Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mangler nok signalutganger på spilleren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mangler nok signalutganger på spilleren

    Hei der.

    Jeg har da lagt opp anlegg i bilen til 2 forsterkere. Men har nå funnet ut at jeg skal ha en til, men mangler da 1 signal kabel bak. Det er ikke signal output på de andre forsterkerene. Men det jeg lurer på er om en mister noe "effekt" eller lydkvalitet ved å bare bruke en Y kabel på den ene signal kabelen og bruke den på begge forsterkerene som skal spille høy pass filter lyd? Dette er også 4 kanals forsterkere så det vil jo bety at jeg må ha på 6 slike Y kabler, og vil ikke dette minske lydkvalitet eller vil den ikke? Og visst den gjør det har dere noen andre alternativer eller blir jeg bare nøtt til å legge opp en til kabel fra spilleren?
    Last edited by Dallaman11; 28-08-2013, 13:22.

  • #2
    hadde vært veldig greit visst noen kunne svart meg på dette.

    Comment


    • #3
      Hei.
      Har selv brukt y'er ved tidligere anledninger uten at jeg hadde noe negative erfaringer av dette.
      Kun brukt for å splitte en kabel opp til 4ch amp.
      Dette funket fint da hvertfall. Hadde ikke støy eller merket no effekttap/sq som mine ører oppfattet da.
      Macrom morel?! Splittere brukte jeg.

      Comment


      • #4
        Har brukt Y splittere jeg også en gang i min ungdom, ville ikke gjort det igjen, men kan ikke si jeg hørte noe forskjell i SQ egentlig.

        Er en god stund siden nå, men kan godt hende at det var en liten forskjell
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Hvilken spiller har du??

          Comment


          • #6
            3v / 2 = 1,5v, i teorien...? (Tall tatt fra egen spiller..)

            Lurer på det samme egentlig.

            Eneste jeg vet 100% er at det er veldig praktisk å kunne styre alt fra spilleren, aka delefilter osv..

            På hjemmesubben får jeg 3db mer om jeg bruker yledd fra en singel RCA kabel, altså 1 plugg til 2..
            Kristiansand Motorforum
            http://krsandmotorforum.net

            Comment

            Working...
            X