Announcement

Collapse
No announcement yet.

Idiotiske ting folk har sagt til deg om bilstereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Idiotiske ting folk har sagt til deg om bilstereo

    Så dette på et utenlandsk forum, men tenkte vi kunne ha det her også

    Begynner med denne perlen:

    Wow, anlegget ditt må spille kjempe høyt!

    Sagt etter vedkommende så jeg hadde en kondensator i bilen, femten tommerne hadde ikke noe med saken å gjøre
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

  • #2
    Jeg vil heller ha 2 stk 10".. Siden de spiller kjappere.
    15" og 18" spiller for tregt og henger ikke med

    Sikkert flere som har hørt denne før ?
    Last edited by lyd; 10-10-2013, 20:33.

    Comment


    • #3
      Hørte en gang at dersom man har to basselementer i ei kasse så kan man snu om pluss og minus på det ene elementet så de spiller annen hver gang.
      Skulle visstnok funke jækla bra....
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Og skal du ha en forsterker til et komponentsett/coax høyttalere eller lignende, så må du ha en "diskant forsterker" haha

        Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

        Comment


        • #5
          Haha, 8" og 10" spiller tregere en 12 og 15" er en klassiker!!
          You know, Im all about that bass...

          Comment


          • #6
            Originally posted by emilbakken View Post
            Haha, 8" og 10" spiller tregere en 12 og 15" er en klassiker!!
            Mente vel ikke omvendt?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Hehe, hørt den mange ganger selv. Og jo, han mener nok omvendt Tony
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Originally posted by lyd View Post
                Jeg vil heller ha 2 stk 10".. Siden de spiller kjappere.
                15" og 18" spiller for tregt og henger ikke med

                Sikkert flere som har hørt denne før ?
                Klassiker!

                Kom på denne:

                Trenger ikke sikring på strømkabelen, forsterkeren har jo sikring. Dessuten, de sikringene (han mente de som er på strømledningen) går jo hele tiden.

                Var bare 18 på dette tidspunktet, og klarte ikke å overbevise han at dette var dumt. Gikk heldigvis bra.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  Nylig var en bekjent bestemt på å ikke bruke store element(15-18), ville gjerne heller ha 2 10" som vistnok ga mere punch !!

                  I tillegg er det jo viktig med stor sikring på strømkabelen, da dette gir mere strøm til forsterkerne !
                  Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                  | Gladen 75c6 - DD m4a |
                  | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                  Comment


                  • #10
                    Man skal høre mye før øra detter av o.s.v...

                    Jeg ble en gang fortalt at stereoanlegget mitt måtte være i verdensklasse og at det knuste det som var av ruter, fordi jeg hadde dvd-skjerm(2-din spiller) foran og i nakkeputene...

                    Også er det en annen en som mente at anlegget mitt aldri i verden kom til å spille noe særlig bass, jeg hadde jo bare 2 x 10", og ikke hadde jeg kondensatorER... Jeg burde ha en for hver sub...
                    Han endret mening fort etter en liten demo
                    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                    Comment


                    • #11
                      En kar som klarte å prestere at han hørte mer av lyden bak i bilen enn foran. i dette tilfelle var det bare et komponent sett FORAN i dørene.
                      Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Her var det mange gode

                        Originally posted by lyd View Post
                        Jeg vil heller ha 2 stk 10".. Siden de spiller kjappere.
                        15" og 18" spiller for tregt og henger ikke med

                        Sikkert flere som har hørt denne før ?
                        Dette er en klassiker
                        Mvh
                        Ole Heen

                        Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                        Comment


                        • #13
                          Det var til og med en som diskuterte som faen, og var helt bestemt på at 10 var mye kjappere enn 15 o.O
                          Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

                          Comment


                          • #14
                            Er vel en slik tråd her inne fra før av. Heter myter og missforståelser om jeg ikke tar helt feil

                            Mvh kim

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kimafro View Post
                              Er vel en slik tråd her inne fra før av. Heter myter og missforståelser om jeg ikke tar helt feil

                              Mvh kim
                              Hm, mye mulig, men da kan en moderator flytte denne inn i den tråden, så får de også noe å gjøre

                              Kom forsåvidt på hvordan jeg fikk kjøpt min første subwoofer.

                              En kompis av meg hadde en MTX to kanaler og en MTX 10 tommer i en fabrikk kasse, som alle var perfekt for hverandre. Men forsterkeren var bare på 250 watt brokoblet, og subben stod det ikke på hvor mange watt den var. Jeg kunne få dette for en billig penge, for han hadde funnet en no name 12 tommer hvor det stod 500 watt på dustcappen, og en forsterker som lovde 600 watt på et merke ett eller annet sted. Siden forsterkeren ga 600 watt måtte den jo være dobbelt så god, i hvert fall, som den MTX forsterkeren.

                              Trur aldri han ble helt fornøyd med den 12 tommeren, den var visst også for treg
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X