Gå tilbake   €€ BILSTEREOFORUMET €€ > Bilstereo > Multimedia

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-12-2014, 17:31
Larsi sin avatar
Larsi Larsi er offline
Forum konge

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 530
Larsi is on a distinguished road
Standard

Ipad mini --> Bluetooth Receiver (via bluetooth) --> Bit Ten D (via optisk fra receiver) --> Forsterkere (via høy kvalitet RCA).

Dette er også en fantastisk løsning for de med nyere biler som ønsker og beholde orginal spiller.
Da kobles den orginale spilleren opp til DSP ved f.eks bluetooth, RCA eller minijack (alt hva som passer spiller og DSP) , optisk brukes jo fra bluetooth receiver til DSP.
Da velger man bare en annen kanal på remoten til DSP når den orginale hovedenheten skal brukes (med mindre hovedenheten er koblet opp via bluetooth)

Det fine med den boksen jeg bruker er at den har Bluetooth 4.0, aptX, integrert DAC (brukes bare på aux). Den har AUX ut, optisk ut, og digital coax ut.

Etter at jeg hadde handlet min fra statene, fant jeg ut at de også selger den i norge. men jeg betalte en slant mindre

Boksen heter Connect CT-BMR.
Kontakt Øivind Sandvik, så fikser han sikkert en god pris på både DSP og bluetooth receiver

Sist endret av Larsi; 14-12-2014 kl 17:45.
Svar med sitat
Gammel 14-12-2014, 18:50
Ozzt sin avatar
Ozzt Ozzt er offline
Forum avhengig

Medlem siden: May 2013
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 154
Ozzt is on a distinguished road
Standard

alpine cde-178bt
Svar med sitat
Gammel 15-12-2014, 13:08
bass-freek sin avatar
bass-freek bass-freek er offline
Forum konge

Sted: Setermoen
Meldinger: 1,146
bass-freek is on a distinguished road
Standard

Takker så mye for alle innspill. Larsi; ja, men jeg må da få lov til å forsøke å utvide mine horisonter litt. Din løsning kan nok være noe av det enkleste her. Men det lukter litt jobb med å eventuelt integrere en tablet i dashbord. Det er ikke gjort på en ettermiddag, og jeg har hittil ikke laget så mye som en skramme i dashbordet mitt. Er fortsatt i tenkeboksen.
Ozzt; den spilleren du foreslo har det aller meste som trengs. Et par drawbacks er nok at jeg igjen må til med flere signalkabler. Og jeg vet at alpine liker å selge trillebårlass med små ekstradupeditter for at ting skal kunne tilkobles.
Har noen god erfaring med denne app'en for lydtuning på aplle/android?
Gammel 15-12-2014, 20:01
Larsi sin avatar
Larsi Larsi er offline
Forum konge

Sted: Rogaland
Meldinger: 530
Larsi is on a distinguished road
Standard

Nå vet jeg ikke hvordan dashen din ser ut, men søk opp Padbay er det jeg har, og passer greit i et vanlig dobbeldin hull med små mods.
Gammel 18-12-2014, 12:27
Defus Defus er offline
Forum konge

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Alta
Meldinger: 1,750
Defus is on a distinguished road
Standard

Har du låst deg på iPad som spiller?

Har en Sony Xperia Z3 compact og en Alpine ICS-X8, synes det fungerer greit jeg Sony har jo til og med Garmin GPS program på telefonen, så jeg har plutselig GPS i bilen Et problem er at det ikke unlocker hele telefonen ennå, og jeg hører ikke noe fra GPS eller samtaler, for jeg har bare originale høytalere i bakdøren, og denne informasjonen sendes til fram kanalen

Bortsett fra dette synes jeg det er kjempe løsning Må bare finne en måte å montere telefonen på.. Helst ikke så den ligger klar til å stjeles i midtkonsollen OH"!!! midtkonsollen !!!

Bilen blir aldri ferdig om eg fortsette å få idea..
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av