Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge SQ på budsjett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge SQ på budsjett

    Planlegger et Budget sq bygge

    Har tenkt til å bruke 2 mtx Thunder 280 for mid/high og 1 mtx Thunder 2160 for sub. old School amps fra 1994

    profile cx11 3-way aktiv delefilter

    silverflute midbass 6.5"

    Morel mdt-12 tweeter

    Infinity 1260w sub i lukket kasse på 45 liter

    delt på 2.2-2.5khz/12db



    Noen som har kjenskap til sq på disse forsterkerne? Har jo lav thd og høy s/n ratio.

    Bør jeg bruke en spiller med innebygd delefilter istede for profile delefilteret?

    Noen som har kjennskp til denne tweeteren? Blir montert på orginal plasering i bil og havner 75grader off-axis

    Kassa er egentilg 10 liter for stor så qtc havner på 0.66 hvordan påvirker dette sq?

  • #2
    Høres ut som godt potensiale for et varmt og behagelig sluttresultat. Hva slags bil skal det stå i? Aktiv deling mellom sub/mid og passivt mellom mid og diskant? Skal du lage filtrene selv?

    Noen som har kjenskap til sq på disse forsterkerne? Har jo lav thd og høy s/n ratio.
    Det jeg har hørt av Thunder-forsterkerne har dessverre vært under dårlige forutsetninger for å si noe om lydkvaliteten. Men jeg hadde ikke vært redd for å gi dem oppgaven, forsterkere er generelt langt mindre viktig for sluttresultatet enn f.eks. plassering, høyttalere og justering.

    Bør jeg bruke en spiller med innebygd delefilter istede for profile delefilteret?
    Om du har delefilteret ville jeg forsøkt med begge. Brukervennligheten med å kunne justere fra spilleren er ihvertfall langt bedre om alternativet er et eksternt filter i bagasjen.

    Noen som har kjennskp til denne tweeteren? Blir montert på orginal plasering i bil og havner 75grader off-axis
    Ingen kjennskap, men Morel lager generelt gode diskanter. Prøv å klasse dem fast litt rundt omkring med en klatt lærertyggis e.l. og se hva du synes?

    Kassa er egentilg 10 liter for stor så qtc havner på 0.66 hvordan påvirker dette sq?
    Litt mindre midbass og litt mer dypbass enn 10 liter mindre kasse, sånn veldig generelt. Du hadde nok hørt en forskjell om du A/B-testa de to kassestørrelsene direkte mot hverandre. Uansett avhengig av hvordan du deler det mot Silverflutene og hvordan du setter nivået på suben.

    Comment

    Working...
    X