Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabler/sikringer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    må sitte nærmest mulig batterie. for hva skjer hvis du har sikringen ved forsterkeren og det skulle bli en kortslutning f.eks på kabelen inne i bilen? da går det rett fra jord (karoseriet) og rett til plussen på batterie og ikke gjennom sikringen din og da kan det skje mye morro med batteriet ditt
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #92
      den skal være nærmest mulig batteriet...

      Comment


      • #93
        takk for svar Da blir den stående foran med batteriet
        www.stianfuruseth.no
        RE-Audio - Kenwood - Focal

        Comment


        • #94
          Men kan jo montere en sikring til bak ved forsterker, slik at koble ut strømmen fra bak istedet for og løpe til og fra batteri når man kobler.
          Det har vertfall jeg gjort på min Passat
          - 94' VW Passat 1,9TDK
          (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
          På utkikk etter nytt!

          Comment


          • #95
            Den skal stå maks 40cm fra batteripolen. Hvis sikringen står bak i bilen og ledningen kortslutter mellom sikring og batteri, så har du batteripluss direkte på full minus (chassis) helt til batteriet er tomt - bilen brenner ned. 40 cm fra batteripol = 40 cm usikret ledning, som i bunn og grunn er trygt. Lek så mye du vil med bilstereo, men la for all del sikringen være på stell
            Seas Lotus Reference, dynaBel DY9412, Gladen SPL1800c1, dynaBel BF1502, dynaBel BF2252 (2-kanals røykmaskin)

            Comment


            • #96
              Originally posted by TDK View Post
              Men kan jo montere en sikring til bak ved forsterker, slik at koble ut strømmen fra bak istedet for og løpe til og fra batteri når man kobler.
              Det har vertfall jeg gjort på min Passat
              To sikringer i serie er selvsagt en løsning. Men som sagt: maks 40 cm
              Seas Lotus Reference, dynaBel DY9412, Gladen SPL1800c1, dynaBel BF1502, dynaBel BF2252 (2-kanals røykmaskin)

              Comment


              • #97
                Husk å tenke at det er KABELEN man sikrer - IKKE utstyret...

                Jo kortere man kan ha kabling usikret, jo bedre.

                2 sikringer i serie betyr mer spenningsfall - vil vi ha det..? Neppe.. At det er kjekt å kune skru av strømmen bak i bilen er en sak, men om ikke man MÅ, så hadde jeg nøyet meg med sikring foran. Husk å ha dimensjonert sikringen etter kabeltykkelsen.


                Sånn er det korteste jeg kunne få til:
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment

                Working...
                X