Announcement

Collapse
No announcement yet.

5,25'' midbass til under 1000-lappen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hva med å bruke Kappa komponentsettet framme og sette disse i dashen, ilag med diskantene mot frontruta: http://www.bestbilstereo.no/index.ph...2070&startrow=

    Eller presse inn 4'' i dashen. Det burde vel også fungere?
    Volvo 240Turbo 82"
    Volvo 760Turbo 89"
    Mazda 626GLX 86"
    BMW 525TDS E34 Touring 95"

    Comment


    • #17
      har du 4" hull org i dashen?
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #18
        Originally posted by Akilles View Post
        har du 4" hull org i dashen?
        Nei 3,5'' Men dersom de ikke bygger for mye ut skal det vel gå ann å få presset inn 4''
        Volvo 240Turbo 82"
        Volvo 760Turbo 89"
        Mazda 626GLX 86"
        BMW 525TDS E34 Touring 95"

        Comment


        • #19
          Midbass og diskant fungerer da fint, det. Det som ikke fungerer noe særlig, er ren bass (subwoofer) og diskant.

          Selv om den kalles "subwoofer", så kan det ut fra databladet se ut til at W5-1138SM skal kunne fungere fint opp til 1500hz. Det finnes mange diskanter som kan deles så lavt. Mulig du kunne delt diskanten ved nærmere 2kHz også, uten hørbare problemer.

          Har du elementene off axis ift lytteposisjon (i døra e.l.), kan du muligens bruke W5-1138SM uten delefilter i det hele tatt (pga naturlig avrulling oppover i frekvens), og kun ha høypassfilter på et sett diskanter fra 1500-2000hz et sted.

          Er ikke noe vits i å svartmale uten å ha testet.

          Slik jeg ser det er vel den største "ulempen" at du kan få behov for å oppgradere diskantene dine, og du må nok dempe dørene dine veldig for å holde W5-beistene på plass... Men strengt tatt er det jo forbedringer på alle måter.

          Edit: Så det siste forslaget ditt om fulltoner i dash + midbasser (/subwoofere? :P) i dørene. Det er en veldig god løsning syns jeg. Mange som har det slik, og det er en grunn til det. Enkelt og bra!
          Last edited by Miniboom; 11-11-2011, 14:57.

          Comment


          • #20
            Jeg ville ikke brukt W5'en veldig høyt i frekvens, låter rimelig grumsete. Men om du får en 4" fulltone presset i dashen så er jo en W5 midbass midt i blinken!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #21
              Låter den grumsete alene - eller grumsete sammen med diskant? :P

              Har hørt W6-versjonen uten delefilter, men med fulltone i tillegg, og har ikke hørt noe grums der altså...

              Comment


              • #22
                Originally posted by Miniboom View Post
                Midbass og diskant fungerer da fint, det. Det som ikke fungerer noe særlig, er ren bass (subwoofer) og diskant.

                Selv om den kalles "subwoofer", så kan det ut fra databladet se ut til at W5-1138SM skal kunne fungere fint opp til 1500hz. Det finnes mange diskanter som kan deles så lavt. Mulig du kunne delt diskanten ved nærmere 2kHz også, uten hørbare problemer.

                Har du elementene off axis ift lytteposisjon (i døra e.l.), kan du muligens bruke W5-1138SM uten delefilter i det hele tatt (pga naturlig avrulling oppover i frekvens), og kun ha høypassfilter på et sett diskanter fra 1500-2000hz et sted.

                Er ikke noe vits i å svartmale uten å ha testet.

                Slik jeg ser det er vel den største "ulempen" at du kan få behov for å oppgradere diskantene dine, og du må nok dempe dørene dine veldig for å holde W5-beistene på plass... Men strengt tatt er det jo forbedringer på alle måter.

                Edit: Så det siste forslaget ditt om fulltoner i dash + midbasser (/subwoofere? :P) i dørene. Det er en veldig god løsning syns jeg. Mange som har det slik, og det er en grunn til det. Enkelt og bra!
                Forslagene mine er
                1: Sette Tang-Band 5'' i dørene, fulltoner i dash, og diskant helt opp mot frontruten. Kjøre diskant og Tang Band gjennom Kappa delefilteret.

                2: Bruke Kappa settet med mellomtonene i dørene og diskantene mot frontruten, og bruke de 3,5'' Hertz midbassene i dashen. - Da får jeg nyttet Kappa komp.settet + at jeg slipper å få tak i nye fulltoner som passer

                Har 4'' focal fulltoner i dash nå men får hverken festet de skikkelig eller brukt de orginale høyttalerdekslene, så det ser jo skamløst stygt ut..
                Volvo 240Turbo 82"
                Volvo 760Turbo 89"
                Mazda 626GLX 86"
                BMW 525TDS E34 Touring 95"

                Comment

                Working...
                X