fra både kunstlæret og glassfiberen.
    Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

  • #2
    Har du lim på begge flatene?
    Er det berøringstørt før du klistrer?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Originally posted by GENEXXA View Post
      Har du lim på begge flatene?
      Er det berøringstørt før du klistrer?
      Jepp. Det fester seg i plasten, men ikke i glassfiberen. Av en eller annen grunn.
      Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

      Comment


      • #4
        Endte opp med kontaktlim, nå sitter det bedre, men ikke perfekt. Limet klumpet seg litt også. Hadde kanskje vært lurt med noe som legger press på det. Men det blir jo litt vanskelig når flatene buer.
        Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

        Comment


        • #5
          Bruk industrikontaktlim og legg med lakksprøyte.

          Lim får du på kanne hos Pål på bilstereosenteret og lakksprøyte kjøper man på biltema. (den blå med beholder oppå)

          Spraylim på sprayboks er sjit uansett fabrikant og hva folk påstår! -selv 3M sitt "beste"...
          Har ALDRI sett eller prøvd spraylim som holder mål.

          JA det koster litt for skikkelig lim og for sprøyte, men det koster veldig fort mer å kaste ødelagt vinyl også.. Og ikke minst irritasjonen ved ting som ikke virker, eller som løsner...
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Biltema sitt spraylim har funka ok for meg, men stemmer nok at det kan løsne der man har negative kurver med litt strekk i vinylen. En idee som jeg ikke har testa enda er kanskje å grunne glassfiberen med noe først. Sitter kanskje bedre da.

            Comment


            • #7
              brukte biltema sitt vanlige kontaktlim i boks, og varmet det opp litt, da la det seg ganske fint men blir alikevell litt tykt..

              Comment


              • #8
                Poenget er....
                Hvorfor ta sjangsen på å bruke noe billig dritt til å lime dyr vinyl..? Blir fort dyrere enn å kjøpe skikkelig lim med en gang!

                Dashbordet mitt har nå holdt seg strøkent i over 4år i solsteik, 20 minus, grønnsåpevask og bruk generelt.. Ikke sluppet tak noe sted.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Om det er en ting du IKKE vil gjøre er det å sparepenger på grunnarbeidet og underlaget.. Gjelder forsåvidt det meste.. Bruk heller litt ekstra kroner på noe du VET funker enn å risikere å måtte gjøre det om igjen.. Og å potensielt sett måtte kjøpe ny vinyl osv i tillegg..

                  Comment


                  • #10
                    Ta og gjør som Joakim sier du Kenneth, så fungerer det toppers.
                    Mvh
                    Ole Heen

                    Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                    Comment


                    • #11
                      Kan vel igrunn bekrefte det som blir sagt her. I sommer så trakk jeg de nye dørkassene og dashbord podsa mine med sikkelig vinyl i fra bilstereosenteret. Brukte biltema spraylimet da det var dette jeg hadde liggende fra før, men ser nå at det begynner å løsne endel steder. Skal uansett ta det igjen på ett eller annet tidspunkt, da jeg må fikse litt mer på passformen på kassene, da blir det isåfall å bruke sikkelig lim etterpå

                      Comment

                      Working...
                      X