Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veldig lett modifisering av Carina 96mod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Veldig lett modifisering av Carina 96mod

    Heisann!
    Nå har det gått 2 år siden jeg ga opp bilstereo delen i meg, men etter 1 år med en Carina med orginale høytalere kjenner jeg at smerten gnager inni meg hver gang jeg vrir opp lyden, spesielt når en har oppgradert såpass bra i heimen at og høre musikk i bilen fremstår som tortur.
    Nok pjatt, her er mine spørsmål!

    1.Det passer 6.5" i dørene på en Carina right? Hvor mye skal det til for å putte et par coax i dørene? Jeg vil ha noe som jeg kan skru ut, skru inn og spille opp,easy as it gets

    2. Hva er kommet på markedet i billigklassen som faktisk kan fremstille musikk på en tilfredstillende måte selv med de begrensninger det har når det skal kjøres på cd spilleren og ikke ha sub! Jeg skal heller ikke ha komp.sett, dette blir et koax prosjekt som skal skjules like godt som det er gjort nå fra orginal side.

    Se så. Fyr løs

  • #2
    1) Dette skulle ikke by på noen større problemer

    2) Er det noen funksjoner du ønsker på spilleren ? Aux, Ipod, USB ?
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      hehe.... amatør....

      en vennine har en "vesle og søt" starlet og der monterte jeg en cd Pioneer som hun hadde fra før. Den kunne kobles med rear kanalene til å spille subb -koblet 2x6,5" i refleks kasse på 10liter og frontsettet på et par coax. Hun ble kjempe fornøyd og jeg synes hun fikk bra nok lyd i forhold til utstyret men det "vanskelig" var å koble alt riktig og justere i riktig mengder -solide mekaniske monteringer er jo "standar" i våre kretser.

      Det skal ikke så mye til bare du vet hvordan du skal gjøre det pahf
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

      Comment


      • #4
        Spilleren blir min trofaste deh-30

        Amatør har du helt rett i matador, derfor jeg ga opp renault 19 prosjektet også

        Men dette blir et rent og pent prosjekt der det ikke skal vises en eneste modifisering, men jeg skal vite at lyden er bedre

        Så hovedspørsmålet, hva er billig og forholdsvis bra (Selvsagt ift pris)
        Last edited by pahf; 20-04-2008, 16:25.

        Comment


        • #5
          hehe...

          foran et grei coax og gjerne med tiltbar diskanter, og hvis din spiller ikke har muligheter for aktiv filtrering er nok eneste alternativ en kondis i serie med fornt settet -skal forklare det for deg pahf, så du "skjnner logikken".... (meget sarkastisk modus) du må fjerne de dypeste toner fra forntsettet, pga menbran størrelse og effekt tålighet -glemt effekt tålighet i ditt tilfelle

          eller et eller annet høyttalere med større menbran areal eller større menbran vandring slik at du får mer bass ut av den, 6x9 eller dedikert subb kasse med tilhørende passi/aktiv filter som tilkobles til rear kanalene.

          Som jeg nevnte tidligere den kassen som er i starlet var en "Grundig høyttaler som lå på lofte i xantall år" type -muligens den modnet til bedre, dypper og høyere bass med årene men jeg måtte le av dens "gode" kvalitet kontra pris.
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            Haha! Nå Tuller du Matador?

            Jeg har frekventert avforum,bilforumet,gatebilforum i alle de år under samme nick så jeg er ikke helt blank på det med lyd, så jeg tror du skal slippe og forklare meg hva en kondis er for noe

            Comment


            • #7
              nnjjaaaa... skeptisk .... nå synes jeg du skriter mye på deg pahf... -amatør- hahaha.... eller "fersking" passer kanskje bedre.... -self tuller jeg med deg da
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                haha! Regna med det Men må ærlig innrømme at jeg har falt av lasset når det gjelder hva som er ute og går på markedet nå for tiden, har sett litt på et par hertz dieci, de har en en pris som gjør at de er verdt og prøve ihvertfall.

                Stygt redd for at det utarter seg bitte litt igjen, men det får vi bare ta når den tid kommer.

                Comment


                • #9
                  kan bli bli dyrt med coax og ja, bare installbay har vel fra kr 3-400kr og opp til 3000kr og Polk har ett sett coax til 7000kr
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #10
                    Tenker vi legger grensa på max 1 høvding denne gangen, endel snacks som skal inn i stua , og jeg er jaggu ikke sikker på hvor lenge jeg skal ha Carinaen eller

                    Comment


                    • #11
                      Soundstream Lil Wonder LS652 til 500,- pluss frakt er ett godt kjøp.
                      Mvh
                      Lars Engen

                      Comment


                      • #12
                        Meget godt tilbud vil jeg si!

                        Skal bare kvitte meg med et lite, men dog så ekstremt irriterende strømproblem i bilen først så tar jeg kontakt Lars


                        (Hvis noen av dere gutta har grisepeil på Carina og strøm så send en pm for min har hatt demonisk besøk og kortslutter hele tiden)

                        Comment

                        Working...
                        X