Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ang lyddempingsmatter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ang lyddempingsmatter.

    Hei.

    Driver nå å skal bygge meg annlegg i Passat b6'n min Tenker å lydisolere en del når jeg først driver på. I hovedsak i bagasjerommet.
    Det jeg da lurer på er hvor folk kan anbefale å handle lydisolasjonsmatter. Jeg trenger ikke det beste av det beste, men vil ha det ganske greit og til en bra pris! har ikke så altfor mye å rutte med nå :/
    Og er vel sikker forskjellige tykkelser også? lurer på å legge i dører osv også, hvis det ikke er kjempedyrt.


    Håper folk tar seg tid til å svare på dette. På forhånd takk


    Mvh Knut

  • #2
    Google is Your friend. Er sikkert 100 tråder om samme evne. Silent coat mattene et de billigste. Kjøp 4-8kvm

    Mvh Kim
    Last edited by kimafro; 16-05-2015, 00:23.

    Comment


    • #3
      synes de er dyre jeg. Silent Coat er vel litt billigere
      ?

      Comment


      • #4
        var silent coat jeg mente egentlig, ser jeg må ha vært i polyester rus,høhhø Har rettet opp i det nå

        mvh kim
        Last edited by kimafro; 16-05-2015, 00:24.

        Comment


        • #5
          Jeg handlet Både Silent Coat matter og Gladen matter hos Judysbilstereo.
          Mattene var veldig fine og jobbe med og fungerer svært bra! Servicen fra Ole Petter kan ikke klages på!
          Fantastisk hyggelig fyr å handle fra.

          http://www.judysbilstereo.no/demping...ro-multi-29-m2
          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
          Hifonics XX-Colossus II
          Kinetik HC2400
          Club 140dB +

          Comment


          • #6
            kjører selv med silent Coat , fornøyd med både pris/antall matter å kvalitet ! lett å legge og demper godt
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

            Comment


            • #7
              Så holder da kun med silent coat matter? Ser det er forskjellige typer av de, hvilke burde jeg velge? og er hvor tykke matter burde jeg bruke?

              Comment


              • #8
                det avhenger litt om hvor nøye du skal være, da det finnes så mye forskjellige produkter å matter som har forskjellige egenskaper

                men den vanelige silent Coat 4m2 Bulk - 2mm tykke kommer du langt med
                evnt legge 2 lag der det trengs mest .
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #9
                  Okei. Takk for svar
                  Har et annet spørsmål og skal bygge kasse til subben, tenkte å bygge i mdf! Hvor tykk mdf burde jeg bruke? Andre materialer som er bedre egnet?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by knut811 View Post
                    Okei. Takk for svar
                    Har et annet spørsmål og skal bygge kasse til subben, tenkte å bygge i mdf! Hvor tykk mdf burde jeg bruke? Andre materialer som er bedre egnet?
                    Mdf er greit og enkelt og jobbe med.. Men kryssfinner skal visst være sterkere..

                    19mm eller 22mm tykkelse er fint

                    Nå vet jeg ikke hvor stor kasse du skal bygge, men avstiving inni kassen er veldig viktig om kassen blir stor.

                    Comment


                    • #11
                      Okei skal bygge lukka kasse til et 12" alpine element, såblir vel ikke så veldig stor

                      Comment

                      Working...
                      X