Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mulig problem med forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mulig problem med forsterker

    Har i dag drevet å skopet litt for å justere gain og finne maks volum.
    Har støtt borti ett lite problem med monoblokka jeg håper noen forsterker guruer kan svare på.

    Monoblokka en RF T40001 bd klipper veldig mye ut over ett gitt output, om signalnivå inn er høyt og gain er justert lavt eller om signalnivå inn er lavt og gain er juster høyt spiller ingen rolle, det blir firkantsignal over en gitt grense.

    Signalet inn er helt rent og forsterkeren får bra med strøm.

    Har ikke så mye greie på sånt, men er redd noe i utgangsdelen på den er ødelagt
    Hva tror dere?

  • #2
    Noen som veit om noen flinke forsterker reperatører?

    Comment


    • #3
      Litt usikker på hva som foregår her, kjøpte en annen forsterker jeg ville bruke mens RF`n skulle på reperasjon og støter på samme problem med den på basicly samme output.

      Strøm opplegg til forsterker:
      - 150a generator
      - tilsammen 210ah med agm batteri
      - 1x 53mm2 kabel fra generator til batteri foran
      - 2x53mm2 kabel fra batteri foran til batteri bak og videre til forsterker
      - Jordet to forskjellige plasser i karosseri bak med hver sin 53mm2 kabel til koblingskinne og videre til forsterker. Batteriene som står bak er og jordet til den koblingsskinna

      Det er velidg lite spenningsfall, ca 0.2 volt på det høyeste volumet jeg kan høre på uten clipping-
      Så tror ikke det er pga for lite strøm

      Tester med 50hz sinusbølge, og har prøvd forskjellige lykilder

      Comment


      • #4
        Er ikke spilleren som clipper da?

        Comment


        • #5
          Har skopet signalet fra lydkilden og det er rent, har også prøvd flere forskjellige lydkilder.
          Men takk for forslaget

          Comment


          • #6
            Viser seg at forsterker fungerer fint.
            Forvrengningen som jeg kunne høre kom fra subben og den jeg kunne se i skopet var rett og slett fordi det var feil innstillt

            Comment


            • #7
              Bra du fant ut av det. Hørtes nemlig ut som et merkelig problem.

              Comment

              Working...
              X