Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støyping av skjerm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støyping av skjerm

    Hei. e har akkurat montert en skjerm i bilen, den ligger nå bare løst i et "rom" i dashen. rommet er der det har vært et la oss kalle det et minihanskerom med plass til mobil o.l hvis det va forståeli?:P hvertfall et hull i samme type plast som resten av dashbordet..

    Spørsmålet er bare at jeg vil at skjermen skal sitte fast og at det skal se originalt ut, men så må det også gå ann å ta det ut og inn sånn at det går ann å komme til bak for andre ting..

    Det jeg tenker er å støype en form som passer perfekt til det rommet, sånn at det bare er å dra den rett ut når jeg trenger det.. også skal det jo helst se litt fint ut, så e må kanskje lakke d? også hadde det vært greit hvis det hadde vært en eller annen form for tapp som kan tas opp for å løsne skjermen fra dashbordet..

    Noen som har noen ideer? jeg har virkelig ikke peiling, så kom med det du har

  • #2
    fortell litt om hvordan bil du har, og evntuelt ta noen bilder av "prøvemontert" skjerm.... Er mange kreative hoder her inne som sikkert kan komme med tips.
    Reinhardt

    Comment


    • #3
      Uhm, denne blir liggende litt feil nå.
      Men den passer fint under kompositt, bare ikke akkurat under know-hows.
      Skal prøve å ordne det fortest mulig
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Skjønner ikke helt åssen e fikk lagt den inn der men? hehe

        Det er en toyota celica, 2001 mod. mange bilder på google, søk celica dash for eks.. så er det på toppen av midtkonsollen, over der de fleste har en skjerm, så er det et lokk, der er planen min.. men kan ta noen bilder nå med en gang. kan du neptyr gi meg tilgang til å legge inn bilder?

        Comment


        • #5
          Du kan legge inn bilder, men de har en begrensning.

          Så vil anbefale deg og lese denne:
          http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1752
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Her er noen kjappe bilder...

            http://commons.wikimedia.org/wiki/Imageash1.JPG
            http://commons.wikimedia.org/wiki/Imageash2.JPG
            http://commons.wikimedia.org/wiki/Imageash3.JPG
            http://commons.wikimedia.org/wiki/Imageash4.JPG
            Last edited by neptyr; 08-05-2008, 10:13.

            Comment


            • #7
              Får ikke lov til å hente bilder fra wikipedia tydligvis.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                hmmm, merkeli..

                Comment


                • #9
                  Ser ut som det rommet du har skjermen nå er midre enn skjermen og mindre enn dobbel din "rommet" der spilleren står, så en idé kan jo være å montere spilleren oppe i det øvre rommet og tilpasse til skjermen der hvor spilleren har stått.

                  Installbay har mye forskjellig vinyl som kan brukes til å trekke de tilpassede panelene, hvis ikke du ønsker å lakke dem.

                  Du kan jo sjekke hos Installbay Sør, som åpnet butikk på Evje igår, er ikke såå langt fra deg det vel...
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    Passer skjermen i det hele tatt inn i det rommet der da? Synes det ser ut på bilde nr1 at den kommer litt høyere opp.

                    En tanke som slo meg her... Hadde det vært enklere å sette skjermen inn i rommet der spilleren står, og flytte spiller opp? Ser ut som det er mulighet for dobbel-din size om du tar vekk den "greia" over spiller.

                    Jeg lagde en sånn ramme rundt en skjerm en gang, tilpasset så skjermen sto i en forsenkent "firkant" og festet den med borrelås (slik at jeg hadde mulighet til å komme til bak om det trengtes).
                    Reinhardt

                    Comment


                    • #11
                      hehe... der ble det visst to svar på samme greie... joakim var visst litt kjappere ute enn meg
                      Reinhardt

                      Comment


                      • #12
                        Blei litt feil de bildene ser e.. her e et nytt et: http://commons.wikimedia.org/wiki/Imageash4.JPG

                        sånn som det er nå skal skjermen ligge isåfall, hvis det går, da er det såvidt noe klaring over eller under men. så vet ikke om det da går siden det blir lite plass til eventuell støyping eller lignende, også er det litt vanskeli å se bilde med tanke på sollys. men tror e går for det selv om..

                        Det er ingen mulighet til å ha spiller oppe pga av et svært jernrør som ligger bak "rommet"

                        quote: "Jeg lagde en sånn ramme rundt en skjerm en gang, tilpasset så skjermen sto i en forsenkent "firkant" og festet den med borrelås (slik at jeg hadde mulighet til å komme til bak om det trengtes)."
                        Åssen gjorde du dette da? skjønte ikke helt det med firkanten da..

                        evje er ikke så langt nei men åssen fungerer d? er det lissom et lag med vinyl som ligger rundt eller er det bare akkurat som lakk, som du bare tar på selve støypinga?

                        Comment


                        • #13
                          Det jeg mente med "firkanten" var at jeg forsenket det slik at skjermen passet i "designet" mitt... ja altså det som jeg støpte.
                          Reinhardt

                          Comment


                          • #14
                            Legger ut en tegning, fint ikke sant? :P hehe
                            Sikkert ikke alt som e lett å forstå så bare spør

                            http://commons.wikimedia.org/wiki/Im...en_navn123.jpg

                            Men tenkte det å fylle rommet med en eller anna form for masse, så gjøre akkurat plass til skjermen ved å dytte forsiktig ned en annen skjerm som jeg har i samme størrelse, så ta den vekk igjen forsikti bare for å lage plass til skjermen i støypinga. så tenkte jeg å sette opp borrelåser for å holde skjermen fast samtidig som jeg kan lett fjerne den.. Virker det logiskt?

                            Comment


                            • #15
                              Jepp den tegninga var god den
                              Blir ettersom jeg klarte å tolke den lignende som jeg gjorde.
                              Eneste jeg fant ut som var lurt var å ikke bruke for mye borrelås.... da sitter den dønn fast og vanskelig å få ut. Så jeg tok bare en strimmel oppe og en nede.
                              Reinhardt

                              Comment

                              Working...
                              X