Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av anlegg: Batteri? Batteristørrelse? Dynamo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Var tomt for 95Ah så tok 70Ah AGM.

    Begynner med 70Ah AGM foran med 35mm2 kabel bak. Har ikke planer om å ha bånn spiker heletiden

    Kjøper ett batteri til om den ikke klarer å drive anlegget optimalt.

    Men usikker på hvordan jeg stiller inn forsterkeren til høytallerne.

    Fikk beskjed av selger:

    Low LPF kan du dele på 63hz og 18dB/oct
    Mid HPF kan du dele på 100hz og 18/dB/oct
    Mid LPF kan du dele på 5khz og 12dB/oct
    Hig HPF kan du dele på 5khz og 12dB/oct

    Bare for å ha noe å begynne med.
    Legger ved bilde av forsterker. Men forstod ikke det han skrev. Må jeg justere på delefilter for å oppnå de innstillingene han skriver?

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	2
Size:	1.66 MB
ID:	297925

    Comment


    • #17
      Originally posted by Tony View Post
      Glemmer folk virkelig at musikk er dynamisk? Eller tror dere forsterkerne trekker maks effekt hele tiden? Hører dere på musikk på bånn spiker uansett? Blir skremt noen ganger jeg...
      Sånn er det når man er veteran på et forum hvor nybegynnere er de som poster
      (Sånn det virker som for meg, hvertfall. Er jo nybegynner selv, tho´)
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #18
        Skal bruke anlegget til SQL. Altså få det til å spille mest mulig pent men med litt trøkk. Er ikke fan av knall høyt volum så det piper i ørene i 2 dager

        Comment


        • #19
          Originally posted by Tony View Post
          Glemmer folk virkelig at musikk er dynamisk? Eller tror dere forsterkerne trekker maks effekt hele tiden? Hører dere på musikk på bånn spiker uansett? Blir skremt noen ganger jeg...

          Hei Tony.

          Vet ikke om du siktet til mitt innlegg, men jeg jobber med strøm daglig og vil derfor bestandig ta høyde for at kabling er i forhold til hva anlegget er i stand til og belaste.

          Som jeg skrev, koriger meg vis jeg tar feil

          Vis man skrur opp maks hva høtalerene takler og hører på dette et par sanger har man jo ganske heftig strøm trekk ved hvert bass slag.

          Får da at forsterkerne skal kunne gi nok guffe til subben vil man ikke da trenge kabling i forhold til maks effekt på forsterkere? Vis man da har flere forsterkere som deler kabel fra batteri vil vel de også kreve større kabel?

          Comment


          • #20
            Originally posted by keon2k View Post
            Skal bruke anlegget til SQL. Altså få det til å spille mest mulig pent men med litt trøkk. Er ikke fan av knall høyt volum så det piper i ørene i 2 dager
            Har du tenkt og delta i konkuranse med bilen eller kun for egen og andres underholdning?

            Comment


            • #21
              Er såfall ikke noe som heter for mye strøm eller for tjukke kabler i bilstereo så lenge der er plass (skyt meg om jeg tar feil). Så skader såfall ikke med biltema 70ah fremme og 95ah bake
              Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
              Pioneer
              Digital Designs
              Ground Zero

              Comment


              • #22
                Blir ikke noe konkurranse deltakelse. Er kun for mitt egent bruk.

                Har 70 Ah AGM biltema batteri foran nå. Og kjøper 95Ah bak om noen få dager. Venter fortsatt på kassebygg fra bilradiospes til subben min.

                Skal oppgradere The Big 3 i motorrommet, og eventuelt om jeg orker legge 50mm2 kabel istedenfor 35mm2 som allerede går bak.

                Comment

                Working...
                X